L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Snedig spørsmål: Er det riktig av meg å gå ut i fra at backup av forumet blir foretatt klokken 0230? Tredje dag på rad det blir uresponsivt nøyaktig klokken 0230. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Vel, det viser at du må legge deg litt tidligere! ^^ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Neida. Jeg lever bare i feil tids-sone. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg liker måten du tenker på. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hvorfor har stumpen vært et yndet sted for leger å sette sprøyter i "alle tider" (vaksiner settes vel i armen nå for tiden, men)? Kan ikke tenke meg at det taes opp noe raskere der eller andre relevante grunner... Fordi det er den største muskelen i kroppen rett og slett. hvorfor akkurat det er en fordel kan jeg sikkert svare på bare jeg får spurt i morgen tidlig. Edit: kan jo hende det er en fordel siden de da kan sette sprøyta dypt, slik at medisinen ikke presses ut eller noe... (ren ressonering) Endret 3. juni 2009 av Colb Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hva er det som er inni et batteri? Finnes det noen med en penis i trynet? Det var ei dame med pupp i panna i Se og Hør.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor har stumpen vært et yndet sted for leger å sette sprøyter i "alle tider" (vaksiner settes vel i armen nå for tiden, men)? Kan ikke tenke meg at det taes opp noe raskere der eller andre relevante grunner... Fordi det er den største muskelen i kroppen rett og slett. hvorfor akkurat det er en fordel kan jeg sikkert svare på bare jeg får spurt i morgen tidlig. Edit: kan jo hende det er en fordel siden de da kan sette sprøyta dypt, slik at medisinen ikke presses ut eller noe... (ren ressonering) Sprøyter settes på 3 hovedmåter iflg min erfaring: -I blodåre (ofte armen) -Intramuskulært, dvs direkte i en muskel (da er rumpa ypperlig, lår og andre saker funker og) -Subcutant, som betyr "under hud", typisk insulin eller interferon, her er det viktig å ikke treffe blodåre(settes ofte i f.eks magefettet) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hva er det som er inni et batteri? Et Galvanisk element. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor vil EU at Windows skal leveres med Opera, og ikke FireFox? FireFox er jo fritt. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 FireFox er jo fritt. Hva mener du med fritt? På hvilken måte er Firefox fritt og ikke Opera? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) At firefox er open source. Man kan modifisere programmet hvis man vil. edit: Kunne jeg blitt miliardær hvis jeg lager en kampanje hvor hver eneste person på jord gir meg 1 kr? Endret 3. juni 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) edit: Kunne jeg blitt miliardær hvis jeg lager en kampanje hvor hver eneste person på jord gir meg 1 kr? Selvfølgelig, om alle gjør det så får du jo 6,783,421,727 kr. Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/World_population Endret 3. juni 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hmm. Da må jeg finne på noe som får alle til å gi meg 1 kr Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Om folk overfører en krone forsvinner det meste i avgifter på veien. Dessuten må du vel bruke penger på markedsføring for å gjøre dette kjent. Og så kan nok ikke alle i verden klare å betale så "mye". Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvilken motivasjon skulle de ha for å gi deg 1 kr? Skal du gi dem en vare som koster 50 øre å produsere? Da synker overskuddet... Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Var bare en tanke 1500 sider Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 om en bil bruker 1 liter(tatt helt ut av lufta) på 1000rpm, vil den da bruke 2 liter på 2000rpm og 6 liter på 6 rpm, eller er det forskjellig? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor setter lukt seg i klær? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvorfor setter lukt seg i klær? Fordi lukt bare er partikler som kan sette seg fast i for eks. klær. Kan nok sammenlignes med at klær blir fuktige av damp. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 om en bil bruker 1 liter(tatt helt ut av lufta) på 1000rpm, vil den da bruke 2 liter på 2000rpm og 6 liter på 6 rpm, eller er det forskjellig? Mener du liter i timen? Tror dette må sees i sammenheng med den kinetiske energien til bilen. En bil i 2000rpm i oppoverbakke vil vel være forskjellig fra 2000rpm i nedoverbakke. Da g virker negativt og positivt for hvert tilfelle. Nå svarte jeg egentlig ikke på spm ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå