SPRCO Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg lurer på en ting..Hvordan man kan se TV i så høyoppløselige bilder som det er idag uten noen som helst lagg eller ventetid? Hvis man streamer et klipp på nettet med middels god kvalitet vil man måtte vente et par sekunder før det starter og kanskje tilogmed bufre litt et par ganger. Hvor raskt nett måtte man hatt for at man skulle kunnet sett TV i like god kvalitet via nettet? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg lurer på en ting..Hvordan man kan se TV i så høyoppløselige bilder som det er idag uten noen som helst lagg eller ventetid? Hvis man streamer et klipp på nettet med middels god kvalitet vil man måtte vente et par sekunder før det starter og kanskje tilogmed bufre litt et par ganger. Hvor raskt nett måtte man hatt for at man skulle kunnet sett TV i like god kvalitet via nettet? Kan tenke meg det har med å gjere at Internett (og dei aller fleste datanettverk generelt) er pakkeswitcha, medan i eit TV-signal blir signalet konstant sendt heile tida "ut i lufta". På den måten så kan folk ta imot det signalet dei vil, når dei vil. Edit: Litt endring, gitt. Correct me if I'm wrong. Endret 3. april 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 For 2000 år siden, hvordan kunne f. eks. romerfolket kommunisere med folk fra andre land? Når fremmede språk møttes på den tiden, var det en tolk ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det var ikke så mange språk da. Mange snakket norrønt. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det var ikke så mange språk da. Mange snakket norrønt. Snakka de norrønt i romas glansdager? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg ser det for meg... "Kvi erðu sà bleikr, maðr?" Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det var ikke så mange språk da. Mange snakket norrønt. Snakka de norrønt i romas glansdager? Nei, norrønt snakket man nok i vikingetiden, romertiden var litt vel tidlig. Det var færre folk på den tiden så det ikke umulig at det var færre språk enn i dag. Men det betyr ikke at mange snakket et felles språk, språkene var nok minst like spredt omkring som i dag. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg formulerte meg litt feil, ser jeg. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg vil anta at de brukte handelsmenn o.l. som tolk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvordan lages de elektriske signalene fra hjernen? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Var i hvert fall folk som behersket mer enn ett språk, f.eks. brukt jo arabiske matematikkere theorem fra tidligere greske matematikere, som de viderutviklet, regner med at det var skrevet på gresk. Ellers er det fantastisk hvor langt man kommer med kun et par ord og kroppsspråk, bare se på alle gamlingene som reiser til syden og ikke snakekr et kløyva ord engelsk; de får jo handlet seg mat og tatt taxi. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvilket drap blir betegnet som tidenes aller mest groteske drap? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 første som slår meg er første forsøk på avliving med elektrisk stol. Fyren blei steikt i fleire minutt og det begynte å stinke brent kjøtt, til bry for tilskuerane. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Vet ikke hva som er tidenes mest groteske, men her er en kandidat: Mann drepte kona med slag mot hodet. Puttet henne i fryseren. Kvernet henne i et sånt apparat som brukes til å lage sagflis av trestokker. Dumpet koneflisene i en elv. Ble tatt fordi han betalte for leie av fryseboks og kvestemaskin med sjekker i stedet for kontanter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvilket drap blir betegnet som tidenes aller mest groteske drap? Du har jo en del folkemord i Afrika, og Saddams drap på kurdere ... Begge kan vel beskrives som groteske. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Tror nok vi må tilbake til middelalderen her altså. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvilket drap blir betegnet som tidenes aller mest groteske drap? Tenker du på et enkeltdrap? Uansett så hadde dagbladet nettopp en sak om "det ukjente Holocaust". http://www.dagbladet.no/2009/03/05/magasin...unisme/5137478/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hva er de nummerene som er på høyre dør på enkelte store amerikanere? ser omtrent slik ut: [0-1].[2-3].[4-5].[6-7].[8-9] Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvordan stillte folk klokkene sine før TV-en kom? Hva stillte man klokken etter? Hvis det var radioen, hva stillte man da klokken etter før radioen kom? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvordan stillte folk klokkene sine før TV-en kom? Hva stillte man klokken etter? Hvis det var radioen, hva stillte man da klokken etter før radioen kom? Alle gikk etter sin egen tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå