Arve Systad Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det var vel diskusjon om det, men er usikker. Trur ikkje det var kapasitetsgrensa som var problemet med IPv6, dog, sidan IPv6 gir 3.96140813 × 10^28 unike adresser per person i verda. Er nok uansett snakk om ganske store tall kva storleiken på internett angår Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 I biologiboka vår står det: Vi er alle unisex fram til sjuande svarskapsveka. Eit gen på Y-kromosomet vert då slege på og startar utviklinga av mannlege kjønnskarakterar. Utan dette genet vert babyen ei jenta. Vil det seie at om vi på ein eller annan måte hindrar dette genet i å bli slege på, så kan vi få ei jenta med både X- og Y-kromosom? Når det då blir laga kjønnsceller hos denne jenta, så vil då halvparten av egga få Y. Sidan halvparten av sædcellene har Y så er jo sjansen der til at ein unge då får YY. Reknar med det er letalt sidan Y har så få gen i forhold til X, men er det mogleg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 hvorfor kaller noen onsdag for lillelørdag? lille julaften er dagen før julaften, ikke flere dager før. Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 hvorfor kaller noen onsdag for lillelørdag? lille julaften er dagen før julaften, ikke flere dager før. Grunnen er rett og slett at på onsdager "før i tiden" gikk det et TV-program kalt nettopp det Wikipedia Lille Lørdag var et TV-program som gikk på NRK i tidsrommet 1995–1996, med skaperne Harald Eia og Bård Tufte Johansen i fremtredende roller.Serien gikk på onsdager, og navnet på serien henspiller på at onsdag ofte har blitt kalt «lille lørdag». Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Fail. Programmets tittel er basert på det faktum at onsdag ofte har blitt kalt lille-lørdag. Det forklarer ikke hvor dette fenomenet begynte. Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Okei, jeg innrømmer feilen. Da vet jeg rett og slett ikke.. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Noen som har et godt svar på hvorfor female-inngangen på en slik fungerer på skjermen til iPod touch? Har prøvd en del andre objekter, og ingenting annet enn den og hud har fungert. (Merk: bare female-inngangen av den) Edit: Skrivefeil ftw. Endret 13. april 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg har en HTC Touch Pro, og på den fungerer nær sagt alt av metall, blyanter, plast etc, så det må være forskjellige teknologier. Denne skal jo fungere med en pekepinne. Har denne kontakten din noen spesielle egenskaper? Materiale? Temperatur? Friksjon? Uten at jeg her lest det, står det sikkert noe her: http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen Endret 13. april 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg vil tro pluggen leder strøm slik at det blir satt en spenning på overflaten av iPhonen. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har 2.1 høytallere tilkoblet til HDTV slik: Logitech jack > female jack - female jack > RCA (Rød og Hvit går i audio out pluggene på TV'en) Hvorfor fungerer bare venstre høytaller? blir det mono pga FF jack? hvis jeg f.eks. tar logitech jack > ipod fungerer begge høytallerene. Har sjekket alle kabler osv.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 hvorfor kaller noen onsdag for lillelørdag? lille julaften er dagen før julaften, ikke flere dager før. Jeg har hørt at man fikk lov til å spise litt godteri på onsdagen fordi man ikke klarte å holde ut til lørdag, og derfor ble onsdagen kalt lille lørdag. Slik jeg har lært uttrykket i dette huset ihvertfall Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Har folk oralsex med kondom da? Eksen min takla ikke smaken av sperm så vi brukte kondomer med smak. Så, ja... Folk har det. Endret 13. april 2009 av Lars Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har folk oralsex med kondom da? Eksen min takla ikke smaken av sperm så vi brukte kondomer med smak. Så, ja... Folk har det. DU! har det Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 DU! har det Nei... EKSEN min har det. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 DU! har det Nei... EKSEN min har det. HUN også! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er infoboblene som dukker opp iløpet av sanne? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Er infoboblene som dukker opp iløpet av sanne? Enten er de det, eller så er det en veldig utspekulert rickroll Endret 13. april 2009 av bash Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det nok en ufrivillig rickroll fra min side, men det er mye artig informasjon ilpet av videoen, og jeg lurer på om de er sanne Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Stemmer det at Norge kommer med på de nye euromyntene? Grunnen skal visstnok være at mange mennesker finner dagens EU-kart perverst. Sverige har blitt kjent som "Europas kuk", mens Finland gjerne omtales som "Sveriges pung". Endret 13. april 2009 av thai-mat Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Husker en i klassen min brukte det som argument, faktisk eneste argument, for hvorfor Norge skulle bli medlem av EU - i tiendeklasse - noe som resulterte i latter, og strykkarakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå