Mannen med ljåen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hva med heroin? Hvorfor sies det at brukerne ikke har blodårer igjen på kroppen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvor lang er en gjennomsnittlig SMS? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) 160 tegn. Endret: Som i at resten blir av en eller annen grunn fylt opp med tomme tegn. Endret 10. mai 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvorfor smaker spesielt røyk annerledes når man er syk? Av alle eksempler jeg har gått gjennom finner jeg bare ut at det er røyken som smaker annerledes. Hvorfor? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nå røyker jeg ikke, men jeg antar det har med luktesansen vår å gjøre. Når vi smaker på noe så står luktesansen vår for veldig mye av smaksopplevelsen. Det er derfor ting blir veldig smakløst når man er tett i nesa. Lenke til kommentar
Khlysti Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Har vi et spesielt uttrykk for at høyt trykk alltid vil ferdes til lavt trykk? Da mener jeg generelt, ikke spesielt i sammenheng med vær f.eks. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nå røyker jeg ikke, men jeg antar det har med luktesansen vår å gjøre. Når vi smaker på noe så står luktesansen vår for veldig mye av smaksopplevelsen. Det er derfor ting blir veldig smakløst når man er tett i nesa. Jo sant nok det, men bare så merkelig at det gjelder spesielt røyk. Mat og alt annet smaker jo det samme, hvis man i det hele tatt lukter/smaker det. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvorfor assosierer mennesker pelskledde dyr med sjarm/søthet? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nå røyker jeg ikke, men jeg antar det har med luktesansen vår å gjøre. Når vi smaker på noe så står luktesansen vår for veldig mye av smaksopplevelsen. Det er derfor ting blir veldig smakløst når man er tett i nesa. Jo sant nok det, men bare så merkelig at det gjelder spesielt røyk. Mat og alt annet smaker jo det samme, hvis man i det hele tatt lukter/smaker det. Sikkert fordi det beveger seg gjennom bihulene dine som jo er tette når du er forkjøla. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hva er forskjellen på hasj og marihuana? Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hasj er tørket plantesaft som er presset sammen med biter av cannabis-planten til små klumper eller plater mens Marihuana er tørkede blader, toppskudd og blomster fra (hunn)planten. Kilde: Daria/Wikipedia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Og hva gir best effekt/rus? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hva heter den sykdommen hvor du går/oppfører deg elegant og merkelig, ser deg rundt med rare og psycko blikk og sier lite og ser ut som har lite selvsikkerhet. Jeg har sett 2 stykker som er sånn. Er det en sykdom i det hele tatt? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Ja. Et surt og trist blikk. wait..wat? Endret 11. mai 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hva heter den sykdommen hvor du går/oppfører deg elegant og merkelig, ser deg rundt med rare og psycko blikk og sier lite og ser ut som har lite selvsikkerhet. Jeg har sett 2 stykker som er sånn. Er det en sykdom i det hele tatt? Kanskje det er panikklidelse, det ligner på beskrivelser jeg har hørt fra en som har hatt det. Det er ikke så uvanlig blant befolkningen, og en får det gjerne i starten av 20-årene. Flest jenter som får det. Behandling med SSRI-medikamenter fungerer for mange. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=3086 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvis du står på nordpolen i minus 50, bør du da hoppe uti vannet som kun ligger rundt frysepunktet? Vannet har høyere kapasitet til å suge varme ut av deg, men samtidig så er vannet varmere. Lever du lengst på land eller i vann? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvis du står på nordpolen i minus 50, bør du da hoppe uti vannet som kun ligger rundt frysepunktet?Vannet har høyere kapasitet til å suge varme ut av deg, men samtidig så er vannet varmere. Lever du lengst på land eller i vann? Nesten garantert på land Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Garantert oppå isen. Klærne mister svært mye isolasjonsevne når de blir våte. Tørr snø isolerer også veldig bra. Det er jo en grunn til at polfarere ikke hopper i polhavet hvis de kan unngå det. Når de først gjør det så tar de på overlevelsesdrakt og sørger for å holde all bagasjen tørr. Våte klær (f.eks fra svette) er en stor utfordring på sånne ekspedisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå