Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

I biologiboka vår står det:

Vi er alle unisex fram til sjuande svarskapsveka. Eit gen på Y-kromosomet vert då slege på og startar utviklinga av mannlege kjønnskarakterar. Utan dette genet vert babyen ei jenta.

Vil det seie at om vi på ein eller annan måte hindrar dette genet i å bli slege på, så kan vi få ei jenta med både X- og Y-kromosom?

Når det då blir laga kjønnsceller hos denne jenta, så vil då halvparten av egga få Y. Sidan halvparten av sædcellene har Y så er jo sjansen der til at ein unge då får YY. Reknar med det er letalt sidan Y har så få gen i forhold til X, men er det mogleg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor kaller noen onsdag for lillelørdag? lille julaften er dagen før julaften, ikke flere dager før.

Lenke til kommentar
hvorfor kaller noen onsdag for lillelørdag? lille julaften er dagen før julaften, ikke flere dager før.

Grunnen er rett og slett at på onsdager "før i tiden" gikk det et TV-program kalt nettopp det ;)

Wikipedia

Lille Lørdag var et TV-program som gikk på NRK i tidsrommet 1995–1996, med skaperne Harald Eia og Bård Tufte Johansen i fremtredende roller.

Serien gikk på onsdager, og navnet på serien henspiller på at onsdag ofte har blitt kalt «lille lørdag».

Lenke til kommentar

Noen som har et godt svar på hvorfor female-inngangen på en slik fungerer på skjermen til iPod touch? Har prøvd en del andre objekter, og ingenting annet enn den og hud har fungert. (Merk: bare female-inngangen av den)

Edit: Skrivefeil ftw.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Jeg har en HTC Touch Pro, og på den fungerer nær sagt alt av metall, blyanter, plast etc, så det må være forskjellige teknologier. Denne skal jo fungere med en pekepinne. Har denne kontakten din noen spesielle egenskaper? Materiale? Temperatur? Friksjon?

Uten at jeg her lest det, står det sikkert noe her: http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Har 2.1 høytallere tilkoblet til HDTV slik:

Logitech jack > female jack - female jack > RCA (Rød og Hvit går i audio out pluggene på TV'en)

Hvorfor fungerer bare venstre høytaller? blir det mono pga FF jack? hvis jeg f.eks. tar logitech jack > ipod fungerer begge høytallerene. Har sjekket alle kabler osv..

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at man fikk lov til å spise litt godteri på onsdagen fordi man ikke klarte å holde ut til lørdag, og derfor ble onsdagen kalt lille lørdag. Slik jeg har lært uttrykket i dette huset ihvertfall

Lenke til kommentar

Stemmer det at Norge kommer med på de nye euromyntene? Grunnen skal visstnok være at mange mennesker finner dagens EU-kart perverst. Sverige har blitt kjent som "Europas kuk", mens Finland gjerne omtales som "Sveriges pung".

euro_coin_penis.jpg

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...