Bytex Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ja ellers kan du SPRAYE HULL I ARMHULEN DIN!!!1111 Tenk deg litt om, da. Får mye bedre spray og område når man holder boksen litt på avstand, enn om du trøkker den opp i armhulen og sprayer en tynn stråle. Endret 3. mai 2009 av Bytex Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ja ellers kan du SPRAYE HULL I ARMHULEN DIN!!!1111 Tenk deg litt om, da. Får mye bedre spray og område når man holder boksen litt på avstand, enn om du trøkker den opp i armhulen og sprayer en tynn stråle. Nå har det seg faktisk slik at slike bokse inneholder komprimert gass, som kan være ganske kald. At man da holder boksen på litt avstand kan føre til at gassen rekker å varme seg opp. Og hva har han gjort for å fortjene slik et unødvendig frekkt svar fra deg? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 hvorfor har man drøvel?(Den dinglene tingen inni munnen:P) Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 hvorfor har man drøvel?(Den dinglene tingen inni munnen:P) http://en.wikipedia.org/wiki/Palatine_uvula Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) So if the car used pure oxygen, it would be inhaling 100 percent oxygen instead of 21 percent oxygen, or about five times more oxygen. This would mean that it could burn about five times more fuel. And that would mean about five times more horsepower. So a 100-horsepower engine would become a 500-horsepower engine! Hvorfor er det ingen som har tenkt på å prøve å skille ut oksygenet fra atmosfæren mens lufta strømmer inn luftfilteret? Sånn at den kan mate motoren med 100% oksygen og pumpe de resterende gassene ut et annet sted. Eller er det ingen enkel og effektiv måte å skille ut oksygenet fortløpende fra resten av atmosfæren? Endret 3. mai 2009 av ChrML Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ekstra tilførsel av oksygen og drivstoff er jo grunnprinsippet i NOS-system i bilmotorar. Faren ved å auke forbrenninga så dramatisk er jo at det blir utvikla enormt mykje varme, så det vil nok kreve at motorane fysisk blir større og har langt betre kjøling "by default" om du skal ha eit system som permanent sug inn meir luft og gir motoren meir drivstoff. Så ja, du kan nok få små motorar til å yte vesentlig betre, men då blir dei ikkje like små lengre. Ein litt mildare versjon er jo turbo- og superladarar, som òg gir motoren meir luft (og dermed meir oksygen) å bruke. Det heile bunnar vel ut i at det vil kreve meir av andre delar av motoren, då spesielt kjølesystema. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ah, det er sant . Kanskje det kunne blitt brukt som en erstatning til NOS som midlertidig booser hvor man ikke trenger å fylle opp og ha med tanker med NOS. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Får man lavere stoffskifte når man slanker seg? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Får man lavere stoffskifte når man slanker seg? Man bruker mindre energi når man veier mindre ja. Men jeg vet ikke om det er noen entydig definisjon av stoffskifte, har sett det blitt brukt på flere måter, så om nedsatt energibruk fører til lavere stoffskifte, så er vel svaret ja. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 So if the car used pure oxygen, it would be inhaling 100 percent oxygen instead of 21 percent oxygen, or about five times more oxygen. This would mean that it could burn about five times more fuel. And that would mean about five times more horsepower. So a 100-horsepower engine would become a 500-horsepower engine!Hvorfor er det ingen som har tenkt på å prøve å skille ut oksygenet fra atmosfæren mens lufta strømmer inn luftfilteret? Sånn at den kan mate motoren med 100% oksygen og pumpe de resterende gassene ut et annet sted. Eller er det ingen enkel og effektiv måte å skille ut oksygenet fortløpende fra resten av atmosfæren? 1. Det er dyrt, komplisert og energikrevende å skille oksygen fra nitrogen. Et kjapt anslag er at en slik skillemaskin ville veid et tonn, tatt opp plassen i halve bilen og krevd halve motoreffekten for å drives. 2. Nitrogenet gjør forbrenningen "mykere". Dersom man fjernet nitrogenet så ville hver forbrenning skjedd svært mye raskere og man ville fått harde slag mot stemplet i stedet for myke puff. Det ville igjen krevd mye mer styrke i konstruksjonen av motorblokk, ventiler, stempler, veivaksel osv. Med andre ord bør nitrogenet ikke skilles ut. Det er mye lurere å bruke turbo og intercooler for å få inn mer oksygen + nitrogen. Oksygentilskudd (fra flaske) kan også hjelpe men det er bedre og billiger å øke oksygenet via turbo og intercooler. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ah, det er sant . Kanskje det kunne blitt brukt som en erstatning til NOS som midlertidig booser hvor man ikke trenger å fylle opp og ha med tanker med NOS. Ingen har tanker med "NOS" i biler. NOS er en forkortelse for Holleys serie med Nitrous Oxide Systems, et boostsystem for bilmotorer som benytter gassen dinitrogenoksid (N2O), som førøvrig også kalles lystgass. Endret 3. mai 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Godt poeng, Simen1. SeaLion: Yep, veit, men har nesten fått vanen av å si NOS istedet for det kjemiske navnet N2O. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvor mange dør hvert år av vanlig influensa i mexico? Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 å kan det være at ulike typer sprit / alkohol har ulik effekt på folk? eller er dette bare tull å når noen sier at foreksempel "jeg blir helt gal av tequila, jeg blir skikkelig aggresiv" er dette noe som tequila faktisk gjør med personen pga den blandingen, eller er det bare at personen husker å ha drukket det en kveld han var skikkelig sinna, og derfor hevder personen dette. Og kanskje at neste gang han drikker dette husker han det, og blir derfor det igjenn. litt tricky å forklare, Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kan man drikke seg full på hånddesinfeksjon? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvor mange dør hvert år av vanlig influensa i mexico? I 2004 var 2.6% av alle dødsfall grunnet sykdom, influensa. Jeg har ikke regnet på tallene, men influensa ser ut til å ligge mye lengre ned på lista her til lands. Influensa er nr. 38 på lista (nei, den er ikke sortert etter antall) Og i USA: The U.S. Centers for Disease Control (CDC) estimates that 35 to 50 million Americans come down with the flu during each flu season.The CDC estimates that in the US more than 100,000 people are hospitalized and more than 20,000 people die from the flu and its complications every year. Kilde Det som var skremmende var hvor mange selvmord det var her til lands Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Sikkert enda flere selvmord enn dem som står der òg, f.eks. trafkkulykker; fallulykker og frogiftningsulykker som egentlig er selvmord. Skal ikke begynne å spekulere i det her, var bare en tanke. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hva er det sensoren på bærbare pc'r senser av? (Dårlig formulert ) Men er det varme eller et spesielt trykk? For den merker ikke penn e.l. men kun "hud".. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 På den touchpaden på pc-en vi fikk av skolen går det på varme, ihvertfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Pekeplata på bærbare PCer? Den føler så vidt jeg vet elektrisk kapasitans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå