Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker ikke Somaliere, er jeg rasist?

Jeg liker ikke islam noe særlig heller, men jeg hater ikke muslimer av den grunn.

Rasist og rasisme er vel to begreper som defineres av at en hater andre pågrunnlag av hudfarge og lignende fysiske egenskaper en ikke råder over selv.

Lenke til kommentar
hexagon verktøy, hvorfor er det 6 kanter? Får man ikke bedre grep og lengre varighet med noe som bare har 3 kanter?

Jeg lurer på om dette ikke skyldes kjerv-virkninger. På grunn av skarpe vinkler på 3-kant verktøyet, vil spenninger oppstå helt innerst i vinkelen som sakte vil lage sprekker. Ved å bruke større vinkel reduseres spenningene.

Også: Jo rundere en ting er, jo bedre takler det torsjonsspenninger. Som også er bedre for en 6-kant enn en 4-kant og 3-kant.

Også: 6-kanten har 2 paralelle flater, så en kan bruke mange div verktøy for å feste den.

Også2: 6-kanten gjør at du kan feste bolten når en har små vinkler å skru verktøyet sitt på - dette er vel hovedgrunnen til 6-kanten når jeg virkelig tenker etter.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

De fleste religioner har Adam og Eva eller en variasjon av disse navnene (Ask og Embla etc) som de første menneskene. Det er jo også slik at Adam og Eva uansett ikke ville vært kristne, fordi ifølge kristen tro så har ikke Jesus blitt født enda, de var jo de første. Men siden denne tråden ligger i Teknologi og Vitenskap så passer ikke spørsmålet inn her.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis Pinocchio sier "nesa mi vokser" ?

Du tenker vel på dette:

BLA6.jpg

Hvis Pinocchio tror at nesen hans vil vokse da lyver han ikke, dermed vil nesen hans ikke vokse. Derimot hvis Pinocchio tror at nesen han ikke vil vokse da lyver han og nesen hans vil vokse.

Lenke til kommentar
De fleste religioner har Adam og Eva eller en variasjon av disse navnene (Ask og Embla etc) som de første menneskene. Det er jo også slik at Adam og Eva uansett ikke ville vært kristne, fordi ifølge kristen tro så har ikke Jesus blitt født enda, de var jo de første. Men siden denne tråden ligger i Teknologi og Vitenskap så passer ikke spørsmålet inn her.

Heller ikke Jesus kan regnes som en kristen, han og hans familie var jøder.

Lenke til kommentar
Men det blir litt teit å diskutere teologiske definisjonsspørsmål i en tråd om teknologi og vitenskap blir det ikke?

Jo, enig. Så hvis en moderator kan skille ut disse postene og legge de på religion eller tilsvarende, så er det greit.

Lenke til kommentar
Det var jo snakk om vitenskapelig da spørsmålet var om menneskene var/er innfødte fra Adam og Eva.

Med "innfødte" regner jeg med du mener etterkommere. Det forutsetter imidlertid at Adam og Eva virkelig var de to første menneskene i verden, noe de garantert ikke var. Selv i Bibelen oppgis det at deres sønner giftet seg med andre mennesker. Hvilke andre? Det må altså allerede vært flere mennesker der, Adam og Eva var altså ikke de eneste menneskene i sin samtid, selv ikke i følge Bibelen. Hvem var disse andre menneskene? Det sier Bibelen ingenting om.

Men sannsynligvis var ikke Adam og Eva engang relle historiske personer. Så derfor hører hele dette spørsmålet inn under religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...