Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjennes det ut som om foten brenner under hælpartiet enkelte ganger? For eksempel etter langt tid i en sko ned i gulvet på en bil.

Mener du at foten din sovner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Paresthesia

Kan ikke si den sovner. Den blir ikke nummen eller noe slikt, som om når du ligger på hånda i lengre tid. Mer en intens følelse av varme under hælpartiet. Går bort så fort du spraker litt eller beveger foten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her regner det nå og jeg ser noe merkelig på dammen et par titalls meter unna. regner drypper jevnt ned på vannoverflaten, men ca hvert sekund kommer det spesielt store klask mot vannoverflaten. Det er ingen trær over stedene der det forekommer og det er ingen fisk i dammen. Vi har en del frosk, kan de finne på å bryte vannoverflaten raskt i regnvær? Hva annet kan grunnen være?

Lenke til kommentar

co2: dealextreme har noen fine 20$ lommemikroskop som overasker. Har et med 60-200x forstørrelse, og det er faktisk brukbart. Brukte det til å studere eggen på barberblad og barberkniver når jeg drev å slipte opp kniven sist. Ser fint konturer ned under 10 mikron og fungerer selv på ting man ikke kan lyse gjennom.

Lenke til kommentar

Hjemmesiden til Nord-Korea:)

er den siden seriøs? jeg kødder ikke når jeg sier at det ser ut som noen har laget den for underholdning :S

Kven veit? Den ligg på ein server i Spania, Så det er vell rimeleg tvil om den er offisiell.

Lenke til kommentar
Hvor høy effekt må en infrarød(940nm) laserdiode ha for at prikken den lyser på en hvit vegg skal være synlig for et iR-kamera?

Det kommer vel an på hvor sensitivt kameraet er...

Nintendo Wiimote, aner ingen spesifikasjoner. Lyset på veggen skal tilsvare den infrarøde lysdioden på en typisk fjernkontroll.

Lenke til kommentar
Hvor høy effekt må en infrarød(940nm) laserdiode ha for at prikken den lyser på en hvit vegg skal være synlig for et iR-kamera?

Nintendo Wiimote, aner ingen spesifikasjoner. Lyset på veggen skal tilsvare den infrarøde lysdioden på en typisk fjernkontroll.

Jeg regner med at det ikke er så alt for mye som skal til, vet du ingen spesifikasjoner så er vel å prøve seg frem eneste måten å finne ut.

Skal du lage et whiteboard, noe ala Jhonny Lee's "wiimote hack"?

Lenke til kommentar

Så nettop dokumentaren Mannen med ljåen foreslo og det er litt av noen påstander. Vil ikke akkurat si det stemmer med hjemmesiden til N.Korea.

Anyways, hvis man bestemte seg for å slå til mot N.Korea, hvordan ville dette gått for seg?

Jeg vet at man prøver å legge politisk press etc. men en militær operasjon. Er det håpløst?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det ikke er så alt for mye som skal til, vet du ingen spesifikasjoner så er vel å prøve seg frem eneste måten å finne ut.

Skal du lage et whiteboard, noe ala Jhonny Lee's "wiimote hack"?

Nei, lage et styresystem som Wii bruker fra før, men til Mac/Linux, og vil ha "sensorbaren" i midten av lerretet. Men det er ikke poenget, jeg trenger et nummer fra dere :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Nei, lage et styresystem som Wii bruker fra før, men til Mac/Linux, og vil ha "sensorbaren" i midten av lerretet. Men det er ikke poenget, jeg trenger et nummer fra dere :)

Vel, et foton med 940nm bølgelengde har ~2x10^-19J energi, så for et foton i sekundet så må absolutt minimum effekt på dioden altså være 2x10^-19W, alt avhenger av hvor mange fotoner som kommer fram og hvor mange som må til for å utløse sensoren og det kommer an på avstanden. Du kan sikkert gange det med 1 milliard og få et greit estimat.

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger å vite det, kan du ikke utdype hvorfor? Jeg blir nysgjerrig, for meg virker det irrelevant med et teoretisk minimum, når det bare er å prøve seg fram for å finne det ut .

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Er ikke bare å prøve seg frem, slike lasere koster gjerne 100$ per stykk inkl "kabinett", og da vil jeg gjerne ha noe som er sterkt nok til at refleksjonen blir sett, men ikke så sterkt at det svir hull.

Jeg tror ikke du får kjøpt en laser som er så svak at kameraet ikke plukker det opp, hvis du ikke lyser på et perfekt svart objekt.

Og hvis du absolutt trenger et tall, så hvordan kan du forvente at noen her kan finne det ut da det er så mange variabler du ikke nevner og spesifikasjonen på kameraet ikke er kjent?

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Hvor lenge varer en ereksjon etter at et menneske er dødt?

Hvor lenge kan spermen vare i sædblæren etter at et menneske er dødt?

Hvorfor er det slik at jeg har erfart mange av snuserene skal legge ut bilder av snusbokser, stabler av snusbokser o.l på nettet, på mobilen eller ha snusmerket i nicket ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...