Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stopper sokker hårvekst? :hmm:

 

Syntes det er litt for tilfeldig at hårveksten på leggene mine stopper akkurat i sokkeskillet. Er en liten spe øyrepublikk oppå foten, samt en liten halvøy som prøver seg bak ankelen, men generelt avgenses hårveksten ved sokkeskillet. noen som kan komme med egne erfaringer?

 

En ting til jeg lurer på:

 

Hvorfor er de svarte rundt ekvator og sørover og hvite i nord. burde det ikke egentlig vært omvendt ettersom vi trenger varme fra solen, (som vi hadde tatt opp mye bedre om huden hadde vært svart) og de trenger mindre ettersom det er så varmt der (altså hvit hud som reflekterer)

 

Eller går dette kansje på melanin nivå, de trenger tross alt mer beskyttelse fra solen, så er huden essensielt lik bortsett fra at de har mer melanin?

Lenke til kommentar
Som oppfølging: Hvorfor er det "mindre plass" til karakteren 1 og 6?

 

Altså, du kan bare få 1 og 1+, ergo er dette to verdier som er innenfor karakteren 1. Men du kan derimot få 2-, 2 og 2+, altså er det tre "verdier" innenfor denne karakteren. Dette er himla frustrerende for de som prøver seg på en sekser, som jo bare kan være 6- og 6. Hvorfor skal det være sånn?

6 er jo toppkarakteren, og bør være vanskelig å få. Dessverre er det ikke alltid det. Jeg synes forsåvidt vi kunne utvidet karaktersystemet litt, slik at 6 var "svært bra" og 7 var "perferkt".

Lenke til kommentar
Jeg har hatt mange lærere som tror at karakterskalaen går fra 3 til 5.

En slektning sier at en lærerinne uttalte at hun ikke gir 6 av prinsipp.

 

De som mener noe sånt har jo misforstått karaktersystemet fundamentalt.

 

AtW

 

Karakterskalene skulle vært utvidet ja. Forvirrende med 4/5 kontra 4+. Enten burde man gi 4+ eller 5-, ikke noe midt i mellom. Eller enda bedre om man har en skala fra 1-20, for da slipper man å tenke på + og -.

Karakterskalaen er jo stor nok til å gi en meningsfyllt inndeling i mine øyne, at lærere driver å tuller med altterlige mellomkarakterer er ikke systeemts feil. En lærer presterte jo engang å gi med en 4/5 / 5/4 som karakter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...