Simen1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg legger meg fullstendig flat og tar det til etterretning. Heretter skal jeg huske at 1. januar 2001 er den første dagen i det 21. århundret og samtidig den første dagen i det 3. årtusen. (Jeg må ellers si meg fascinert av nettsidene dine og engasjementet på mange områder) Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 ...tror jeg bare lager mitt eget system. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 ...tror jeg bare lager mitt eget system. Det er faktisk dag 159 i år 22 i mitt system. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Trodde bruken av tallet 0, som den greske bokstaven omikron, ble vel brukt av greske astronomer - før Fibonacci? Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Tror dere at den "nye" Idun reklamen virker mot sin virkning? Jeg hater virkelig den reklamen over alt på jord, bortsett fra kommunisme, og kommer rett og slett til å la vær å kjøpe idun ketchup. Værre reklame skal en lete lenge etter. virker mot si mening synes jeg. Blir dere innspirert til å kjøpe idun ketchup nå? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan fungerer en jet motor? Og hvordan fungerer en turbin motor? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Må kvoten man kjøper under svenskehandel være til eget bruk, Jeg tenker på f.eks. folk som ikke røyker, men kjøper til en venn som røyker, og får pengene tilbake uten profitt. Andie93: Det spørsmålet er ikke snedig. Snedige spørsmål er f.eks. spørsmål som du ikke finner på google etter et halvt sekund. Endret 25. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser? Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller? Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) 1:Har direktesendt TV delay? Eventuelt hvor mye? 2: Brukte jeg ordet eventuelt riktig på forrige spørsmål? Btw: Så hvis jeg skulle joike om katten min, som endrer humør fra malekatt til å bli skikkelig sinna, så må jeg lage en melodi med masse kattelyder?Noe slikt? Eeeeeyaaaa mjaaaau purrrpurr åiiilaaaaa knurrfres aiiiyaaa Hvis jeg var same, kan jeg garantere at jeg skulle joiket om katten min. Jeg elsker det dyret. Endret 25. mai 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hva er i midten av en galakse å hvorfor er det lysere jo lengere inn mot midten du kommer? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hva er i midten av en galakse å hvorfor er det lysere jo lengere inn mot midten du kommer? I midten av en galakse er et super massivt sort hull. Det er lysere mot midten fordi tiltrekningskraften er større. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan fungerer en jet motor? Og hvordan fungerer en turbin motor? En jetmotor og en turbinmotor er samme motor. http://science.howstuffworks.com/turbine.htm Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 En interessang tanke jeg kom på her for noen dager siden: Om et barn hadde vokst opp uten å se hvordan vi mennesker utrykker oss når vi er sinna, hva hadde dette barnet gjort når det ble sint? Ville det gjort noe helt anderledes, eller ville det blitt tilnermet likt? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Godt spørsmål. Kanskje er vår måte å uttrykke følelser et produkt av oppvekst og miljø, og at vi egentlig like godt kunne le når vi var sinte og snerre når vi var glade? Vi smiler jo når vi er glade. Når vi smiler, viser vi tennene våre. Aper og hunder flekker tenner for å uttrykke helt andre følelser. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg tror du ville bli sint på en ganske lik måte, da det er en veldig effektiv måte å få ut sinne, eller energi, og skremme fiender. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser? Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller? Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre Genfeil? Kan du forklare meg hvorfor krøllete hår skulle være et evolusjonært "feilsteg". Jeg tror feks. ikke at de fleste sauer er enige med deg der buddy. Ikke mennesker heller forresten. Sauer er forøvrig også et eksempel på en art der hele bestanden har krøller. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg tenkte på noe. Om 10 barn hadde vokst opp helt borte i fra sivilisasjonen. Hvor avansert ville språket deres utviklet seg til å bli? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Umulig å si, Todda7, men sannsynligheten er mer en tilstede for at de fint kunne kommunisert seg imellom Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan vokser kroppen? Altså, hvilke prosesser skjer når kroppen vokser? Og.. Finnes det andre dyr enn mennesker som kan få krøllete pels/hår? Vet at det finnes dyreraser med krøllete pels, men der har hele bestanden det. Kan liksom en sjimpanse få krøller? Krøller er visst en genfeil som gjør at håret vokser litt fortere på den ene siden enn den andre Genfeil? Kan du forklare meg hvorfor krøllete hår skulle være et evolusjonært "feilsteg". Jeg tror feks. ikke at de fleste sauer er enige med deg der buddy. Ikke mennesker heller forresten. Sauer er forøvrig også et eksempel på en art der hele bestanden har krøller. Man kan da "klippe bort" krøller slik at håret vokser uten å bli krøllete. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hva er i midten av en galakse å hvorfor er det lysere jo lengere inn mot midten du kommer? I midten av en galakse er et super massivt sort hull. Ikke nødvendigvis. Man har oppdaget at mange galakser har ett eller flere supermassive sorte hull i galaksens sentrum, det er f.eks to i vår egen galakse Melkeveien, men det finnes også galakser uten sorte hull. Det er lysere mot midten fordi tiltrekningskraften er større. Feil. Det er lysere inn mot midten fordi det er tettere mellom stjernene der. Galakser er nemlig samlinger av stjerner, og de områdene der det er flere stjerner ser lysere ut på avstand. Her er et bilde av galaksen NGC 1569, en såkalt irregulær galakse uten noe klart sentrum (hver lysprikk er en stjerne, med muligheter for at det er planetsystem rundt hver eneste en): Endret 25. mai 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå