Hyperio Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det er vel det, pluss at mange folk gjerne vil ha en oppkvikkende drikk. Husk at en stor del av befolkningen ikke liker kaffe. Dermed er Cola som et slags alternativ og det benytter de seg av. Lenke til kommentar
duperjulie Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Har myggen egentlig noen funksjon her i verden? Er den nyttig til noe? Eller er den bare plagsom? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Mygg og mygglarver er fin mat for mange. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Uten mygg hadde ikke folk tjent seg penger på salg av myggnetting, myggspray osv. Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hvem oppfant vinduene? Er vel ikke noen som har oppfunnet dette. Et vindu kan vel være et hull i en hvilken som helst konstruksjon, med hovedformål å slippe inn lys. Mener du vindu med glass? der tar du feil. jeg tror egypterene fant opp vinduene. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hvem oppfant vinduene? Er vel ikke noen som har oppfunnet dette. Et vindu kan vel være et hull i en hvilken som helst konstruksjon, med hovedformål å slippe inn lys. Mener du vindu med glass? der tar du feil. jeg tror egypterene fant opp vinduene. Egypterne fant opp glass sies det, men jeg mener å ha hørt at noen andre var tidligere ute Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Leste en plass at de gamle vikingene var VELDIG seksuellt frigjorte, og jentene ikke så på bruk av dildo som noe man ville holde hemmelig. Leste det i et historieblad, men husker ikke hvor. Endret 30. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Var det et spørsmål? Og hadde de dildoer på den tiden? I så fall, laget av hva? Treverk?! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 De var ikke dumme på den tiden heller. De kunne lage ting. Ja, jeg lurer på om den artikkelen stemmer, og i hvilken grad. Det stod om ei jente som på en fest eller sammenkomst hadde fått tak i et penisliknende objekt, og sa høyt at hun ville kjøre den i seg. Slikt sier man jo ikke i dagens samfunn, og det forundrer meg om vikingene kunne det. Hvis de virkelig var så frigjorte, var det da også akseptert å ha sex i gatene? DET ville i hvert fall overraske meg. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Er det sant at hvis du tar på vingene til en møll så kan den ikke fly lenger? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Er det sant at folk satt og dreit ved bordet under lange middager i middelalderen? Hvordan foregikk det? Det var vel ikke akseptabelt om kjønnsorganer eller rumpe ble synlig? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Leste en plass at de gamle vikingene var VELDIG seksuellt frigjorte, og jentene ikke så på bruk av dildo som noe man ville holde hemmelig. Leste det i et historieblad, men husker ikke hvor. Jepp, man kan lese en del om det her ... http://www.arild-hauge.com/hvitestener.htm Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Har vært ute og syklet mange timer idag. Etter endt tur viser speedometer "dst 104,23 km", altså litt over 10 mil "distance". Blar jeg bortover de forskjellige tingene den logger, viser den også "kcal 2300" (ca). Er det nummeret korrekt? Hvordan har den kommet frem til det? Endret 30. mai 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Seriøst, har du sykle 10 mil i dag? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ja. Skal sykle gjennom Danmark og oppigjen i Sverige til sommeren, og da regner jeg med en 13-16 mil om dagen. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Hva er grunnen til at Coca-Cola Company inkluderer koffein i produktene dems? (tenker hovedsaklig på Coca Cola). Det kan neppe smake noe? Ser ingen positiv følge. Er det for å få folk til å bli lettere avhengig? Koffein har en bitter smak, men det tilsettes nok mest sannsynlig fordi det er en stimulant. Det har nok også en funksjon lignende f. eks. salt i pannekaker, noe du ikke kan isolere smaken av men ville merket et fravær av. Det var også kokain i drikken helt i starten, men nå bruker de bare ekstrakt av dekokainiserte blader for smakens skyld. Navnet kommer av coca (Coca planten, kilden på kokain) og cola (Kola nøtt, kilden på koffein). Så vet du det. Off topic: Dette gjør [kokain i] Red Bull Cola hysteriet noe morsomt, ettersom Coca-Cola gjør akkurat det samme. Endret 30. mai 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kokainnivået i Red Bull Cola er ikke et helseproblem. Produktet ble forbudt kun fordi det undergraver loven. (stod det i avisa) Noen som har prøvd den Red Bull som selges i Norge? Jeg synes den smaker mye mindre enn den jeg får fra Sverige. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Har du en link til den artikkelen? Jeg har prøvd den og jeg kjenner ingen forskjell. Den eneste endringen som har blitt gjort på oppskriften er en reduksjon i mengden vitamin B6 (tror det var det vitaminet, det var i hvert fall et av B-vitaminene). Endret 30. mai 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 http://www.bygdeposten.no/Utenriks/article4356208.ece Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Takk. Nå lurer jeg på hvor mye kokain det er i Coca-Cola? Eller fjerner de absolutt alt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå