Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, da lurer jeg. :p

 

Den er ikke trykkfølsom om jeg bruker en enkroning, men derimot om den er varm. Kan sikkert være noe annet som spiller inn.

 

De fleste nye touchpader reagerer, som Simen1 sa, på elektrisk kapasitans.

Derfor vil ikke en ikke-elektrisk ladet gjennstand klare å bevege på musen.

 

Jeg tviler på at varme påvirker en enkronings ladning, men hvis du varmer den mellom fingrene dine, er det mulig den får litt ladning fra det.

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen. :)

 

Hva ville skjedd hvis du hadde svelget en god dose med lokal bedøvelse?

 

Ganske enkelt at en ble bedøvd i halsen rett å slett. Noe man ville merket ved svelging osv. Tar jeg ikke feil er dette noe de tilbyr ved endoskopi(kamera) og lignende.

Lenke til kommentar
hva gjør at noe regnes som en øy? er det størrelsen det går på eller landomerådes tilknytning til jordskorpen?

Egentlig er alle landområder med vann på alle kanter øyer, i praksis er derfor absolutt alle landområdene på Jorda øyer. Men vanligvis skilles det mellom kontinenter og øyer, og den eneste forskjellen er størrelsen.

 

Australia regnes av og til som ei øy, men som oftest som et kontinent. Grønland, som er det neste landområdet i rekken regnes aldri som et kontinent. Grønland er derfor verdens største øy forutsatt at man regner Australia som et kontinent.

 

Antarktis (landområdet ved Sørpolen) er vesentlig større enn Australia og regnes derfor alltid som et kontinent.

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen. :)

 

Hva ville skjedd hvis du hadde svelget en god dose med lokal bedøvelse?

 

Ganske enkelt at en ble bedøvd i halsen rett å slett. Noe man ville merket ved svelging osv. Tar jeg ikke feil er dette noe de tilbyr ved endoskopi(kamera) og lignende.

Takk for svar. Veldig fint å vite. ;)

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg om det å le egentlig har noen positive innvirkninger på kroppen?

 

Og hvis det, hvordan da?

Når du ler utløses det visse hormoner i hjerner som er positive for kroppen. Det knytter oss også sterkere sammen sosialt og med tanke på overlevelse (Kvinner som er sammen med en mann ler mye mer enn hvis de er sammen med en kvinne)

Hormonene som blir skilt ut i hjerner blir faktisk skilt ut om latteren er ekte eller ikke. Derfor finnes det faktisk "helsebringende" latterkurs flere steder. Alle står i ring å ler en kunstig rå latter :!:

Lenke til kommentar
På Pepsi max flasker står det:

 

WARNING

DRINK THEN SWALLOW

 

 

Er det bare for å være morsom?

 

Lurte på det samme for et par dager siden. Håper noen med innsideinformasjon om dette kan komme med et korrekt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...