Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bildet blir ikke brent inn i LCD-skjermer.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Phosphor_burn-in

 

LCD-type displays are also susceptible to permanent burn-in, but generally less so than plasma-type displays. In the case of LCDs, the mechanics of the generally transient image persistence become so severe that pixels permanently lose their ability to return to their relaxed state. All major LCD manufacturers' warranties exclude coverage for burn-in (permanent image persistence) as a result.
Lenke til kommentar
Hvis du er naken, og klær blir irrelevante? Da er du jo garantert å dø uansett, men hvis du ønsker å leve litt lengre?

Altså hvis man ønsker seigpining fremfor en rask død? (Hvem vil egentlig det?)

- Jeg tror man ville dødd langsomst ved å grave seg ned i snøen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en pakke med hamburgerbrød som lå et par uker inni plastposen de lå i da de ble kjøpt. Jeg brukte halvparten av dem ganske raskt, og andre halvparten et par uker etterpå. Og hele tiden hold hamburgerbrødene seg myke og fine. Men i dag så lå ett av hamburgerbrødene et par timer på et far på kjøkkenbenken og da ble det med en gang tørt og stivt. Hvorfor? Det kan jo ikke ha hatt noe med luft å gjøre, siden det også kom luft inn i posen.

 

Har også merket dette med brød. At hvis det ligger utildekket eller inni en papirpose så blir det veldig fort tørt. Men hvis det ligger inni plast, så beholder det seg mykt mye lenger.

Lenke til kommentar
Hvis du står på nordpolen i minus 50, bør du da hoppe uti vannet som kun ligger rundt frysepunktet?

Vannet har høyere kapasitet til å suge varme ut av deg, men samtidig så er vannet varmere.

 

Lever du lengst på land eller i vann?

 

Glem det jeg sa. Post kan slettes.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Jeg hadde en pakke med hamburgerbrød som lå et par uker inni plastposen de lå i da de ble kjøpt. Jeg brukte halvparten av dem ganske raskt, og andre halvparten et par uker etterpå. Og hele tiden hold hamburgerbrødene seg myke og fine. Men i dag så lå ett av hamburgerbrødene et par timer på et far på kjøkkenbenken og da ble det med en gang tørt og stivt. Hvorfor? Det kan jo ikke ha hatt noe med luft å gjøre, siden det også kom luft inn i posen.

 

Har også merket dette med brød. At hvis det ligger utildekket eller inni en papirpose så blir det veldig fort tørt. Men hvis det ligger inni plast, så beholder det seg mykt mye lenger.

Plastposen holder på fuktigheten i maten.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...