lockdog Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Går det ann å svømme i blod? (basseng) Det hadde sikkert gått an, men du ville nok ikke fått samme flyt, da blod er vel noe tykkere. I så fall ville du flyte enda bedre Blod er tykkere, og har høyere egenvekt enn vann. Edit: Man flyter vel bedre, men det vil nok være tyngre å svømme. Blod har vel mindre viskøsitet enn vann? Endret 15. april 2009 av lockdog Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Brukte ikke Elizabeth Báthory å bade i blod eller noe? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hva heter han som spiller gitar sammen med Snowy White; i Roger Waters, Berlin 1990? Edit: Fant det ut selv, han heter Rick Difonzo. Endret 15. april 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Går det ann å svømme i blod? (basseng) Det hadde sikkert gått an, men du ville nok ikke fått samme flyt, da blod er vel noe tykkere. I så fall ville du flyte enda bedre Blod er tykkere, og har høyere egenvekt enn vann. Edit: Man flyter vel bedre, men det vil nok være tyngre å svømme. Blod har vel mindre viskøsitet enn vann? Blod har mer = høyere viskositet enn vann. Blod er altså seigere. Om det blir vanskeligere å svømme i vet jeg ikke, siden viskositeten både vil bremse kroppen mer og vil gi mer "fraspark" for armer og ben. Men blod har vel ikke nevneverdig høyere egenvekt enn vann? Det er vel bare noen prosent forskjell? Omtrent som ferskvann vs vanlig saltvann? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvilken skole går barna til Obama på? Går de på offentlig eller privatskole? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvilken skole går barna til Obama på? Går de på offentlig eller privatskole? http://en.wikipedia.org Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Edit: fant det ut. Faen, må begynne å søke mer. Endret 15. april 2009 av Quakecry Lenke til kommentar
Pe2 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Går det ann å svømme i blod? (basseng) Det hadde sikkert gått an, men du ville nok ikke fått samme flyt, da blod er vel noe tykkere. I så fall ville du flyte enda bedre Blod er tykkere, og har høyere egenvekt enn vann. Edit: Man flyter vel bedre, men det vil nok være tyngre å svømme. Blod har vel mindre viskøsitet enn vann? Blod har mer = høyere viskositet enn vann. Blod er altså seigere. Om det blir vanskeligere å svømme i vet jeg ikke, siden viskositeten både vil bremse kroppen mer og vil gi mer "fraspark" for armer og ben. Men blod har vel ikke nevneverdig høyere egenvekt enn vann? Det er vel bare noen prosent forskjell? Omtrent som ferskvann vs vanlig saltvann? Det har faktisk vært gjort forsøk på dette. En fyr fylte et basseng med sirup-lignende masse og testet. Det gikk faktisk like fort å svømme i denne guffa som å svømme i vann. Kilde: http://www.forskning.no/Artikler/2004/sept...r/1095765630.24 Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Men blod har vel ikke nevneverdig høyere egenvekt enn vann? Det er vel bare noen prosent forskjell? Omtrent som ferskvann vs vanlig saltvann? Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er. Har bare hørt at den er litt høyere. Men blod er jo stort sett vann, så ja, det vil nok ikke være noe merkbar forskjell. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvorfor kan vi ikke lage masse penger til de fattige i Afrika? Og hvor mye koster det egentlig å sende en sms, utenom det selskapene skal ha? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Fordi det hjelper ikke å stappe penger på de fattige. De kan ikke spise pengene. De trenger utdanning og kunnskap om hvordan de skal dyrke sin egen mat, ikke å få noen tusenlapper ekstra. Man kan ikke bare gå på supermarkedet og kjøpe brød og ost på landsbygda i Nigeria. Endret 15. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 + At det koster penger å lage penger, er litt merkelig, men noen type mynter har faktisk vært dyrere å lage enn de ville blitt verdt. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hmm. Gjorde ikke tyskerne dette? Produserte en helg haug med penger som var helt verdi løse? Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er det sånn om han ikke har dysleksi i det hele tatt, så har men heller ikke dyskalkuli (matematikkvansker)? Er det noe sammenheng her, eller er dette uavhengig av hverandre? (Hvordan vet man for øvrig om man har dyskalkuli?) Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er det sånn om han ikke har dysleksi i det hele tatt, så har men heller ikke dyskalkuli (matematikkvansker)? Er det noe sammenheng her, eller er dette uavhengig av hverandre? (Hvordan vet man for øvrig om man har dyskalkuli?) Har nok ingen sammenheng. Folk kan som kan lese og skrive godt, kan likevel ha dyskalkuli. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Går det ann å svømme i blod? (basseng) Det hadde sikkert gått an, men du ville nok ikke fått samme flyt, da blod er vel noe tykkere. I så fall ville du flyte enda bedre Blod er tykkere, og har høyere egenvekt enn vann. Edit: Man flyter vel bedre, men det vil nok være tyngre å svømme. Blod har vel mindre viskøsitet enn vann? Blod har mer = høyere viskositet enn vann. Blod er altså seigere. Om det blir vanskeligere å svømme i vet jeg ikke, siden viskositeten både vil bremse kroppen mer og vil gi mer "fraspark" for armer og ben. Jeg leste om dette i Illvit for noen år siden, og der skrev de om noen som hadde fylt et svømmebasseng med noe med samme konsistens som sirup. Konklusjonen var at både proffsvømmere og amatører svømte like fort (+/-5% eller der omkring) som i vann. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Men å bruke DET som unnskyldning for at du ikke følger med i mattetimene og får dårlige karakterer, må du laaaaaaangt ut landet med. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Men å bruke DET som unnskyldning for at du ikke følger med i mattetimene og får dårlige karakterer, må du laaaaaaangt ut landet med. Dyskalkuli er høyst reell http://en.wikipedia.org/wiki/Dyscalculia Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Sikkert, men det betyr ikke at man kan automatisk skylde på det fordi man ikke "skjønner" mattetimene på skolen, når man ikke har påvist noe som helst. "Jeg tror jeg har dyskalkuli så jeg driter i matten for jeg kan ikke lære det uansett" "Jeg tror jeg har dysleksi så jeg driter i rettskriving for jeg kan ikke lære det uansett" Endret 15. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Angående pengediskusjonen: Det har ingen effekt å bare lage penger. Pengene har ikke noen verdi i seg selv, de er bare et symbol på verdi. Dersom "alle" i Norge plutselig får 1 million kroner inn på konto så blir også varene dyrere for å kompensere for dette. For et nytt eksempel på hva som skjer dersom man trykker opp penger for å betale regninger kan man se på Zimbabwe (nå er det flere ting enn bare pengeopptrykking som har skjedd her, men trykkinga har mye av skylden). Mot slutten av 2008 lå inflasjonen på 1021%, noe som betyr at prisene fordobler seg hvert døgn. Det samme så man også i Tyskland på 20-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå