Lionel_Luthor Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Av og til, spesielt når jeg gjesper, kommer det en fin stråle spytt fra halsen og ut av munn. Hva er det som skjer, egentlig? edit: Det gjelder å søke i tråden før man poster. Er vell en spyttkjertel som havner i litt klem når du gjesper høyt.. kunne jeg tippe! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har universet et sentrum? Noen som har et godt svar? Finnes det et teoretisk punkt som hele tiden vil være universets sentrum? Ja når man tenker at universet har en begynnelse i form av big bang, så er det naturlig å tro at det utvider seg fra det punktet som big bang foregikk på som en eksplosjon, altså i alle retninger. Det punktet vil da være sentrum. Men: Det er umulig å finne ut hvor dette startpunktet var, for alt vi vet kan dette området ligge langt utenfor den delen av universet som vi kan se herfra, det såkalte observérbare universet. Årsaken til at det umulig å regne seg tilbake til startpunktet er at starten på universet slett ikke var en eksplosjon, men en såkalt inflasjon. Dette betyr at materien i dagens univers ikke befinner seg som på et kuleskall som ble større og større, slik det ville vært om starten var en eksplosjon. Materien er derimot stort sett noenlunde jevnt fordelt i hele universet (med lokale sammenklumpinger) og alle mellomrommene i universet utvider seg like mye, noe som altså tyder på at starten var en såkalt inflasjon. Fordi universet utvider seg like fort i alle retninger, uansett hvor man måler utvidelsen fra, så er det umulig å finne startpunktet, vi kan kun beregne når all materien var samlet på ett sted, altså når Inflasjonen (Det store smellet) skjedde. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva smaker snus? Svært lite snedig spørsmål. Smak da vel - det smaker vel tobakk, omtrent. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva smaker snus? Svært lite snedig spørsmål. Smak da vel - det smaker vel tobakk, omtrent. Smaker det svarte gugget helt seriøst bare vanlig tobakk? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva smaker snus? Svært lite snedig spørsmål. Smak da vel - det smaker vel tobakk, omtrent. Smaker det svarte gugget helt seriøst bare vanlig tobakk? Nei, det smaker snus, omtrent som tobakk. Prøv å tenk litt over hva et svar kan være før du spør... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 det smaker salt, og ... snus. Lite som minner om røyketobakk i allefall. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvor mye vann tåler en vanlig iPod touch? Ikke at jeg har planlagt en dusj med den, ennå! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvor mye vann tåler en vanlig iPod touch? Ikke at jeg har planlagt en dusj med den, ennå! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva er den siste loven og teorien innen fysikk? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvor mye vann tåler en vanlig iPod touch? Ikke at jeg har planlagt en dusj med den, ennå! Eneste "svake" punkt jeg ser umiddelbart er åpningene, altså ladeport og jacken. Ville nok ikke dusjet med den, nei, men tror den skal klare litt søl. Om du søker på "iPhone death test" eller noe i den dur ligger den en test av iPhone, der de først 'mistet' den nedi frokostblanding, samt skylte av den i vasken, og enda virket den. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg mista nanoen min på bakken og den ble dekket av søle, men jeg tørka av den og funker fortsatt like fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 er det mulig å trene opp blæren til å tåle mer eller mindre? om man prøver å kun pisse når det er krise og drikker mye, vil blæren tilpasse seg det etterhvert? hva om man pisser hele tiden, vil blæren da tåle lite? lurer enda. Lenke til kommentar
hip hopopotamus Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 jeg vet hvertfall at det ikke er lurt å holde seg. Da dette vill føre til at musklene som du bruker til å holde deg vill ble svakere;) Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 jeg vet hvertfall at det ikke er lurt å holde seg. Da dette vill føre til at musklene som du bruker til å holde deg vill ble svakere;) Bruk musklene, bli svakere? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Når begynner et foster å puste? Skal jeg tror Hollywood så skriker unger med det første de popper ut. Ungen må ha funksjonelle lunger for å kunne skrike. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Når begynner et foster å puste? Skal jeg tror Hollywood så skriker unger med det første de popper ut. Ungen må ha funksjonelle lunger for å kunne skrike. de skriker med en gang de kommer ut... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Å skrike i det man "popper ut" er et livstegn. Er heller unormalt, og betyr ofte at noe er galt, om babyen ikke skriker. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Det som er heller unormalt i hollywood er at babyen kommer ut enten et par mnd for gammel eller/og er helt ren og pen. Endret 31. mars 2009 av co2 Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 kor i bibelen står det om påsken? tenker litt på palmehelga osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå