Obi von Knobi Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Tøfft. Kan en nyfødt baby "puste under vann" slik de kan i magen? Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Ja, i det første minuttet eller så. Man kan føde i vannbad greier Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Tøfft. Kan en nyfødt baby "puste under vann" slik de kan i magen? Nei, de kan ikke og de trenger ikke sålenge de får oksygen gjennom navlestrengen. Som påpekt, det går fint an å føde under vann, og babyen vil ikke trekke luft inn i lungene før den kommer opp av vannet (dog innen rimelighetens grenser). Fjerner du derimot navlestrengen og/eller morkaken under vann, dør nok babyen ganske fort. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Kva for eit program er det du har tatt i bruk for å lage dissa modellane? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Angående egenandel ved helsetjenester, har vært på en del besøk hos øyenlegen på sykehuset og har fått kvittering på alle besøkene, kan jeg da dra tilbake og be de skrive på egenandel kortet? Vet at jeg får det dekket, men kan jeg komme i ettertid med kvitteringer og be de skrive på kortet? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Angående egenandel ved helsetjenester, har vært på en del besøk hos øyenlegen på sykehuset og har fått kvittering på alle besøkene, kan jeg da dra tilbake og be de skrive på egenandel kortet? Vet at jeg får det dekket, men kan jeg komme i ettertid med kvitteringer og be de skrive på kortet? Ja, det kan du. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Angående egenandel ved helsetjenester, har vært på en del besøk hos øyenlegen på sykehuset og har fått kvittering på alle besøkene, kan jeg da dra tilbake og be de skrive på egenandel kortet? Vet at jeg får det dekket, men kan jeg komme i ettertid med kvitteringer og be de skrive på kortet? Ja, det kan du. Eller du kan ta med deg alle kvitteringene og kortet og gå til trygdekontoret å få påført utgiftene der. Du kan også gå til fastlegen din å få påført utgiftene. Tror også enkelte apotek kan gjøre det. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hvordan kan det ha seg at alle russere bruker bare ")" i steden for "" på nettet? Ok, oppdatert. Nå har jeg snakket med min kone og fått følgende forklaring: Russerne bruker ikke smiley helt på samme måte som vi gjør med å legge uttrykk i setningene eller ordene. De viser vare munnen ")" når noe er morsomt og flere ")))" hvis det er veldig morsomt. Noen (bl.a min kone) bruker å legge lage "nese og munn" slik "-)" evt "-)))". Skal de si eller mene noe ironisk, skriver de det. "Jada, den var veldig fin -)) Ironisk" Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Kva for eit program er det du har tatt i bruk for å lage dissa modellane? Jeg regner med at det er meg du spør? Og at spørsmålet gjelder 3-hjulingen SeaLion? Svaret er Bryce. Det er egentlig ikke et modelleringsprogram, men et program for å lage landskap og animasjoner i 3D. Men Bryce har innebygde modelleringsfunksjoner som jeg har lært meg å beherske og utnytte gjennom flere års bruk. Endret 30. april 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Er det noen begrensninger i loven som sier hvor kraftig anlegg man kan ha i bilen sin i Norge? Han duden der kjører rundt med 30 000 watt i bilen sin, og kan lett få vinduer i bygninger over 3 meter unna til å dirre, og sette av alarmer i andre biler. Hadde han hatt lov å kjøre rundt i Norge med denne bilen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Han har vel lov til å kjøre rundt med bilen, han har jo volumknapp som alle andre, og trenger jo ikke å plage folk. Men det kan jo fint være et lovbrudd å forstyrre folk på denne måten og skape bråk og uro. AtW Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 jeg har bare en sub på 800watt og en monoblokk på 1500watt. jeg spiller høyt når jeg er utenfor borettslag og slikt. mest for å holde meg våken og for å slippe unna veistøy. Spørsmål: hvis et menneske er såvidt i live kan det fortsatt høre ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 jeg har bare en sub på 800watt og en monoblokk på 1500watt. jeg spiller høyt når jeg er utenfor borettslag og slikt. mest for å holde meg våken og for å slippe unna veistøy. Spørsmål: hvis et menneske er såvidt i live kan det fortsatt høre ? Hva legger du i "såvidt i live"? Hørselen er jo noe av det siste som forsvinner når man mister bevissthet, samme er det gjerne hørselen noe av det første som kommer tilbake av bevisste funksjoner. AtW Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 jeg såg på tvserien the mentalist der de sa at noen var "barely alive" også lurte jeg da på om personen kunne høre at de sa det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 jeg såg på tvserien the mentalist der de sa at noen var "barely alive" også lurte jeg da på om personen kunne høre at de sa det. Man kan jo feks være bevisst, og allikevel være "barely alive", så det er vansklig å si noe om uten å kjenne omstendighetene nærmere. AtW Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Kan komapasienter høre det som blir sagt til de? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Man har jo historier om folk som våkner den dagen de skal kobles ut, for da har favorittbandet kommet og spilt en sang og slik. Hvor mye hold det er i det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det var et tilfelle i nyhetene for ca et års tid siden der en mann våknet etter veldig mange år i koma. (30-40?) Han hadde vært bevist men hadde ikke kunnet uttrykke seg på noen måte i alle de årene. Han husket mye av det kona hadde sagt til han når han lå i koma. Antall barnebarn de hadde fått, navn osv. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 *snip* Aha Interesant! Lykke til videre med den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå