ChrML Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) De har nok et ferdig program noe ala det jeg lagde for en heisstyring på VK2. Det var en heismodell med fire etasjer og alle knappene, brytere og lamper en ordentlig heis har. Inklusiv kontrollering av dørene. Lagde et modulbasert PLS program til Mitsubishi PLS-en som ikke bryr seg om hvor mange etasjer og heiser bygget har. Det er et generellt program som du kan kjøre på alt fra 2 til 65535 etasjer og 1 til 65535 heiser . Med kø-system og hele opplegget. Alt var definerbart i headere og ville kunne blitt brukt i alle typer bygg med alle typer heiser. Tok meg 4 timer å lage ellernoe . Selvfølgelig litt forenklet i forhold til en ordentlig heis med litt flere sikkerhetsdupeditter, men akkurat samme opplegget. Det er nok det de gjør i trafikk kryss og. De har ferdigprogrammerte PLS blokker for hver del av et kryss som de bare linker sammen på 10 minutter for hvert kryss. Slenger inn PLS-en og kobler på rekkeklemmene. Tviler på at de lager masse forskjellige programmer eller programmerer de for hvert kryss, med mindre det er noen spesialfunksjoner akkurat det krysset skal ha for eksempel. Da endrer de nok bare det som trengs. Endret 6. mai 2009 av ChrML Lenke til kommentar
hip hopopotamus Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor ser 'paradise hotel' ut som det er filmet med et mobilkamera med fingermerker på linsa? Fordi det er varmt og klamt der nede kanskje Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor ser 'paradise hotel' ut som det er filmet med et mobilkamera med fingermerker på linsa? De små "henge-i-taket" kameraene + klimaet hjelper ihvertfall ikke på filmkvaliteten. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor finner ikke en GPS posisjonen sin umiddelbart når man slår den på, hvis den er på et ukjent sted? Hva venter den egentlig på? Hvorfor klarer den det fortere hvis den er på et kjent sted, eller hvis den kan bruke a-gps for å få et lite hint om hvor i verden den er? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor er landbruket i Norge rundt Mjøsa, på Jæren og omkring Trondheimsfjoren? Grunnen er selvfølgelig bedre naturforhold (varmere temperatur, riktig mengde nedbør osv) men hvorfor er det akkuratt disse områdene som er best? Sikter på et svar som inneholder noe med isbreer, men er ikke helt sikker Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hva skjer hvis jeg sykler ned en bakke i sykt stor fart og bakhjulet punkterer? Får angst når jeg sykler fordi den punkterte engang da jeg skulle kjøre opp fortauet. Og nå er det lappet. Og hva er forskjellen på 4/5 og 4+ (osv) i karakterer? Hvem er høyest av de to? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Tviler på at noe farlig vil skje, du vil sannsynligvis kjøre på felgen, om du er riktig uheldig så vil slangen tvinnes rundt akslingen og hjulet vil stoppes evt. vil slangen ryke. Endret 6. mai 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
safags Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hva skjer hvis jeg sykler ned en bakke i sykt stor fart og bakhjulet punkterer? Får angst når jeg sykler fordi den punkterte engang da jeg skulle kjøre opp fortauet. Og nå er det lappet. Og hva er forskjellen på 4/5 og 4+ (osv) i karakterer? Hvem er høyest av de to? Vil tippe at 4/5 er bedre en 4+. Siden 4/5 da "ser" man karakteren 5. Men i 4+ er det bare 4'ern liksom Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 4+ er når læreren har mensen, ellers er det 4/5. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser ikke vitsen med å gi slike "lizzom"-karakterer. I Frankrike har de karakterer fra 1 til 20. Tror ikke lærerne der borte føler noe behov for å gi 17+. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hva skjer hvis jeg sykler ned en bakke i sykt stor fart og bakhjulet punkterer? Får angst når jeg sykler fordi den punkterte engang da jeg skulle kjøre opp fortauet. Og nå er det lappet. Jeg ville vært mer redd for om framhjulet punkterte, for å være ærlig. Om du har standard sykkel med tykke dekk tror jeg ikke effekten er så stor, men på landeveissykkel som jeg har kan dekkene eksplodere helt når de punkterer (selv om det ikke er så ille nå som det var med gamle limdekk). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) 1. Hva er "gamle limdekk"? 2. Hvor mye lettere er det å sykle på en konkurransesykkel, enn på en vanlig DBS? Den lokale sykkelsjappa har en sykkel de påstår er er identisk med Gunn Rita Dale sin. Kan jeg sykle mye lengre på en slik, enn med min gamle DBS-sykkel? Den gamle DBSen er visst i aluminium, men har litt brede dekk og støtdempere og slik komfort. Endret 6. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis du har en Pc som ikke trenger mer enn en 500w strømforsyning og du setter inn en... si 1200 W. Virker pc'en som normalt eller går den "nuclear"? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hva mener du med nucklear? Selv om den kan levere mer strøm så gir den ikke mer spenning, kun spenning og motstand kan variere strømbruket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis du har en Pc som ikke trenger mer enn en 500w strømforsyning og du setter inn en... si 1200 W. Virker pc'en som normalt eller går den "nuclear"? den vil funke som normalt strømforsyningen gir ut maksimalt 1200w, den gir ikke konstant 1200w. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis du setter inn en strømforsyning som er større enn du trenger, så oppnår du ikke noe annet enn god margin for hvis du installerer strømkrevende komponenter senere. Jo mere watt den kan levere, jo bedre. Da jeg gikk til PC-sjappa ba jeg om den svakeste de hadde, og endte opp med en Chieftek til ca. 300 kroner. Men jeg har et hovedkort som er bygget spesiellt med strømforbruk og størrelse i tankene. Den strømforsyningen jeg kjøpte hadde fortsatt masser av kraft å gi. Fordelen med min strømforsyning er at den ikke blir veldig varm, og har kun en vifte som ikke bråker noe særlig. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vil tro større strømforsyninger blir mindre varme med tanke på at spoler og ledere er dimensjonert for større kapasitet. Dermed hvis du utnytter veldig lite av den, så får du mindre varmetap pga tverrsnittet på ting. Sånn etter min logikk. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser ikke vitsen med å gi slike "lizzom"-karakterer.I Frankrike har de karakterer fra 1 til 20. Tror ikke lærerne der borte føler noe behov for å gi 17+. Som oppfølging: Hvorfor er det "mindre plass" til karakteren 1 og 6? Altså, du kan bare få 1 og 1+, ergo er dette to verdier som er innenfor karakteren 1. Men du kan derimot få 2-, 2 og 2+, altså er det tre "verdier" innenfor denne karakteren. Dette er himla frustrerende for de som prøver seg på en sekser, som jo bare kan være 6- og 6. Hvorfor skal det være sånn? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 1.Hva er "gamle limdekk"? Den typen dekk som var på landeveissykler før. De måtte limes. 2.Hvor mye lettere er det å sykle på en konkurransesykkel, enn på en vanlig DBS? Den lokale sykkelsjappa har en sykkel de påstår er er identisk med Gunn Rita Dale sin. Kan jeg sykle mye lengre på en slik, enn med min gamle DBS-sykkel? Den gamle DBSen er visst i aluminium, men har litt brede dekk og støtdempere og slik komfort. Gunn Rita Dale sykler vel terreng? Jeg prater ihvertfall om landevei. Jeg opplever en enorm forskjell på en slik. Sykkelen ruller mye lettere, du sitter bedre, er lettere å sykle med sykkelsko osv. Støtdempere gjør at du kaster bort krefter i hvert tråkk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Gunn Rita Dale sykler vel terreng?Det viser hvor lite jeg følger med sport.Men en sånn Lance Armstrong-liknende sykkel med tynne dekk og null fjæring, da? Bør jeg kjøpe en slik for å kunne trene? Jeg elsker laaaaaaange turer, men vil ikke bli sliten med en gang. Jeg kjører ALDRI på veier som ikke er asfalterte. Endret 6. mai 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå