Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Det er ikke ett spørsmål det er lett å svare på sånn med en gang, de forskjellige bilene du nevner har alle forskjellige kjøre-egenskaper. Range Rover er vel kanskje en av de få som har noe de skulle ha sagt ute i terrenget. men merk dette er ikke akkurat en ny modell, da den har vært på markedet i tre generasjoner siden 1970.

http://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_C..._road.2C_and_on

 

XC90 og X5 tror jeg vil få problemer i tungt terreng. Ser at XC90'n klarer seg greit på dårlige traktorspor, men direkte OFF-road er det vel ikke. :)

 

Hvis du vil vite mer så kan jeg sjekke det ut nærmere for deg, men da tror jeg vi tar det på PM? :)

 

edit: la til link angående range rover

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt en liten kaktus, etter som den gjenspeiler meg som person.

 

JEg hadde tenkt å kjøpe en stor kaktus først, men den kostet 500kr, så jeg kjøpte samme planten i en mindre utgave for 90kr.

 

Jeg vil ha en stor kaktus, men hvordan skal jeg få min lille kaktus til å vokse raskest mulig?

 

Med rasktest mulig mener jeg rasktest mulig.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert, men er du sikker på at små kaktuser kan vokse i det hele tatt?

Jeg har ikke råd til en løve, men jeg er fornøyd med størrelsen til den lille pusen min.

 

 

Ja, fordi jeg så samme arten/planten som var dobbelt så stor, men 5 ganger så dyr, ergo må den kunne vokse(forholdene må selvfølgelig ligge til rette). Jeg har nettopp funnet ut hvordan jeg burde vanne den.

 

Nytt spørsmål

 

Jeg har funnet en kontorlampe som jeg har satt over den for å gi den litt lys, er en lampe ett godt alternativ til solllys? Eller vil den ikke kunne vokse med "vanlig lampelys") Ja, lyspæren er så nære planten så mulig/fornuftig

Lenke til kommentar
Hvorfor svetter man så mye akkurat under armene? Og hvorfor er der hår?

Fordi vi utskiller luktferomoner fra kjertler under armene (og fra kjertler i skrittet, derfor har vi hår der også). Feromonenes oppgave er å tiltrekke det motsatte kjønn, de er altså naturlig parfyme. Hårene sørger for at luktstoffene konsentreres. Hårene vokser ut i puberteten, samtidig som feromonproduksjonen starter, det er da kroppen klargjøres for seksuell kontakt med det motsatte kjønn.

 

Kjønnsmodne kvinner som lever tett sammen, f.eks i et kollektiv får etter hvert synkronisert mensenperiodene sine, rett og slett fordi deres underbevissthet reagerer på de andre kvinnenes periodiske endringer i feromonene.

 

I den moderne verden har vi lært oss å mislike de naturlige kjønnsluktene, derfor vasker vi bort disse luktene. Parfymeindustrien blander imidlertid inn en viss mengde kjønnsferomoner i deres produkter, for å øke parfymenes effekt. Godlukten er bare en kamuflasje av de luktene som får parfymene til å virkelig fungere.

Lenke til kommentar

I en forelesning i termofysikk viste forelseren vår en slags håndpumpe av solid gjennomsiktig plastikk og et veldig tynt stempel. Når han presset stempelet fort og hardt ned klarte han å sette fyr på en tynn papirbit han hadde plassert inni, pga. temperaturøkningen. Dette skulle etterligne en adiabatisk prosess.

 

Hva heter denne pumpen, og hvor kan en evnt. kjøpe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...