Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Et Xbox live headset har en utgangsplugg 2.5 millimeter plugg. Analog.

 

Kan man skaffe en overgang til 3.5 mil. forså derheter å bruke det som et headset på pcen?

8835319[/snapback]

Dette er jo ingen support tråd. Snedige ting, synes denne går på grensen jeg men. :thumbdown:

 

Men svaret; Ja det er jeg ganske sikker at du kan. Jeg gjør det, dog er det et gammelt musikk headsett med 5 etter annet mil utgang med overgang til 3.5 utgang. Fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Se for dere et tau som er stiftet til en treplate med to stifter med f.eks en meters mellomrom. Du trekker tauet rett opp (90 grader på planken) til stiften løsner. Trenger man mere kraft for å løsne stiften hvis man legger til flere stifter i mellom de første to?

Lenke til kommentar
Ok. Se for dere et tau som er stiftet til en treplate med to stifter med f.eks en meters mellomrom. Du trekker tauet rett opp (90 grader på planken) til stiften løsner. Trenger man mere kraft for å løsne stiften hvis man legger til flere stifter i mellom de første to?

8835423[/snapback]

Kan du forklare eller ta med tegning?

Lenke til kommentar
Ok. Se for dere et tau som er stiftet til en treplate med to stifter med f.eks en meters mellomrom. Du trekker tauet rett opp (90 grader på planken) til stiften løsner. Trenger man mere kraft for å løsne stiften hvis man legger til flere stifter i mellom de første to?

8835423[/snapback]

Hvis du skal fjerne alle? Ja. Flere stifter blir mer friksjon. Høyere friksjon jo mer kraft må til.

 

Ta et eksempel hvor du spikrer deg selv til en planke. Det er lettere å dra deg ut da, en hvis du spikrer deg selv 5 ganger. :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Ok. Se for dere et tau som er stiftet til en treplate med to stifter med f.eks en meters mellomrom. Du trekker tauet rett opp (90 grader på planken) til stiften løsner. Trenger man mere kraft for å løsne stiften hvis man legger til flere stifter i mellom de første to?

8835423[/snapback]

90 grader iforhold til den første stiften eller? Isåfall vil den første være relativt lett å dra ut, mens den andre litt værre fordi det vil dannes en vinkel mellom drapunktet og friksjonspunktet, eller no sånt.

Lenke til kommentar
Et Xbox live headset har en utgangsplugg 2.5 millimeter plugg. Analog.

 

Kan man skaffe en overgang til 3.5 mil. forså derheter å bruke det som et headset på pcen?

***toppen av siden***

 

 

Du mener de gamle headsetene? Nei, tror ikke dette går bra, pga lyd inn og lyd ut er fordelt på jack. Og på en pc / mp3 spiller (osv) så har du bare lyd ut på jacken (høyre lyd + venstre lyd + jording (mener jeg)). Derfor vil du sitte igjen med bare den ene lyden(høyre f.eks.) og den andre lyden går der microfonen skulle gitt lyd. Regner med at microfonen overlever, (har da plugget inn mic'en feil før) men anbefalles ikke.

 

Hvis det er et 360 headset så må du se på det selv, (finner ikke min 360kontrol). Fant et bilde av pluggen der, her ser du at jacken står ut, hvis de to andre sakene på sidene leder strøm kan man gjette seg til at disse leder lyden ut fra mic'en. Men som sagt, prøv på eget ansvar.

 

Kansje det beste rådet :

Spør i mp3 forumet

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Hvorfor legges det som regel en god del grus/småstein oppå div. tak? Som regel på kjøpesentere eller lignende. Er ikke poenget at taket skal være litt lett så det ikke skal rase eller? Hvorfor da legge flere tonn stein oppå?

 

Om noen har problemer med å forstå kan jeg sikker slenge ved et bilde

Lenke til kommentar
Hvorfor legges det som regel en god del grus/småstein oppå div. tak? Som regel på kjøpesentere eller lignende. Er ikke poenget at taket skal være litt lett så det ikke skal rase eller? Hvorfor da legge flere tonn stein oppå?

 

Om noen har problemer med å forstå kan jeg sikker slenge ved et bilde

8836362[/snapback]

Tar ikke smågrus opp vann/regn i tillegg slik at vannet blir ekstra tungt?

Lenke til kommentar
Tar ikke smågrus opp vann/regn i tillegg slik at vannet blir ekstra tungt?

 

 

 

Grus tar så vidt meg bekjent ikke opp vann ;)

 

 

Det det derimot gjør er å hindre kapilærkreftene (google, + ikke stol på min staving)hvis de ligger under noe. Grus hjelper også med dreneringen. Maxvekten på et tak er ganske mye større en det man skulle tro. Kan tenke meg at grus også holder ganske greit på varme, og kansje snøen smelter og vannet renner vekk?

 

Edit: la til quote, var ikke ditt inlegg jeg svarte på andesam

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Hvorfor er ladbare celler på 1.2volt, mens ikke-ladbare celler er på 1.5volt?

8836792[/snapback]

 

Trooor det er fordi ikke-ladbare celler har elektroder som er lenger fra hverandre i spenningsrekka, som vil øke spenningen, mens ladbare er nærmere på spenningsrekka som senker spenningen men gjør det lettere å lade cellen opp igjen?

Lenke til kommentar
Er det mulig å trene opp hukomelsen? ifso, på hvilken måte er det best å forbedre hukomelsen, hva gjør man?

Jeg ser mange idag leser bare en gang så kan dem hele stoffet, mens andre må leser 3-4 ganger for å kunne det..  :(

8836736[/snapback]

Går ut i fra at det er lekse- og prøvelesing du snakker om her. Et godt tips for å huske stoffet er å notere stikkord fra de aller viktigste momentene i teksten. Da holder det gjerne å lese gjennom selve teksten en gang, mens du på kort tid kan lese gjennom stikkordsarket ditt to-tre ganger. Fungerer glimrende for min del iallfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...