Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg finne ut eieren av et telefonnummer når ikke 1881, gulesider eller lignende sider kan fortelle meg det?

Det er egentlig ikke så mye man kan gjøre, iallefall ikke som jeg vet om.

Hvis en person har hemmelig nummer kan det være gode grunner til det, og dette bør man respektere.

Hvis det er noen som driver og ringer og plager deg kan du anmelde vedkommende til politiet. Eller bare skite i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å vere sikker på om dette er relevant for kor tjukke skjermane er, så har typisk separate skjermar langt betre fargegjengivelse og lysstyrke, raskare responstid og jevnare baklys enn bærbare. Trur, kanskje spesielt det med lyset, utviklar ein del varme, og det er derfor dei får litt ekstra rom.

Så går vel ein del av plassen på mange skjermar og med på å rett og slett feste foten ordentleg.

Lenke til kommentar
Fungerer no med heile driten i allefall, men det kommer vel an på kva du skal bake. Viss det ikkje er meiningen, så ser ikkje eg "meiningen" for det fungerer fett med heile egget (utan skallet, ofc) :)

Det er noen matretter hvor man kun skal bruke deler av egget. Men igjen, i så fall står det spesifisert i oppskriften.

Lenke til kommentar
Fungerer no med heile driten i allefall, men det kommer vel an på kva du skal bake. Viss det ikkje er meiningen, så ser ikkje eg "meiningen" for det fungerer fett med heile egget (utan skallet, ofc) :)

Det er noen matretter hvor man kun skal bruke deler av egget. Men igjen, i så fall står det spesifisert i oppskriften.

Ja, vist det ikke er hele egget står der enten " Eggeplomme" eller "Eggekvite".

Lenke til kommentar
Er det sant at en fis bare er 4% av den originelle lukten?

så 4% er bedriten metangass (eller whatever) og resten oksygen eller noko?

Prøv denne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Flatulence#Co...of_flatus_gases

Metan utgjør fra 0 til 10 %, står det. Imidlertid er det ikke den som fremkaller vond lukt, det er blant annet hydrogensulfid (tydeligvis i så små mengder at den ikke engang er verdig å nevnes i listen) og smørsyre. Hovedbestanddelen er nitrogen.

Lenke til kommentar

Når man skal bake, er det meningen at man skal bruke bare det hvite eller bare det gule i egget?

Det pleier vel å stå i oppskriften. Står det bare "egg" kan du trygt ha hele greia i.

Ja, vist det ikke er hele egget står der enten " Eggeplomme" eller "Eggekvite".

Kan altså ikke skylde på andre enn meg selv... :p

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så snedig; Når svarer en bruker i en tråd på et forum uten å sitere, skal man da skrive "*brukernavn*:" eller "@ *brukernavn*"? Eller er det en bedre måte?

Jeg syntes det ikke var noe vits å lage en helt egen tråd for dette lille spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...