-kga- Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Er det uvanelig at man innimellom ikke er helt bevist på hva man tenker på? At man bare surfer med tankenne der de fører enn uten og styre dem? Og da er det ofte rask veksling mellom tanke til tnke. Grunnen til at jeg lurte er att når damer spørr om "Hva tenker du på" så virker det som om de ikke helt trur meg de gangenne jeg sier, "hvet ikke", eller "ikke noe spesielt". De graver ofte litt til før de gir seg. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hva er egentlig sansyneligheten for at jorden ikke blir truffet av en stor komet innen ti år? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hva er egentlig sansyneligheten for at jorden ikke blir truffet av en stor komet innen ti år? Nå holder man "oppsyn" med rommet til enhver tid, og rommet er en del større og jorden litt mindre enn folk tror. Sannsynligheten for at en stor komet ikke treffer jorda innen ti år er derfor nesten 100% edit: Altså nå snakker jeg stor stor. Små objekter fra rommet treffer jorda stadig vekk. Endret 6. april 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Nå holder man "oppsyn" med rommet til enhver tid, og rommet er en del større og jorden litt mindre enn folk tror. Sannsynligheten for at en stor komet ikke treffer jorda innen ti år er derfor nesten 100% edit: Altså nå snakker jeg stor stor. Små objekter fra rommet treffer jorda stadig vekk. Vel, siden rommet er så stort så synes jeg det høres rart ut at vi har stålkontroll på alt, av betydningsfull størrelse, som kommer i mot oss fra alle retninger... Er virkelig hele den celestielle sfæren dekket? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Vi har ganske god kontroll på "nær-jord"-asteroider, da disse ofte har baner som ikke er alt for eliptiske. Kometer derimot har vi ikke kontroll på, ettersom disse gjerne oppholder seg langt utenfor Pluto før de blir sendt inn mot det indre av solsystemet. Endret 6. april 2009 av Zlatzman Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Vi har ganske god kontroll på "nær-jord"-asteroider, da disse ofte har baner som ikke er alt for eliptiske. Kometer derimot har vi ikke kontroll på, ettersom disse gjerne oppholder seg langt utenfor Pluto før de blir sendt inn mot det indre av solsystemet. Om når vi ser dei så er banen deira veldig vanskeleg å slå fast. Når dei kjem mot sola så vert dei varma opp og isen smeltar. Dampen vil skyte ut av kometen som ein jet og spinne han rundt og banen vil verte påverka av det og difor veldig vanskeleg å fastsetje nøyaktig. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg var på et Herbalife-møte for noen uker siden, og der påstod salgskjerringa at appelsiner nå til dags nesten ikke inneholder c-vitaminer, pga. all genmodifiseringen og sprøytingen og slikt. Var det noe hold i den påstanden? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Eller bare: 100% - (sannsynligheten for at jorden blir truffet)% = tada, det var jo ikke så vrient!!! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg var på et Herbalife-møte for noen uker siden, og der påstod salgskjerringa at appelsiner nå til dags nesten ikke inneholder c-vitaminer, pga. all genmodifiseringen og sprøytingen og slikt.Var det noe hold i den påstanden? Jupp, spis kiwi og slutt å hør på tynne salgstriks. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Aner ikke noe om det har blitt mindre vitamin c i appelsiner. Men anbefalt daglig inntak for voksne er 60mg og innhold i appelsin er ca 51 mg pr 100g så jeg tror ikke du trenger å spise så utrolig mye appelsin for å dekke kvoten Edit. 30g rød paprika skal tilsvare 60mg vitamin c om jeg regner riktig nå Endret 6. april 2009 av Tjorven #138 Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hvordan stillte folk klokkene sine før TV-en kom? Hva stillte man klokken etter? Hvis det var radioen, hva stillte man da klokken etter før radioen kom? Min mor fortalte at de ringte til Fru Ur. Det var et telefonnummer der en automatisk stemme fortalte hvor mye klokken var. Dette var på 60-tallet. (sorry for bump ) Endret 6. april 2009 av Karlson Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 hva er det helium gjør med stemmen når man inhalerer det? hysterisk morsomt! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 lydbølgene beveger seg kjappere i heliumluft, og får dermed høyere frekvens. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 er det en gass som gjør det motsatte? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 er det en gass som gjør det motsatte? Helium er seks ganger lettere enn luft, så lydbølgene beveger seg raskere i helium enn de gjør i "vanlig luft". Sulfur Hexafluoride, SF6, kan vel kalles det motsatte ... Vet ikke hva det heter på norsk, men Google it. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Eller for å være litt mindre ekstrem: Argon. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 The gathering starter snart. Hvis arrangørene hadde sagt: "Vi har ubegrenset med plass, dere kan bli så lenge dere vil, vi ordner alt med skole, arbeidsgiver, husleie, studielån osv".' Hvor mange hadde kommet? Hvor lenge hadde dere blitt? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 I dag ser vi på spill som Crysis og RE5 osv og sier: Wow, det ser jo helt ekte ut! Var det sånn for lenge siden da f.eks. Zelda kom ut til Nintendo 64..? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Når Doom kom ut, så ikke dette særlig bra ut, men det ble allikevel debatter om spillet skulle være lovlig, da det var så "realistisk". Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 I dag ser vi på spill som Crysis og RE5 osv og sier: Wow, det ser jo helt ekte ut! Var det sånn for lenge siden da f.eks. Zelda kom ut til Nintendo 64..? Ja, i aller høyeste grad. Husker jeg var helt i skyene når jeg så Giana sisters første gang på c64. Det var jo helt fantastisk grafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå