Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir atomene i kroppen min påvirket av jordas magnetfelt?

Ja, alle atomer har magnetiske egenskaper. Men når det er sagt så er både magnetfeltet lite og kroppen inneholder i hovedsak atomer som påvirkes lite av magnetfelt. Det vil si at påvirkningen er veldig liten. Så liten at det ikke vil få noen praktisk betydning.

 

På sykehus utsettes pasienter som tar MR-scan for ca 50 000 ganger så sterkt magnetfelt som det jorda har uten særlig merkbar magnetisk påvirkning av kroppen. (Metallimplantater vil påvirkes svært kraftig. Derfor kjøres aldri pasienter med metallimplantater i MR-scan. De får som regel heller CT-scan)

Lenke til kommentar
Blir atomene i kroppen min påvirket av jordas magnetfelt?

Ja, alle atomer har magnetiske egenskaper. Men når det er sagt så er både magnetfeltet lite og kroppen inneholder i hovedsak atomer som påvirkes lite av magnetfelt. Det vil si at påvirkningen er veldig liten. Så liten at det ikke vil få noen praktisk betydning.

 

Men kaaaan man.. blir det sånn.. teoretisk litt endringer i hjernen da? Hvis jeg sitter inni en MR maskin hele dagen å gjør lekser.. ja.. skjønner hva jeg mener? :D ?

Lenke til kommentar
Bilder av angrepet på pentagon? her?

ja, var akkurat noen av dem jeg tenkte på! Det var litt både fordi læreren min snakket om at det ikke sknedde og konspirasjoner osv, og at jeg fikk inntrykk i tråden her at det var hemmeligholdt...

Påsto læreren at det hele var en konspirasjon? Passe drøyt å påstå noe slik foran en klasse. Han kunne forsåvidt sagt at det har blir spekulert i om det var en konspirasjon (forsåvidt finnes det flere versjoner). Noen tror flyet ikke krasjet, men at det var en rakett. Hvor fikk de isåfall flight recorderen fra? Hvorfor lå vrakrestene av flyet spredt rundt? Hvor ble det av passasjerene som satt på flyet?

Lenke til kommentar
Finnes det flere kjente "mystiske fenomener", ala Bermudatriangelet som fortsatt sees på som uløste gåter?

Det er vel et relativt kjent faktum at forekomsten av forsvinninger og forlis i Bermudatriangelet ikke er høyere enn i andre havområder, og at mange av historiene fra det området er sterkt overdrevet og til og med rent oppspinn?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_Triangle

 

Og eller er vel både Atlantis og ihvertfall Lost rent oppspinn. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...