Slimda Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kan noen forklare med enkle ord hva etikk er og hva det går ut på ? Edit: Og moral Norsk ordbok Etikk Moral Lenke til kommentar
enken Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 4 romlige dimensjoner er selvfølgelig bare tull. Ikke i matematikk. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjernekraftspillet: http://intern.forskning.no/arnfinn/fisjons...tor_nonpop.html En ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går i stykker når jeg gjør moderatoren liten! Hvorfor? Jeg har skjønt at den reduserer farten nøytronene kommer i, men det sto at hvis de kom i for stor fart så ville ikke det skje noe kjedereaksjon :S... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hva er skruen på venstresiden på koss porta pro til? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hva er skruen på venstresiden på koss porta pro til? HAHA. Det der skulle jeg spørre om for en stund siden også, men glemte det. Lurer på det samme. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjernekraftspillet: http://intern.forskning.no/arnfinn/fisjons...tor_nonpop.htmlEn ting jeg ikke skjønner er hvorfor det går i stykker når jeg gjør moderatoren liten! Hvorfor? Jeg har skjønt at den reduserer farten nøytronene kommer i, men det sto at hvis de kom i for stor fart så ville ikke det skje noe kjedereaksjon :S... Når går den i stykker med lite moderator? Jeg får ikke reprodusert det. Riktignok går det til helvete om du går rett fra lite til mye kjapt, fordi trykket stiger for raskt. AtW Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hva er skruen på venstresiden på koss porta pro til? HAHA. Det der skulle jeg spørre om for en stund siden også, men glemte det. Lurer på det samme. Har dere prøvd å skru den ut og se hva som skjer? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hva er skruen på venstresiden på koss porta pro til? HAHA. Det der skulle jeg spørre om for en stund siden også, men glemte det. Lurer på det samme. Har dere prøvd å skru den ut og se hva som skjer? Gjorde det nettop. (Stillte samme spm. et par sider tilbake) Og det så desverre ut som om ingenting skjedde. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hva er skruen på venstresiden på koss porta pro til? Enkelt: Det er forberedt for at man kan feste en mikrofonbøyle der, og bruke det som et telefonheadset. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Så vidt eg forstår det så vil ein bil på 100kg med tomme dekk, veie like mykje som ein bil med fylte dekk.Tomme dekk har ikkje eit vakuum i seg. Om du set bilen i vatten, og den har tomme dekk, så vil den veie like mykje som om du fylte dekka med vatten - da vatten er på ein måte standardvekta. Om du derimot fylte dekka med ein lettare substans, som helium, vil dekka vere fylt med noko som er lettare enn "standardvekta". Dette vil gi oppdrift, og dermed gjere bilen lettare. Dette er basert på kva eg trur. Vel la oss teoretisk si at de tomme bildekkene er vakuum da. Lenke til kommentar
stchr Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg lurer på om det finnes noe som har absolutt null friksjon? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Tror flytende helium kommer ganske naer... Lenke til kommentar
sidesprang Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg lurer på om det finnes noe som har absolutt null friksjon? vakuum ellers så tviler jeg på det. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Superfluids ? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 I løpet av inflasjonsfasen, som ofte kalles Det store smellet (Big Bang), så utvidet den opprinnelige energien seg mange ganger raskere enn lyset. Dessuten er det påvist fenomener i universet som tyder på at lyshastigheten antagelig har endret seg i løpet av universets levetid. Så jo, det er fullt mulig at "sentrum" ligger utenfor det observérbare universet. Hvis universets sentrum er utenfor vårt observerbart område så betyr kanskje det at vi i teorien kan observe Big Bang enda en gang når lyset når oss fra sentrum? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hva er normalt inntak av egg? Over 3 egg om dagen er vel ikke normalt vel? Hva er anbefalt maksantall per dag, evt. uke? Hva er normal mengde rødt kjøtt per dag? Hvor mye er anbefalt? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Må man være kristen for å ha verv i KrF? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Må man være kristen for å ha verv i KrF? Tviler på at de kan ha et slikt krav med tanke på religionsfrihet osv. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Tror flytende helium kommer ganske naer... Er vel snakk om null viskøsitet(er det et ord?) når vi snakker om flytende helium? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hva betyr tegnet? Endret 18. april 2009 av thai-mat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå