Skjelvgråt Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Hva gjør unge jenter når de går på dass sammen?Snakker om gutter? Sminker hverandre? Eller gjør de sitt fornødne i hverandres påsyn? Oversminker seg, snakker crap, snakker enda mer crap og for ikke å nevne: gutter. Endret 22. mai 2009 av Quakecry Lenke til kommentar
Colb Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva heter glassmalerier? sånne du finner i kirker ofte. hvor det er glass i forskjellige farger som er limt sammen for å skape ett bilde? Glassmalerier. mente bestemt det hadde ett eget navn? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva gjør unge jenter når de går på dass sammen?Snakker om gutter? Sminker hverandre? Eller gjør de sitt fornødne i hverandres påsyn? En blanding av alle tre tenker jeg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Wikipedia Glassmaleri Wikipedia Mosaikk Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva heter glassmalerier? sånne du finner i kirker ofte. hvor det er glass i forskjellige farger som er limt sammen for å skape ett bilde? Glassmalerier. mente bestemt det hadde ett eget navn? Du tenkte kanskje på det såkalte "rosevinduet" i vestfronten på Nidarosdomen? Det er også et glassmaleri. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Hvis jeg kobler en generator til stikkontakten på badet, vil da strømmåleren i sikringsskapet gå baklengs? Og et bonusspørsmål: Hvor nøyaktige er de egentlig? Så på TV at mange av de strømmålerne som bestemmer hvor mye vi skal betale har vært plombert og ikke ettersett i femti år. Hvor nøyaktige er de etter 50 år? Hvordan virker de? Vil rusk kunne få dem til å gå tregere, og redusere strømregninga? Endret 22. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Colb Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvis jeg kobler en generator til stikkontakten på badet, vil da strømmåleren i sikringsskapet gå baklengs? nei er vekselstrøm, så vil nok bare bli kortslutning Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ikke hvis jeg greier å få det helt i fase? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Hvis jeg kobler en generator til stikkontakten på badet, vil da strømmåleren i sikringsskapet gå baklengs? Den vil ikke gå baklengs, men den vil gå saktere eventuellt stoppe. Vanlige strømmålere har ikke muligheten til å måle begge veier, da må du over på mer avanserte målere. Og et bonusspørsmål:Hvor nøyaktige er de egentlig? Så på TV at mange av de strømmålerne som bestemmer hvor mye vi skal betale har vært plombert og ikke ettersett i femti år. Hvor nøyaktige er de etter 50 år? Hvordan virker de? Vil rusk kunne få dem til å gå tregere, og redusere strømregninga? Jeg har hørt at selv om de gamle går lit saktere, så er det så lite at strømleverandørene ikke tjener noe på å sjekke / bytte de ut, grunnet kostnader for bytte++. Rusk vil kunne få de til å gå tregere, ja, men de er såpass tette at det ikke kommer rusk inn dit. Edit: Det sitter vel også en fysisk sperre på gamle målere, for å hindre de i å gå baklengs. Endret 22. mai 2009 av lockdog Lenke til kommentar
GeO Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva heter glassmalerier? sånne du finner i kirker ofte. hvor det er glass i forskjellige farger som er limt sammen for å skape ett bilde? Glassmalerier. mente bestemt det hadde ett eget navn? Blyglassvindu, kanskje? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er det radioaktivitet i Nagasaki og Hiroshima nå over 40 år etter bombene falt? Jeg har lurt litt på dette. Er det trygt og bo der? Fødes ikke folk med misdannelser.etc? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Håper denne linken med japanske tegn virker: http://放影研.jp/general/qa_e/qa12.html Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Håper denne linken med japanske tegn virker:http://放影研.jp/general/qa_e/qa12.html Den virker så lenge man har støtte for asiastiske tegn og ikke bruker en hauggammal versjon av IE. Med andre ord fungerer den nok dessverre ikke for alle. :/ Her er samme url med latinske tegn: http://xn--p3tz2kmrs.jp/general/qa_e/qa12.html Oversatt ved hjelp av følgende nettside: http://www.idnconvert.com/index.php Endret 22. mai 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Tegnene vises som firkanter, men jeg klarer fint å åpne lenken. Lenke til kommentar
safags Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvis man laster opp en fil flere steder samtidig. Bruker man mer nett, en om man laster opp samme filen på bare ett sted? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvis man laster opp en fil flere steder samtidig. Bruker man mer nett, en om man laster opp samme filen på bare ett sted? Jepp, selv om du sender to like filer over internett, sendes de individuellt, og krever da dobbel båndbredde i forhold til å sende kun en. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvis man bor på en hytte med kun solcellepaneler til å drive el-anlegget... Bør man ha vanlig TV eller flatskjerm? Jeg snakker ikke om sinnsykt store skjermer, men slike som man realistisk kan ha på hytta. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Plasmaskjermer bør man hvertfall holde seg borte fra... de bruker MYE mer strøm... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hadde gått for lcd tv. Du finner de som går rett på 12volts anlegget. En 20" lcd bruker ca 50-60watt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå