Nakmus Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tenk deg en slags ovn/mikrobølgeovn som holder -2 grader. Inne i ovnen ligger det en snøball, Om da oven hadde i ett sekund blitt varmet opp til 1000 grader celsius - så tilbake til -2 grader igjen - Ville snøballen rukket å smelte/fordampe? Ovnen hadde nok eksplodert idet den ble varmet opp så fort og så varmt. Ja - Men i teoriiien da Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg tror ikke det, fordi varmen ikke rekker å komme inn til midten av snøballen Endret 28. mars 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor unormalt er det å ha en kroppstemperatur på 36 grader celcius?Tatt stikk målinger og funnet gjennomsnitt på 35,156. Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men: har du prøvd med forskjellige termometer eller har termometeret vært benyttet på flere personer? Jeg er det eneste som bruker termometeret, jeg har prøvd flere andre opp igjennom årene og de viste nesten likt resultat, noen lavere og noen høyere. Bumpiti bump bump. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor unormalt er det å ha en kroppstemperatur på 36 grader celcius?Tatt stikk målinger og funnet gjennomsnitt på 35,156. Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men: har du prøvd med forskjellige termometer eller har termometeret vært benyttet på flere personer? Jeg er det eneste som bruker termometeret, jeg har prøvd flere andre opp igjennom årene og de viste nesten likt resultat, noen lavere og noen høyere. Bumpiti bump bump. Neste spørsmålet blir hvor har du målt? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor unormalt er det å ha en kroppstemperatur på 36 grader celcius?Tatt stikk målinger og funnet gjennomsnitt på 35,156. Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men: har du prøvd med forskjellige termometer eller har termometeret vært benyttet på flere personer? Jeg er det eneste som bruker termometeret, jeg har prøvd flere andre opp igjennom årene og de viste nesten likt resultat, noen lavere og noen høyere. Bumpiti bump bump. Det er helt normalt, kroppstemperaturen varierer fra person til person og går i sykluser med en periode på ca 24 timer. Hadde du vært smart så hadde du sluppet å vente i flere dager på svar og spart deg for mange tastetrykk ved å rett og slett søkt på body temperature på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Body_temperature Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tenk deg en slags ovn/mikrobølgeovn som holder -2 grader. Inne i ovnen ligger det en snøball, Om da oven hadde i ett sekund blitt varmet opp til 1000 grader celsius - så tilbake til -2 grader igjen - Ville snøballen rukket å smelte/fordampe? Nei. En dessert som man av og til kan få servert på restauranter er innbakt iskrem. En liten kule vanlig iskrem er kledd inn i en deig som stekes hurtig i ovn. Når desserten serveres er mesteparten av iskremen fortsatt fast og kald, og deigen rundt er gyllenbrun, varm og stekt. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor unormalt er det å ha en kroppstemperatur på 36 grader celcius?Tatt stikk målinger og funnet gjennomsnitt på 35,156. Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men: har du prøvd med forskjellige termometer eller har termometeret vært benyttet på flere personer? Jeg er det eneste som bruker termometeret, jeg har prøvd flere andre opp igjennom årene og de viste nesten likt resultat, noen lavere og noen høyere. Bumpiti bump bump. Jeg tror du har målt feil. Det virker meget usannsynlig at du skulle ha en kroppstemperatur på litt over 35grader. Hvis du virkelig tror dette stemmer råder jeg deg til å komme deg til fastlegen din så snart som mulig i steden for å spørre på et forum. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor unormalt er det å ha en kroppstemperatur på 36 grader celcius?Tatt stikk målinger og funnet gjennomsnitt på 35,156. Ikke akkurat et svar på spørsmålet, men: har du prøvd med forskjellige termometer eller har termometeret vært benyttet på flere personer? Jeg er det eneste som bruker termometeret, jeg har prøvd flere andre opp igjennom årene og de viste nesten likt resultat, noen lavere og noen høyere. Bumpiti bump bump. Jeg tror du har målt feil. Det virker meget usannsynlig at du skulle ha en kroppstemperatur på litt over 35grader. Hvis du virkelig tror dette stemmer råder jeg deg til å komme deg til fastlegen din så snart som mulig i steden for å spørre på et forum. Det er vel temperaturmåling i baken som gir mest nøyaktig resultat? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er vel temperaturmåling i baken som gir mest nøyaktig resultat? Jepp, så her er det bare å finne den største måleren du kan finne å begynne. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har du dyrt thermografiapparat får du nøyaktig avlesning i øret også, men tviler på at folk har apparater til flere hundretusen liggende å slenge hjemme. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor får man kjøpt en ? Og en ting til, hvordan funker disse? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har du dyrt thermografiapparat får du nøyaktig avlesning i øret også, men tviler på at folk har apparater til flere hundretusen liggende å slenge hjemme. Får jo øremålerer som er billige også, til den slags bruk, de fungerer på samme måte som vanlige målere som baserer seg på varmestråling. AtW Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor får man kjøpt en ? Og en ting til, hvordan funker disse? http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta= http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin Snedig fail! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Får jo øremålerer som er billige også, til den slags bruk, de fungerer på samme måte som vanlige målere som baserer seg på varmestråling. AtW Tviler på at de har samme nøyaktigheten som et apparat til 400 laken. Endret 28. mars 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hva har det med saken å gjøre? Han har jo garantert ikke mulighet til å skaffe seg et slikt instrument for å måle kroppstemperaturen sin... Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Får jo øremålerer som er billige også, til den slags bruk, de fungerer på samme måte som vanlige målere som baserer seg på varmestråling. AtW Tviler på at de har samme nøyaktigheten som et apparat til 400 laken. Tviler på at du har bruk for et apparat til 400k for å sjekke om du har blitt forkjølet. (Eller regne ut gjennomsnittlig kroppstemp just for kicks) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hva har det med saken å gjøre? Han har jo garantert ikke mulighet til å skaffe seg et slikt instrument for å måle kroppstemperaturen sin... Det har med om disse apparatene er brukbare til måling av kropstemperatur sammenlignet med thermometer man stikker i stumpen og thermografikamera. Jeg har et infrarød måleapparat til rundt 900 kroner i firmabilen og er skremt hvor unøyaktig dette egentlig er og hva det er som får det til å vise feil. Men det duger til det bruket den er kjøpt inn for. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tviler på at du har bruk for et apparat til 400k for å sjekke om du har blitt forkjølet. (Eller regne ut gjennomsnittlig kroppstemp just for kicks) Det var nå vist man tilfeldigvis hadde et slikt instrument liggende, de som jobber med thermografering har det i hvertfall. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Får jo øremålerer som er billige også, til den slags bruk, de fungerer på samme måte som vanlige målere som baserer seg på varmestråling. AtW Tviler på at de har samme nøyaktigheten som et apparat til 400 laken. Det er de nok ikke, men jeg har forstått det som de er relativt nøyaktige, de har jo også fordelen at de bare skal måle en ting, så de kan kompansere for hvor ulikt trommehinnen er et svart legme, og kanskje også kompansere fordi de kun skal brukes i den målesituasjonen. AtW Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor kommer uttrykket "dåsemikkel" fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå