Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ja ellers kan du SPRAYE HULL I ARMHULEN DIN!!!1111

 

Tenk deg litt om, da. Får mye bedre spray og område når man holder boksen litt på avstand, enn om du trøkker den opp i armhulen og sprayer en tynn stråle.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ellers kan du SPRAYE HULL I ARMHULEN DIN!!!1111

 

Tenk deg litt om, da. Får mye bedre spray og område når man holder boksen litt på avstand, enn om du trøkker den opp i armhulen og sprayer en tynn stråle.

 

Nå har det seg faktisk slik at slike bokse inneholder komprimert gass, som kan være ganske kald.

At man da holder boksen på litt avstand kan føre til at gassen rekker å varme seg opp.

 

Og hva har han gjort for å fortjene slik et unødvendig frekkt svar fra deg? :thumbdown:

Lenke til kommentar
So if the car used pure oxygen, it would be inhaling 100 percent oxygen instead of 21 percent oxygen, or about five times more oxygen. This would mean that it could burn about five times more fuel. And that would mean about five times more horsepower. So a 100-horsepower engine would become a 500-horsepower engine!

Hvorfor er det ingen som har tenkt på å prøve å skille ut oksygenet fra atmosfæren mens lufta strømmer inn luftfilteret? Sånn at den kan mate motoren med 100% oksygen og pumpe de resterende gassene ut et annet sted.

 

Eller er det ingen enkel og effektiv måte å skille ut oksygenet fortløpende fra resten av atmosfæren?

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Ekstra tilførsel av oksygen og drivstoff er jo grunnprinsippet i NOS-system i bilmotorar. Faren ved å auke forbrenninga så dramatisk er jo at det blir utvikla enormt mykje varme, så det vil nok kreve at motorane fysisk blir større og har langt betre kjøling "by default" om du skal ha eit system som permanent sug inn meir luft og gir motoren meir drivstoff. Så ja, du kan nok få små motorar til å yte vesentlig betre, men då blir dei ikkje like små lengre.

 

Ein litt mildare versjon er jo turbo- og superladarar, som òg gir motoren meir luft (og dermed meir oksygen) å bruke.

 

Det heile bunnar vel ut i at det vil kreve meir av andre delar av motoren, då spesielt kjølesystema.

Lenke til kommentar
Får man lavere stoffskifte når man slanker seg?

 

Man bruker mindre energi når man veier mindre ja. Men jeg vet ikke om det er noen entydig definisjon av stoffskifte, har sett det blitt brukt på flere måter, så om nedsatt energibruk fører til lavere stoffskifte, så er vel svaret ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
So if the car used pure oxygen, it would be inhaling 100 percent oxygen instead of 21 percent oxygen, or about five times more oxygen. This would mean that it could burn about five times more fuel. And that would mean about five times more horsepower. So a 100-horsepower engine would become a 500-horsepower engine!
Hvorfor er det ingen som har tenkt på å prøve å skille ut oksygenet fra atmosfæren mens lufta strømmer inn luftfilteret? Sånn at den kan mate motoren med 100% oksygen og pumpe de resterende gassene ut et annet sted.

 

Eller er det ingen enkel og effektiv måte å skille ut oksygenet fortløpende fra resten av atmosfæren?

1. Det er dyrt, komplisert og energikrevende å skille oksygen fra nitrogen. Et kjapt anslag er at en slik skillemaskin ville veid et tonn, tatt opp plassen i halve bilen og krevd halve motoreffekten for å drives.

2. Nitrogenet gjør forbrenningen "mykere". Dersom man fjernet nitrogenet så ville hver forbrenning skjedd svært mye raskere og man ville fått harde slag mot stemplet i stedet for myke puff. Det ville igjen krevd mye mer styrke i konstruksjonen av motorblokk, ventiler, stempler, veivaksel osv.

 

Med andre ord bør nitrogenet ikke skilles ut. Det er mye lurere å bruke turbo og intercooler for å få inn mer oksygen + nitrogen. Oksygentilskudd (fra flaske) kan også hjelpe men det er bedre og billiger å øke oksygenet via turbo og intercooler.

Lenke til kommentar
Ah, det er sant :). Kanskje det kunne blitt brukt som en erstatning til NOS som midlertidig booser hvor man ikke trenger å fylle opp og ha med tanker med NOS.

Ingen har tanker med "NOS" i biler. NOS er en forkortelse for Holleys serie med Nitrous Oxide Systems, et boostsystem for bilmotorer som benytter gassen dinitrogenoksid (N2O), som førøvrig også kalles lystgass.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

å kan det være at ulike typer sprit / alkohol har ulik effekt på folk? eller er dette bare tull å når noen sier at foreksempel

 

"jeg blir helt gal av tequila, jeg blir skikkelig aggresiv"

 

er dette noe som tequila faktisk gjør med personen pga den blandingen, eller er det bare at personen husker å ha drukket det en kveld han var skikkelig sinna, og derfor hevder personen dette. Og kanskje at neste gang han drikker dette husker han det, og blir derfor det igjenn.

 

 

litt tricky å forklare,

Lenke til kommentar
Hvor mange dør hvert år av vanlig influensa i mexico?

I 2004 var 2.6% av alle dødsfall grunnet sykdom, influensa.

Jeg har ikke regnet på tallene, men influensa ser ut til å ligge mye lengre ned på lista her til lands.

Influensa er nr. 38 på lista (nei, den er ikke sortert etter antall)

 

Og i USA:

The U.S. Centers for Disease Control (CDC) estimates that 35 to 50 million Americans come down with the flu during each flu season.The CDC estimates that in the US more than 100,000 people are hospitalized and more than 20,000 people die from the flu and its complications every year.
Kilde

 

Det som var skremmende var hvor mange selvmord det var her til lands :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...