Kakofoni Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Om man ser bort fra faktorer som vind så vil det ta like lang tid. Se for deg at jorden roterer 1000 km/t (noe den neppe gjør), så vil et stillestående fly allerede bevege seg 1000km/t, og når flyet begynner å kjøre mot jordrotasjonen, går det saktere enn rotasjonen, noe som fører til at det beveger seg mot jordrotasjonen. Når det letter og (eksempelvis) flyr i 1000 km/t motsatt jordrotasjonen, beveger det seg egentlig 0km/t, men holder seg i lufta fordi resten av jorda beveger seg i 1000 km/t. Oversiktlig? I dunno... Les denne du. Var jo dette jeg prøvde å si. Virker ikke som jeg sa det bra nok, da. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvis man pisser i urinal slipper man jo sikte, da funker det fint å vippe penis ut av boksern uten noe mer magi. Man slipper også trekke ned etter seg. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Av samme grunn som vi har dame-sal i ridning. Det var ikke sømmelig for jenter å måtte spre bena. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Jeg lurer også på dette. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Jeg lurer også på dette. Min teori er at det er for å begrense upskirts, da dette ofte forekommer når man skrever over noe. Om jentene bruker skjørt da. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Jeg lurer også på dette. Min teori er at det er for å begrense upskirts, da dette ofte forekommer når man skrever over noe. Om jentene bruker skjørt da. Holder med den der men det burde vel strengt talt vært omvendt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har smelt ballene i rammen på en herresykkel. Endret 25. mars 2009 av Xander^ Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvorfor har vi jente og gutte-sykler? Jeg lurer på det samme. Jeg lurer også på dette. Min teori er at det er for å begrense upskirts, da dette ofte forekommer når man skrever over noe. Om jentene bruker skjørt da. Holder med den der men det burde vel strengt talt vært omvendt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har smelt ballene i rammen på en herresykkel. Derfor kjøpte modern jentesykkel til meg når jeg skulle få min første sykkel Lenke til kommentar
eXa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er da jaggu fordel med guttesykkel framfor jentesykkel mener nå jeg(for gutter altså). driver man å herjer litt og detter av pedalene så er det bedre å lande på stanga enn å få beina under trøene, med tilhørende oppskrapte knær for så å likevell knuse ballene på den lavere stanga på jente sykkelene... Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Dessuten passer en guttesykkel bedre til typisk guttesykling, da ramma vanligvis er stivere også. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Vi er sikkert flere som husker David Hasselhoff i Knight Rider. Han hadde da for vane å kjøre Kit(bilen) inn og ut av traileren i høy fart. Så tenkte jeg på, da jeg lå bak en biltilhenger igår: Kan man smertefritt kjøre opp på en slik i høy fart(altså, både du og hengeren er i fart)? Isåfall, hvordan? Det første jeg tenkte var at med bakhjulstrekk vil det gå fint til man får bakhjula oppå, da vil man vel skyte fart fremover på hengeren? Og det samme med for-/firehjulstrekk, man aksellerer voldsomt ifht hengeren, ikke veien, idet trekkhjulene er på hengeren? Er derfor eneste løsning å aksellerere før man treffer hengeren, frikoble, og bare trille oppå? Endret 26. mars 2009 av toth Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Dette testet Mythbusters med stort hell. Det er fullt mulig Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Mythbusters har testet dette, det gikk kjempebra. pga massetreghet og slikt vil ikke bilen kjøre skyte fart når den kommer på hengeren, men holde ca samme fart. mener å huske at de ikke satte den i fri når de kjørte opp på hengeren. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Mythbusters har testet akkurat dette, og de kom frem til at man faktisk kan kjøre opp på hengeren i fart. Tror bilen rett og slett har for svak akselerasjon i så høy fart at den ikke kan fly avgårde idet den treffer hengeren med drevhjulene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har sett videoen, og er derfor overbevist om at det er fullt mulig. Men, ut fra det de sier, opprettholder de aksellerasjonen, til tross for at man ser bakhjulene miste betraktelig fart idet de treffer rampen. Hvordan kan "inertia" gjøre dette? Man har trossalt et turtall på motoren, og dermed en omdreining på hjulene. Hvordan kan denne synke drastisk, uten spinn eller noe annet, dersom turtallet oppretholdes? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Mythbusters har testet akkurat dette, og de kom frem til at man faktisk kan kjøre opp på hengeren i fart. Tror bilen rett og slett har for svak akselerasjon i så høy fart at den ikke kan fly avgårde idet den treffer hengeren med drevhjulene. Uansett så er det jo bare å ikke gi masse gass, en bil akselrerer ikke fort om du ikek gir på gass. Så det vil funke fint også med en bil med vesentlig mer hestekrefter (om du faktisk prøver å få det til å funke) AtW Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvorfor har ikke de store religiøse trosretningene dødd ut? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvorfor har ikke de store religiøse trosretningene dødd ut? Idioti og redsel vil alltid eksistere. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Måles bølgehøyde fra havoverflaten eller fra bunnen av bølgen, som er under vann? Edit: Fant det ut selv, bølgehøyde er den horisontale avstanden mellom bølgetopp og "bunnen" til bølgen som kommer enten før eller etter bølgetoppen. Eksempel: Endret 26. mars 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå