Colb Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Altså de som har kortere høyrearm har somregel like kort venstrearm Greit da, kan godt si at man velger folk hvor begge armene er korte, gjør ikke poenget mitt annerledes Tenker meg vi kan få til dette etter en 10 000 generasjoner med selektiv korte armer Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Trudde det hadde blitt motbevist ganske mange gonger (nei, eg har ikkje kjelder ) at fedme i stor grad er eit resultat av miljø, oppvekst og livsstil. Feite folk får ungar, og flyttar sine (u)vanar over på dei: dei veks opp og blir overvektige, og slik fortset det. Klart der vil vere små variasjonar i kor lett du legg på deg, men på veldig generell basis trur ikkje eg det er noko i vegen med å komme med utsagn som at "Er du litt aktiv og har ein viss kontroll på kostholdet held du deg relativt slank. Tar du i bruk bilen for å køyre 100m til butikken, blir du av den andre typen". Det verste er at det skal ikkje fryktelig mykje til; noko sånt som å ta trappa opp tre etasjar istaden for heisen. Det å gå til butikken hundre meter nedi gata istaden for å ta bilen. Det å gå på besøk til venner og kjente i staden for å køyre når du kan gå på ein halvtime eller mindre. Denslags trur eg har eit enormt utslag på folk over tid. Men, denslags høyrer vel eigentleg heime i ein eigen tråd, så trur eg stoppar der. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kan noen fortelle meg hva disse folkene ønsket å oppnå? http://www.dagbladet.no/2009/05/19/nyheter...ks/sft/6304978/ Det er vel bedre å levere kjøretøy til godkjent skraphandler i Norge, og motta en tusenlapp i vrakpant, enn å betale mange tusen for å få noen til å kjøre det til Nigeria? Kunne de seriøst brukt denne bilen til noe der borte, eller? jeg føler det er et veldig opplagt poeng som jeg fullstendig misser. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kan noen fortelle meg hva disse folkene ønsket å oppnå?http://www.dagbladet.no/2009/05/19/nyheter...ks/sft/6304978/ Det er vel bedre å levere kjøretøy til godkjent skraphandler i Norge, og motta en tusenlapp i vrakpant, enn å betale mange tusen for å få noen til å kjøre det til Nigeria? Kunne de seriøst brukt denne bilen til noe der borte, eller? jeg føler det er et veldig opplagt poeng som jeg fullstendig misser. De kan smi den om og lage Weapons of mass destraction Aner ikke hva de ønsket med den i nigeria, men er vel mulig de trenger skrapjern til ett eller annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er godt mulig. Når jeg tenker meg om virker ikke svaret mitt logisk, da evolusjonen ville tatt mye lenger tid. Jeg bare videreformidler det jeg lærte på Videregående ...Mennesket følger for øvrig ikke "evolusjonen" lengre (bare i mye mindre grad) da 1: mennesker lever i så forskjellige økosystemer med forskjellige problemer (AIDS, fedme, alderdom, sult osv) 2: "dårlige" mennesker (genetisk sett) har ofte like god sjangs for å få barn og reprodusere seg som "gode" mennesker. Et eksempel er jo at høyt utdannede personer i Norge gjennomsnittlig har mindre barn enn lavt utdannede personer. På denne måten fostrer vi dumhet, med tanke på at intelligensen ofte (ikke nødvendigvis, men gjennomsnittlig) er høyere hos høyt utdannede kontra lav utdannede personer. Det er ikkje sant. Evolusjonen går fortsat, om ikkje raskare no når vi har så stor migrasjon. Evolusjon er forandringa i den genetiske samansetninga i ein populasjon og den genetiske samansetninga til menneskepopulasjonen er i stadig forandring, sjølv om vi i vesten i dei siste 100-200 år ikkje har så høgt seleksjonspress. Det verkar for meg som om du har ein ide om at evolusjonen har eit mål, nemleg å gjere menneske meir intelligent, men evolusjonen er ein blind prosess utan mål. Det er økologien der og da som bestemmer kva for eigenskapar som har høgast fitness. Hos oss har det til no vore mellom anna intelligens, men det tyder ikkje at det vil vere sånn for all tid framover. Ein artikkel som du bør lese: http://www.physicspost.com/science-article-172.html Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hva gjør vi i dag for å stoppe den globale oppvarmingen? ( minske utslipp osv) Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det verkar for meg som om du har ein ide om at evolusjonen har eit mål, nemleg å gjere menneske meir intelligent, men evolusjonen er ein blind prosess utan mål. Vel, det er hvordan evolusjonsteorien vanligvis blir framstilt, men det finnes mange interessante ideer og konvergens ol. F.eks. har øyner blitt utviklet uavhengig av hverandre flere titals ganger opp gjennom historien osv. Så det virker som om øyner er et uunngåelig produkt av evolusjon. Det er nesten som om det er et usynlig landskap som "guider" evolusjon. Nå snakker jeg ikke om noen usynelig gudehånd, selv om kreasjonistene selvfølgelig vil tolke det slik, men "guiding" basert på naturlovene. Hva gjør vi i dag for å stoppe den globale oppvarmingen? ( minske utslipp osv) Hvem er "vi"? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er det ulovlig å stjele tyvegodts som var tidligere ditt? Lenke til kommentar
Colb Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er det ulovlig å stjele tyvegodts som var tidligere ditt? Har du ettertrykkelig bevis for at det faktisk er din vare, vil nok ingen anmelde deg for å ta den tilbake, så nei. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er falskmynteri utbredt? Det burde jo egentlig vær ganske lett å lage falske 20 kroninger? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er falskmynteri utbredt? Det burde jo egentlig vær ganske lett å lage falske 20 kroninger? For et par tusen år siden var det "vanlig" å lage falske mynter, og legge et tynt lag med gull utenpå, så det skulle se ekte ut. Med dagens mynter tror jeg det ikke ville lønt seg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Er det oikke lettere å lage femtilapper? De har av en eller annen grunn ikke tråd eller metall. Tror nok en hjemmelaget kopi vil kunne lure dama i kiosken på hjørnet... Endret 19. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er vel slikt gjenskinn i den lappen som med alle de andre lappene. Dessuten finner man ikke rett type papir til å printe på. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Med mindre hu sjekker det eller ved et uhell får et lyskast på den så det legitime ikke vises. Man må også ha riktig papir. Hva er straffen for dette? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Skulle trodd straffen var ganske høy i og med at dette er grov økonomisvindel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Høyere enn straffen for voldtekt i hvert fall. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det har jeg ingen problemer med å tro på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Strafferammen for pengefalskneri er minimum tre år og maksimum 15 år i fengsel. Kilde Strafferammen for voldtekt er inntil 5, 10 eller 21 år avhengig av voldtektens art. (henholdvis grov uaktsom, forsettlig og gruppevoldtekt) Kilde Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ikke jeg heller . Idiotisk!! Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå