Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Altså de som har kortere høyrearm har somregel like kort venstrearm :)

 

Greit da, kan godt si at man velger folk hvor begge armene er korte, gjør ikke poenget mitt annerledes :p

 

Tenker meg vi kan få til dette etter en 10 000 generasjoner med selektiv korte armer

 

hdc_0001_0001_0_img0036.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trudde det hadde blitt motbevist ganske mange gonger (nei, eg har ikkje kjelder ;)) at fedme i stor grad er eit resultat av miljø, oppvekst og livsstil. Feite folk får ungar, og flyttar sine (u)vanar over på dei: dei veks opp og blir overvektige, og slik fortset det.

 

Klart der vil vere små variasjonar i kor lett du legg på deg, men på veldig generell basis trur ikkje eg det er noko i vegen med å komme med utsagn som at "Er du litt aktiv og har ein viss kontroll på kostholdet held du deg relativt slank. Tar du i bruk bilen for å køyre 100m til butikken, blir du av den andre typen".

 

Det verste er at det skal ikkje fryktelig mykje til; noko sånt som å ta trappa opp tre etasjar istaden for heisen. Det å gå til butikken hundre meter nedi gata istaden for å ta bilen. Det å gå på besøk til venner og kjente i staden for å køyre når du kan gå på ein halvtime eller mindre. Denslags trur eg har eit enormt utslag på folk over tid.

 

Men, denslags høyrer vel eigentleg heime i ein eigen tråd, så trur eg stoppar der.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva disse folkene ønsket å oppnå?

http://www.dagbladet.no/2009/05/19/nyheter...ks/sft/6304978/

 

Det er vel bedre å levere kjøretøy til godkjent skraphandler i Norge, og motta en tusenlapp i vrakpant, enn å betale mange tusen for å få noen til å kjøre det til Nigeria?

 

Kunne de seriøst brukt denne bilen til noe der borte, eller?

 

jeg føler det er et veldig opplagt poeng som jeg fullstendig misser.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva disse folkene ønsket å oppnå?

http://www.dagbladet.no/2009/05/19/nyheter...ks/sft/6304978/

 

Det er vel bedre å levere kjøretøy til godkjent skraphandler i Norge, og motta en tusenlapp i vrakpant, enn å betale mange tusen for å få noen til å kjøre det til Nigeria?

 

Kunne de seriøst brukt denne bilen til noe der borte, eller?

 

jeg føler det er et veldig opplagt poeng som jeg fullstendig misser.

 

De kan smi den om og lage Weapons of mass destraction :ph34r:

 

Aner ikke hva de ønsket med den i nigeria, men er vel mulig de trenger skrapjern til ett eller annet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det er godt mulig. Når jeg tenker meg om virker ikke svaret mitt logisk, da evolusjonen ville tatt mye lenger tid. Jeg bare videreformidler det jeg lærte på Videregående ...

Mennesket følger for øvrig ikke "evolusjonen" lengre (bare i mye mindre grad) da 1: mennesker lever i så forskjellige økosystemer med forskjellige problemer (AIDS, fedme, alderdom, sult osv) 2: "dårlige" mennesker (genetisk sett) har ofte like god sjangs for å få barn og reprodusere seg som "gode" mennesker. Et eksempel er jo at høyt utdannede personer i Norge gjennomsnittlig har mindre barn enn lavt utdannede personer. På denne måten fostrer vi dumhet, med tanke på at intelligensen ofte (ikke nødvendigvis, men gjennomsnittlig) er høyere hos høyt utdannede kontra lav utdannede personer.

Det er ikkje sant. Evolusjonen går fortsat, om ikkje raskare no når vi har så stor migrasjon. Evolusjon er forandringa i den genetiske samansetninga i ein populasjon og den genetiske samansetninga til menneskepopulasjonen er i stadig forandring, sjølv om vi i vesten i dei siste 100-200 år ikkje har så høgt seleksjonspress.

 

Det verkar for meg som om du har ein ide om at evolusjonen har eit mål, nemleg å gjere menneske meir intelligent, men evolusjonen er ein blind prosess utan mål. Det er økologien der og da som bestemmer kva for eigenskapar som har høgast fitness. Hos oss har det til no vore mellom anna intelligens, men det tyder ikkje at det vil vere sånn for all tid framover.

 

Ein artikkel som du bør lese: http://www.physicspost.com/science-article-172.html

Lenke til kommentar
Det verkar for meg som om du har ein ide om at evolusjonen har eit mål, nemleg å gjere menneske meir intelligent, men evolusjonen er ein blind prosess utan mål.

Vel, det er hvordan evolusjonsteorien vanligvis blir framstilt, men det finnes mange interessante ideer og konvergens ol. F.eks. har øyner blitt utviklet uavhengig av hverandre flere titals ganger opp gjennom historien osv. Så det virker som om øyner er et uunngåelig produkt av evolusjon. Det er nesten som om det er et usynlig landskap som "guider" evolusjon.

Nå snakker jeg ikke om noen usynelig gudehånd, selv om kreasjonistene selvfølgelig vil tolke det slik, men "guiding" basert på naturlovene.

 

Hva gjør vi i dag for å stoppe den globale oppvarmingen? ( minske utslipp osv)

Hvem er "vi"?

Lenke til kommentar
Er falskmynteri utbredt? Det burde jo egentlig vær ganske lett å lage falske 20 kroninger?

For et par tusen år siden var det "vanlig" å lage falske mynter, og legge et tynt lag med gull utenpå, så det skulle se ekte ut.

 

Med dagens mynter tror jeg det ikke ville lønt seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...