Colb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Ikke pul damer som har astma, de har så mye slim i brystet at de er så tørr i fitta! (fra Fatso) Er dette sant? Nei. Slimbalanse i hals/svelg og ellers i kroppen har lite med hverandre å gjøre Endret 18. mai 2009 av Colb Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva er meningen med livet? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Standard perioden for stipend, går den helt til 15.Juni eller er siste utbetaling nå i Mai? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg fikk hvertfall et mindre beløp i juni 2008. Endret 18. mai 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva er meningen med livet? "The meaning of life is to give life meaning." Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Standard perioden for stipend, går den helt til 15.Juni eller er siste utbetaling nå i Mai? http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend...ing/Utbetaling/ Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Kanskje ikkje eit så veldig snedig spørsmål, men det er noko eg berre må ha greie på: Det handlar om naturlig utval og evolusjon, samt tilpassing. 1. Kva er tilpassing? Så vidt eg veit så kan ein ikkje utvikle eigenskapar som er betre tilpassa miljøet ved å f.eks. strekke halsen slik at ein kan nå dei øverste blada på treet. Dette vil ikkje føyre til lengre hals, da Larmarcks teori er falsifisert. Om du derimot er født med lengre hals, så er du naturlig tilpassa ved tilfeldigheit - er det dette begrepet meiner? At "Tilpassing er begrepet på eigenskapar du er født med som er betre tilpassa naturen"? 2. Er evolusjon berre tilfeldigheiter? Er det slik at det einaste som gjer at nokon individ innafor ein art er betre tilpassa naturen / har ein høgare overlevningsrate, er tilfeldige eigenskapar som ein er født med? Naturleg utval er heilt tilfeldig? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 ... Om du derimot er født med lengre hals, så er du naturlig tilpassa ved tilfeldigheit - er det dette begrepet meiner? At "Tilpassing er begrepet på eigenskapar du er født med som er betre tilpassa naturen"? Jepp. 2. Er evolusjon berre tilfeldigheiter? Er det slik at det einaste som gjer at nokon individ innafor ein art er betre tilpassa naturen / har ein høgare overlevningsrate, er tilfeldige eigenskapar som ein er født med? Naturleg utval er heilt tilfeldig? Det er i grunn summen av tilfeldigheter ja. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Korleis oppstår disse eigenskapane som er betre tilpassa, da? Er det ein lav form for mutasjon når DNAet ditt skapast, eller ein blanding av dine foreldre sine DNAer som førar til noko heilt nytt? Eg kan forstå korleis ein kan arve f.eks. ein lang hals ved at ein av foreldra hadde det, men andre eigenskapar som ikkje har nokon samanheng med foreldra, eller lengre bak i slekta, korleis har dei oppstått? Er det, som eg sa, ein lav form for mutasjon? Kanskje det finnast eit begrep for det? Takk for svar! Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvordan bruker man egentlig utrykket "misforstå meg rett"? Når man misforstår noen så betyr jo det at man ikke forstår det slik man egentlig skal, så hvordan kan man da misforstå noe rett? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Og hvordan kan unntaket bekrefte regelen? Et unntak beviser jo at regelen IKKE alltid stemmer. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Og hvordan kan unntaket bekrefte regelen? Et unntak beviser jo at regelen IKKE alltid stemmer. Unntaket bekrefter regelen "ingen regel uten unntak". Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Denne problemstillingen er egentlig litt absurd, men jeg må finne det ut likevel. Er det ulovlig å stjele noen sin sperm? Har kanskje noe å si om den fremdeles er i kroppen, i et knyttet kondom i søpla eller i nedfryst tilstand på en eller anden lab? Hva skjer om noen stjeler spermen din og inseminerer seg med den; Vil du fortsatt måtte betale barnebidrag? Kan du fortsatt kreve samvær? Foreldrerett? Nå er ikke jeg ekspert på menns gylne dråper, men vil ikke spermiene dø relativt fort i en kondom? Eneste løsningen jeg kan se er at dama bøffer dongen med dråpene og springer rett til kjøleskapet. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Og hvordan kan unntaket bekrefte regelen? Et unntak beviser jo at regelen IKKE alltid stemmer. Unntaket bekrefter regelen "ingen regel uten unntak". Paradokset er jo da at "ingen regel uten unntak" må ha et unntak Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva er meningen med livet? 42 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Denne problemstillingen er egentlig litt absurd, men jeg må finne det ut likevel. Er det ulovlig å stjele noen sin sperm? Har kanskje noe å si om den fremdeles er i kroppen, i et knyttet kondom i søpla eller i nedfryst tilstand på en eller anden lab? Hva skjer om noen stjeler spermen din og inseminerer seg med den; Vil du fortsatt måtte betale barnebidrag? Kan du fortsatt kreve samvær? Foreldrerett? Nå er ikke jeg ekspert på menns gylne dråper, men vil ikke spermiene dø relativt fort i en kondom? Eneste løsningen jeg kan se er at dama bøffer dongen med dråpene og springer rett til kjøleskapet. Såvidt eg veit er vel alle kondomar innsatt med sæddrepande middel både inni og uttapå, så jo, dei vil vel døy. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Og hvordan kan unntaket bekrefte regelen? Et unntak beviser jo at regelen IKKE alltid stemmer. Unntaket bekrefter regelen "ingen regel uten unntak". Paradokset er jo da at "ingen regel uten unntak" må ha et unntak Nei. Den regelen er unntaket Lenke til kommentar
Colb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Korleis oppstår disse eigenskapane som er betre tilpassa, da? Er det ein lav form for mutasjon når DNAet ditt skapast, eller ein blanding av dine foreldre sine DNAer som førar til noko heilt nytt? Eg kan forstå korleis ein kan arve f.eks. ein lang hals ved at ein av foreldra hadde det, men andre eigenskapar som ikkje har nokon samanheng med foreldra, eller lengre bak i slekta, korleis har dei oppstått? Er det, som eg sa, ein lav form for mutasjon? Kanskje det finnast eit begrep for det? Takk for svar! Alle er jo forskjellige. dyr som mennesker. så når ett nydd individ blir født er det litt annerledes enn foreldrene ja. det er en blanding av begge to. så hvis vi tar giraffen som eksempel. pga alle dna er forskjellige ble det født en hest med litt lengere hals. helt tilfeldig. kansje foreldrene hadde litt lenger hals enn gjennomsnittet av hester. denne nye hesten klarte seg svært godt. og kunne spise blader de andre ikke nådde opp til. denne fikk masse mat, fikk parret seg masse og videreført "lang hals dna". så fortsatte det og de fikk lenger og lenger hals. ettersom de med lengst hals klarte seg best. helt til halsen ble for lang, slik at det ikke var til fordel lenger. og det stabiliserte seg. (svært forenklet) Er litt som du sier ja, er en spesiell type mutuasjon som på engelsk heter germ line mutations. den andre typen mutuasjon er somatisk mutuasjon. germ line mutation kan bli overført ved dna, mens somatisk mutuasjon er mutuasjon som skjer etter man er født. dvs arvematreale som ikke er som resten av kroppen grunnet mutuasjon. som f.eks kreft eller vorter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Denne problemstillingen er egentlig litt absurd, men jeg må finne det ut likevel. Er det ulovlig å stjele noen sin sperm? Har kanskje noe å si om den fremdeles er i kroppen, i et knyttet kondom i søpla eller i nedfryst tilstand på en eller anden lab? Hva skjer om noen stjeler spermen din og inseminerer seg med den; Vil du fortsatt måtte betale barnebidrag? Kan du fortsatt kreve samvær? Foreldrerett? Nå er ikke jeg ekspert på menns gylne dråper, men vil ikke spermiene dø relativt fort i en kondom? Eneste løsningen jeg kan se er at dama bøffer dongen med dråpene og springer rett til kjøleskapet. Såvidt eg veit er vel alle kondomar innsatt med sæddrepande middel både inni og uttapå, så jo, dei vil vel døy. Er ALLE det? Lenke til kommentar
Kekzneb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor er dieselen billigere enn bensin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå