Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye koster en MicMac meny med stor drikke og annet tilbehør i USA?

8833164[/snapback]

post-52770-1181564457_thumb.jpg

 

Dette viser bare hvor sykt dyrt det er i skandinavia. Med 75 kroner for å spise inne, med medium drikke og pomfri. Jobber på MC forresten ;p

 

EDIT: Dette er uten drikke og pomfri ser det ut til. Beklager. Den norske prisen på dette er 39 kroner.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
nei, bare en lav gir med mye kompresjon. altså første eller revers.

8832308[/snapback]

Åh?

For meg virker det logisk at bilen bør stå i giret som er motsatt av den veien man vil at bilen skal kjøre.

 

Eks.

 

Bilen står med fronten opp i en bakke, man burde sette den i 1. for å hindre at den triller bakover siden giret ikke går bak.

 

Bilen står i samme bakke, men med fronten ned. Man burde sette den i revers for å hindre at den triller ned, ettersom giret ikke går framover.

 

Da kommer mitt spørsmål som hele denne teorien hviler på ^^

 

Kan en bil som står i revers trille framover og vice versa?

Lenke til kommentar

Dette viser bare hvor sykt dyrt det er i skandinavia. Med 75 kroner for å spise inne, med medium drikke og pomfri. Jobber på MC forresten ;p

***smme side, se oppover***

 

Leser jeg dette bildet riktig? er har Norge den nest dyreste BigMacen i verden(eller i den listen)? Tillegs-spm, er alle landene som har McDonal's representert i den listen?

 

 

Hva er grunden(e) til at norge er gennerelt dyrere enn andre land? Snakker om avgifter på diverse ting, pris på feks en pils ute og mat gennerelt.

Lenke til kommentar
Kan du bevise at gud ikke finnes?

God er allmektig. Hvis ikke er han ikke Gud (fra Bibelen).

Hvis han er allmektig må han klare å lage en stein som er så tung at han ikke kan løfte den. Hvis han ikke kan lage en sånn stein er han ikke allmektig. Hvis han kan lage den, men ikke løfte den, er han heller ikke allmektig.

Ergo kan ikke Gud som beskrevet i Bibelen eksistere.

8818906[/snapback]

 

Ja, der ser dere ;)

Lenke til kommentar
En "laserskriver" virker slik som du ble forklart. Den lader arket slik at fargepartikler med en bestemt ladning tiltrekkes mot arket. Laserskrivere med kun svart/hvitt trenger bare å alde arket en gang så vidt jeg vet. Fargeskrivere må lade arkeet tre ganger, en for hver av de tre primærfargene (Rød, blå og gul).

8818217[/snapback]

 

Er en stund siden dette ble postet, men laserskrivere har (i de fleste tilfeller) fire tonerfarger, fra fargesystemet CMYK. Cyan, magenta Yellow og Sort (K)

Lenke til kommentar
En "laserskriver" virker slik som du ble forklart. Den lader arket slik at fargepartikler med en bestemt ladning tiltrekkes mot arket. Laserskrivere med kun svart/hvitt trenger bare å alde arket en gang så vidt jeg vet. Fargeskrivere må lade arkeet tre ganger, en for hver av de tre primærfargene (Rød, blå og gul).

8818217[/snapback]

 

Er en stund siden dette ble postet, men laserskrivere har (i de fleste tilfeller) fire tonerfarger, fra fargesystemet CMYK. Cyan, magenta Yellow og Sort (K)

8833740[/snapback]

 

Finnes også med rød/blå/gul, men skal være enig i at de fleste opererer med CMYK.

 

I de tilfellene blir arket ladet fire ganger, så det som faktisk skjer er jo likt, bare med andre farger :)

Lenke til kommentar

Dette viser bare hvor sykt dyrt det er i skandinavia. Med 75 kroner for å spise inne, med medium drikke og pomfri. Jobber på MC forresten ;p

***smme side, se oppover***

 

Leser jeg dette bildet riktig? er har Norge den nest dyreste BigMacen i verden(eller i den listen)? Tillegs-spm, er alle landene som har McDonal's representert i den listen?

 

 

Hva er grunden(e) til at norge er gennerelt dyrere enn andre land? Snakker om avgifter på diverse ting, pris på feks en pils ute og mat gennerelt.

8833654[/snapback]

Dette har mye med selve kroneindeksen. Og det er her mange nordmenn feiler når de krever mer lønn. Man har siden lønnskrevingen startet opp igjen i begynnelsen av 2000 krevd mer penger pga at matpriser og lignende har godt opp. Årsaken til at matprisen går opp er fordi kroneindeksen går opp nettopp pga lønnsøkninger. Vi er inne i en ond sirkel jeg håper brytes før vi får en ny 90 talls krise. Dette kan vi også se i eksporten av laks også. Vi har fått så dyr mat at det nå er vanskeligere for oss å få eksportert pga den lave prisen i andre land.

 

Det bør også nevnes at en BigTasty i Riga, Latvia koster kun 1,3 lat. En lat er 11 kroner. Her i Norge koster den 50 kroner. Er ikke rart jeg ble "feit" etter en uke i Latvia. :)

Lenke til kommentar
Kan en bil som står i revers trille framover og vice versa?

8833313[/snapback]

 

Ja.

8833388[/snapback]

Hva?

 

Når jeg setter bilen min i bratt oppoverbakke (fronten opp) så begynner ikke den å trille i revers....

 

(PS: hvis bilen står i nedoverbakke og i første så kan den begynne og trille (og slå seg på) hvis den får en dytt ;) )

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så snedig, men det er vel et spørsmål mange (?) vil ha svar på. Ihvertfall jeg. :p

 

Etter man har vært på en kunstgressbane, fester det seg alltid masse kunstgress i sokkene (bomullsokker). Er det noen effektiv måte å få av alt kunstgresset? Å sitte og plukke ut én og én er kanskje ikke det lureste :p

Lenke til kommentar
Kanskje ikke så snedig, men det er vel et spørsmål mange (?) vil ha svar på. Ihvertfall jeg. :p

 

Etter man har vært på en kunstgressbane, fester det seg alltid masse kunstgress i sokkene (bomullsokker). Er det noen effektiv måte å få av alt kunstgresset? Å sitte og plukke ut én og én er kanskje ikke det lureste :p

8834374[/snapback]

 

En børste burde gjøre susen, eller en klesrulle?

Lenke til kommentar
Brød i pose. Sant at det er bra å klemme ut så mye luft som mulig av posen, før man knyter den igjen? Jeg mener det. Hvis man ikke skulle ha klemt ut luften, så kan man like så greit la brødet oppbevares sammen med all luften.

8835258[/snapback]

 

Ikke alltid, skal du fryse det ned vil det lønne seg å klemme ut luften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...