Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg anbefaler at du ser Loose Change 2, det skal visstnok ha styrtet i/på Pentagon, men FBI har konfiskert alle videoer fra overvåkingskamera'er o.l i området i denne perioden, og de nekter å publisere dem.

 

Så man vet ikke sikkert.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Steking vil jeg anta er vanlig ovn, tine opp er bare lavere effekt.

Så om jeg setter effekten på lav effekt (90-180 W) så tilsvarer det tining?

 

Jeg vet at iallefall noen mikrobølgeovner har egne tineprogrammer hvor effekten øker gradvis med tiden (skal gi bedre tining av maten).

Noen informasjon om hva som skiller tining av kjøtt, brød, kylling, grønnsaker osv?

 

Har du varmelement i mikrobølgeovnen? Hvis ja er programmene forskjellige kombinasjoner av energikilder og effekt.

Sikkert varmeelement, mener du da at for eksempel tining av kjøtt bruker 10 % varmeelement og 180 W på mikrobølger, mens kylling bruker 15 % varmeelement og 120 W? Tall tatt ut fra lufta.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du ser Loose Change 2, det skal visstnok ha styrtet i/på Pentagon, men FBI har konfiskert alle videoer fra overvåkingskamera'er o.l i området i denne perioden, og de nekter å publisere dem.

 

Så man vet ikke sikkert.

 

Jeg anbefaler ikke å se på noe som har med 9/11-konspirasjonsteorier å gjøre. I allefall ikke om man er irrasjonell og begynner å tro på det.

Lenke til kommentar
Har du varmelement i mikrobølgeovnen? Hvis ja er programmene forskjellige kombinasjoner av energikilder og effekt.

Sikkert varmeelement, mener du da at for eksempel tining av kjøtt bruker 10 % varmeelement og 180 W på mikrobølger, mens kylling bruker 15 % varmeelement og 120 W? Tall tatt ut fra lufta.

Hos oss har vi følgende programmer:

Tining: Mikrobølger med lite effekt

Varme opp: Mikrobølger med litt høyere effekt

Jet: 1000W Mikrobølger

Power: Mikrobølger, Watt kan stilles inn mellom 180-1000W

Grill: Bare varmeelement

Crisp: Varmeelement og Mikrobølger

 

Der jeg ikke har skrevet effekt, vet jeg ikke effekten.

Lenke til kommentar
Hva kaller man en t-bane som ligger over bakken på engelsk?

 

Kaller man det underground/subway da også?

Er det en del av t-banenettet (under bakken i sentrum, over bakken i forstedene) heter det nok fortsatt underground i UK og subway i USA ja. Er hele nettet over bakken er jeg ikke helt sikker.

 

EDIT: Det ser ut som det faktisk varierer fra by til by. Det heter gjerne "rapid transit" eller "elevated railway", mens i noen byer brukes "subway" eller "underground" om hele nettet selv om noen av delene går over bakken.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Ifølge Wikipedia heter det "Oslo Metro", og det er vel vanlig å kalle europeiske t-banenett for "metro" på engelsk. Jeg trodde du snakket om engelske/amerikanske nett, det blir jo noe annet.

 

Ikke glem at vi nordmenn kaller hele nettet for t-bane eller tunnel-bane, også delene som går over bakken. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvorfor har mennesker 5 fingre?

Det er nok ren tilfeldighet som det sies av de andre. At fem fingre kanskje hadde en fordel fremfor fire, mens seks ble for mange? Men det finnes faktisk tilfeller hvor folk blir født med for mange kroppsdeler, fex seks fingre. Vanligvis blir dette bare en benløs fettklump som ser ut som en mindre utviklet finger, eller lignende, men det har faktisk skjedd at noen har blitt født med seks fullt fungerende fingre med bein, sener, nerver og alt. Det syns jeg er litt artig, og det beviser at evolusjon kan føre til store forandringer, kanskje raskere enn vi tror og at kroppens gener har en enorm evne til å tilpasse kroppen.

 

Fant dessverre ikke videoen jeg så av hu voksne dama som hadde seks fingre hun kunne bruke akkurat som vanlige fingre, men her er et eksempel på en baby født med seks fullt fungerende tær:

http://yeahthatsodd.com/tag/six-fingers/

 

Jeg lurer heller på hvorfor venstre og høyre kroppsdel er så å si like.

I omtrent alle tilfeller hvor folk har blitt født med seks fingre på hver hand eller seks tær på hver fot så har de fått det helt likt på begge sider. Nå er ikke dette noe jeg har lest meg til, men jeg har sterk tro på at gener er et veldig avansert språk som vi forstatt har langt igjen før vi forstår fullt ut. Det er ingen tvil basert på det jeg tror nå at gener inneholder kun en beskrivelse av hver kroppsdel. For eksempel at det er samme genene som forteller hvordan ei hand ser ut uansett om den er på venstre eller høyre side av kroppen. Så bygger de seg fra hver sin side av instruksjonene for å bygge ei hånd på hver side av kroppen sånn at de blir speilvendt i forhold til hverandre som de skal være.

 

En får jo plutselig ikke en hel finger med bein, nerver, blodårer og alt hvis det ikke var for at malen på hvordan en finger fungerer ligger i et DNA script komplett med bein, nerver, blodårer, sener og muskler i arma. Og at den koden bare refereres til i scriptet som sier hvordan en hånd fungerer og sier hvor finger 1, 2... skal plasseres. På den måten så skal det bare en liten feil i DNA overføringen til for at tallet 5 skal byttes ut med tallet 6, og kunne like godt blitt kun 4.

 

Altså, blir det seks fingre, så må det altså ikke to evolusjonære mutasjoner til for å få det på begge sider, men kun en som leses av begge sider så det blir likt. Derfor er nok kroppen veldig symmetrisk, det hadde den helt klart ikke vært hos mennesker og dyr dersom det ikke fungerte slik.

 

Det som også er veldig fascinerende er at enkelte folk er født med innvollene speilvendt. Det vil si at de har hjerte på høyre side, og alt innvendig som mager, lever osv... sitter speilvendt på motsatt side. Noen har også kun hjerte på feil side med resten av innvollene riktig.

 

Det at slikt er mulig bekrefter også teorien min. Det forteller også at genenes instrukser er ikke noe som følges til punkt og prikke som en datamaskin ville gjordt hvor en minste feil ville forårsaket totalt katastrofe. Det kan virke som at kroppen klarer å tilpasse seg de fleste eksterne og interne endringer under og etter byggeprosessen, fex så vokser ikke hovedarteriene til hjertet mot feil plass hvis hjertet vokser på et annet sted, de vil fortsatt vokse mot hjertet.

 

Også det faktum at man kan krysse diverse dyr med lignende genetisk struktur, for eksempel hest og esel = myldyr og en del andre dyr som fex liger, tigon, "løvopard" (:p) osv... Husker ikke akkurat hvilke dyr eller akkurat hvor mange tenner, men de prøvde å krysse noen fisker som hadde si 70 tenner med et som hadde 50 tenner, og gjett hva, de fikk tallet akkurat midt mellom, 60 tenner i resultatet. Kan virke som om genene ikke kun bruker enten mor eller far biten av hvert gen, men også "interpolerer" mellom de og lager noe som er midt imellom.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Jeg anbefaler at du ser Loose Change 2, det skal visstnok ha styrtet i/på Pentagon, men FBI har konfiskert alle videoer fra overvåkingskamera'er o.l i området i denne perioden, og de nekter å publisere dem.

 

Så man vet ikke sikkert.

 

Jeg anbefaler ikke å se på noe som har med 9/11-konspirasjonsteorier å gjøre. I allefall ikke om man er irrasjonell og begynner å tro på det.

 

Den er da ingen konspirasjonsteori, den påpeker fakta rundt hendelsen uten å linke det til hverken UFO'er, jøder eller drapet på JFK.

 

Det er FAKTA at ingen har sett bilder av flyet som styrtet i pentagon.

Lenke til kommentar
Ifølge Wikipedia heter det "Oslo Metro", og det er vel vanlig å kalle europeiske t-banenett for "metro" på engelsk. Jeg trodde du snakket om engelske/amerikanske nett, det blir jo noe annet.

 

Ikke glem at vi nordmenn kaller hele nettet for t-bane eller tunnel-bane, også delene som går over bakken. :)

 

Nå kalles vel strengt tatt det over togbanen eller trikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...