A-Jay Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hæ? Riktige kcal = riktige kilokalorier = 1000 riktige kalorier. Riktige kcal = 1 folkemunne-kalori = 1000 riktige kalorier. Altså: 1 folkemunne-kalori = 1000 riktige kalorier. Endret 30. mars 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor mange gram fett mister en feit slanker når hun tar en joggetur? Hvor mange gram legger hun på seg at en BigMac-meny? Noen som kan beregne dette? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Spørs jo på hvordan forbrenning hu har Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hvor mange gram fett mister en feit slanker når hun tar en joggetur?Hvor mange gram legger hun på seg at en BigMac-meny? Noen som kan beregne dette? Spørs jo hvor lang joggeturen er osv, men et gram fett er vel 8 kcal om jeg ikke huker feil, så da er det jo bare å regne utifra tilførte eller oppbrukte kcal på hhv macdonalds og jogging. La meg tippe joggingen er rundt 10 kcal i minuttet (?) og en meny med brus er kanskje 800 kcal? (dette fordrer at hun utover disse to tingene er i perfekt kaloribalanse) AtW Endret 30. mars 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor stor er en 15,4" skjerm i piksler? 1280x800? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Variere fra skjerm til skjerm, alt fra 1280x800 til 1920x1200. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor stor er en 15,4" skjerm i piksler? 1280x800? Antall piksler er ikke avhengig av størrelse på skjermen. Man får mobiler med samme oppløsning som gamle tv-er, og 1080p oppløsning på skjermer mellom 17 og 60 tommer. Dette er bare et par eksempler Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor mange sangtekster kan en gjennomsnittlig person? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Men jeg som skal photoshoppe meg en knæsj bakrgrunn nå, jeg velger størrelse...? Er widescreen, om noen blir klokere. Lenke til kommentar
joaaaa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Noen som kan si meg hva de forskjellige måleenhetene innenfor elektrisitet står for? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Men jeg som skal photoshoppe meg en knæsj bakrgrunn nå, jeg velger størrelse...? Er widescreen, om noen blir klokere. Lag i 1920x1080 eller 1920x1200 der førstnevnte er til tv-widescreen og siste til pc-widescreen. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Men jeg som skal photoshoppe meg en knæsj bakrgrunn nå, jeg velger størrelse...? Er widescreen, om noen blir klokere. Lag i 1920x1080 eller 1920x1200 der førstnevnte er til tv-widescreen og siste til pc-widescreen. Bukker og takker. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Men jeg som skal photoshoppe meg en knæsj bakrgrunn nå, jeg velger størrelse...? Er widescreen, om noen blir klokere. http://www.whatismyscreenresolution.com/ Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Noen som kan si meg hva de forskjellige måleenhetene innenfor elektrisitet står for? Tenk på elektrisk strøm som vann i stedet. • Ohm er motstand, tenk på dette som tynne rør som vannet (strømmen) må presse seg gjennom. Dess tynnere rør, dess større motstand. • Volt er spenning, tenk på en høy demning med vann oppi (høydeforskjell). Dess høyere demning, dess større trykk nede ved bunnen. Hvis man skal presse mye vann gjennom et tynt rør hjelper det med stort vanntrykk. Men man risikerer da også å sprenge røret (brenne av ledningen). • Ampere er strømmengde, tenk på dette som ei brei stor elv, dess bredere og dypere elva er, dess mer vann renner forbi hvis farten er den samme. • Ampere per tidsenhet er watt. Man kan oppnå samme wattmengde ved enten å pøse på mye vann (brei elv) eller ved å øke spenningen (høydeforskjellen på vannet). I det siste tilfellet går vannet i røret fortere forbi, så i løpet av like lang tid kan man få like mye vann forbi et punkt, som ved å bruke ei brei stor og sakterennende elv. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Tenk på elektrisk strøm som vann i stedet. • Ohm er motstand, tenk på dette som tynne rør som vannet (strømmen) må presse seg gjennom. Dess tynnere rør, dess større motstand. Bra (og riktig) liknelse • Volt er spenning, tenk på en høy demning med vann oppi (høydeforskjell). Dess høyere demning, dess større trykk nede ved bunnen. Hvis man skal presse mye vann gjennom et tynt rør hjelper det med stort vanntrykk. Også riktig Men man risikerer da også å sprenge røret (brenne av ledningen). Dette skjer ved for høy Ampere • Ampere er strømmengde, tenk på dette som ei brei stor elv, dess bredere og dypere elva er, dess mer vann renner forbi hvis farten er den samme. Dette blir ikke helt riktig. Ampere er strømmen, dvs, har du høyt trykk i (et tynt) rør, vil vannet/strømmen ha større hastighet. Jo høyere hastighet, jo større/sterkere strøm. Det som kan skje da er, som du nevner, røret/ledningen kan ryke/brenne av. • Ampere per tidsenhet er watt. Man kan oppnå samme wattmengde ved enten å pøse på mye vann (brei elv) eller ved å øke spenningen (høydeforskjellen på vannet). I det siste tilfellet går vannet i røret fortere forbi, så i løpet av like lang tid kan man få like mye vann forbi et punkt, som ved å bruke ei brei stor og sakterennende elv. Dette blir heller ikke helt riktig. Watt er UxI, altså spenning ganger strøm (VoltxAmpere), jo høyere fallhøyde og bredere "elv" du har, jo mere effekt Watt får en ut.. Endret 30. mars 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Tenkte eg kunne spørje dette spørsmålet her; Kan eg rekne skjelettrestar etter dinosaurar som fossil, eller er det berre snakk om avtrykk og slik når det gjeld fossil? Endret 30. mars 2009 av mummi-pappa Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tenkte eg kunne spørje dette spørsmålet her;Kan eg rekne skjelettrestar etter dinosaurar som fossil, eller er det berre snakk om avtrykk og slik når det gjeld fossil? begge deler funker Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tenkte eg kunne spørje dette spørsmålet her;Kan eg rekne skjelettrestar etter dinosaurar som fossil, eller er det berre snakk om avtrykk og slik når det gjeld fossil? begge deler funker Jupp, fann det ut, men takk likevel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 er det mulig å trene opp blæren til å tåle mer eller mindre? om man prøver å kun pisse når det er krise og drikker mye, vil blæren tilpasse seg det etterhvert? hva om man pisser hele tiden, vil blæren da tåle lite? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå