Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå røyker jeg ikke, men jeg antar det har med luktesansen vår å gjøre. Når vi smaker på noe så står luktesansen vår for veldig mye av smaksopplevelsen. Det er derfor ting blir veldig smakløst når man er tett i nesa.

Jo sant nok det, men bare så merkelig at det gjelder spesielt røyk. Mat og alt annet smaker jo det samme, hvis man i det hele tatt lukter/smaker det.

Lenke til kommentar
Nå røyker jeg ikke, men jeg antar det har med luktesansen vår å gjøre. Når vi smaker på noe så står luktesansen vår for veldig mye av smaksopplevelsen. Det er derfor ting blir veldig smakløst når man er tett i nesa.

Jo sant nok det, men bare så merkelig at det gjelder spesielt røyk. Mat og alt annet smaker jo det samme, hvis man i det hele tatt lukter/smaker det.

Sikkert fordi det beveger seg gjennom bihulene dine som jo er tette når du er forkjøla.

Lenke til kommentar
Hva heter den sykdommen hvor du går/oppfører deg elegant og merkelig, ser deg rundt med rare og psycko blikk og sier lite og ser ut som har lite selvsikkerhet. Jeg har sett 2 stykker som er sånn. Er det en sykdom i det hele tatt?

Kanskje det er panikklidelse, det ligner på beskrivelser jeg har hørt fra en som har hatt det. Det er ikke så uvanlig blant befolkningen, og en får det gjerne i starten av 20-årene. Flest jenter som får det. Behandling med SSRI-medikamenter fungerer for mange.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=3086

Lenke til kommentar

Garantert oppå isen. Klærne mister svært mye isolasjonsevne når de blir våte. Tørr snø isolerer også veldig bra.

 

Det er jo en grunn til at polfarere ikke hopper i polhavet hvis de kan unngå det. ;) Når de først gjør det så tar de på overlevelsesdrakt og sørger for å holde all bagasjen tørr.

 

Våte klær (f.eks fra svette) er en stor utfordring på sånne ekspedisjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...