Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville øyet fungert bedre hvis det var montert "riktig" vei, på samme måten som blekkspruten osv, eller ville UV-strålinga gjort at dette var skadelig for øyet?

Det at de fotosensitive cellene ligger bak "retivaen" og at blodkarene ligger bak retivaen igjen er grunnen til at vi har en blindeflekk, right? Nervene må gå "i gjennom" øyet?

Lenke til kommentar
Er det sant at man svelger ca. 8 edderkopper om natten i løpet av livet?

Det er 8 per år uten at jeg kan dokumentere det.

Dette er enda en av de dumme trivaene som en eller annen småunge har finni på.

Samme lista inneholder at du svelger en halvliter piss i løpet av en eller to timer i et offentlig basseng.

Noe som hvertfall er renspikka løgn.

8 i løpet av livet skal jeg si noe i mot. Det er sikkert mulig.

Men 8 i løpet av året? Nei den skal du lengre ut på lande med.

Altså, jeg vet ikke hvor stor prosentandel som i det heletatt sover med munnet åpen av oss, men jeg gjør det hvertfall ikke. Videre så er sansyneligheten for at edderkoppen kun kom opp i håret ditt mye større enn at den faktisk krabba inn i munnen din. Og hvor ofte våkner du med edderkopper i håret?

Dessuten burde den MINST ha finni veien inn i øret ditt en gang, hvis den klarer munnen din 8 ganger.

Lenke til kommentar
Ville øyet fungert bedre hvis det var montert "riktig" vei, på samme måten som blekkspruten osv, eller ville UV-strålinga gjort at dette var skadelig for øyet?

Det at de fotosensitive cellene ligger bak "retivaen" og at blodkarene ligger bak retivaen igjen er grunnen til at vi har en blindeflekk, right? Nervene må gå "i gjennom" øyet?

Litt vanskelig å forstå hva du mener.

Alle dyr som har øyne eller øyelignende organer baserer seg på akkurat det samme prinsippet, og det er fotosensitive celler som enten har måter å diffringere lys i forkant av det treffer overnevnte celler, eller har det ikke (med andre ord, linsesystemer eller mangel på det). Med «retiva» regner jeg med at du mener retina, hvilket utgjør nettopp de overnevnte cellene. Blindflekken kommer av at det menneskelige øyet samler nervegangen fra disse cellene i en stor bunt. Om øyet til blekkspruter samler informasjonsveiene som skal gå videre til hjernen i samme type bunt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer denne?

Jeg og en kompis av meg har fulgt instruksjonene, og den får bestandig rett. Vi trenger ikke skrive noe som helst, bare tenke på det.

Facinerende. Den fikk feil første forsøk med meg, men samtlige forsøk etterpå var korrekte. Særdeles interessant.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer denne?

Jeg og en kompis av meg har fulgt instruksjonene, og den får bestandig rett. Vi trenger ikke skrive noe som helst, bare tenke på det.

p><p>

Tallet kan altså bare være 9,18,27,36,45,54,63,72,81. De andre tallene som står der er meningsløse, og disse 9 tallene har ALLTID samme symbol. Hvilket symbol de har endres hver gang, slik at du ikke skal legge merke til det.

Sorry for å skuffe dere. Om den har feil er det fordi dere har sett på feil symbol/regnet feil

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Hvordan fungerer denne?

Tok en rask titt på den der og ble litt inponert, men regner med å ha bustet den.

Altså, hvis du ser litt mer nøye på den så kan du se at "ditt" symbol gjentas flere ganger.

Feks; Uansett hvilke tall fra 10-19 vil du få 9 når du gjør det du blir bedt om (feks 10; 1+0 =1 , 10-1=9, feks 19; 1+9=10, 19-10=9)

Har ikke sett så veldig nøye på den, men den samme sammenhengen skal gjelde for hver "tier" (20-29, 30-39 osv).

Er trøtt, så har kanskje sett litt dårlig på det, si ifra hvis dere finner feil i min teori

Edit: Akkurat ja, for sent ute ja. Dessuten mer oversiktlig over.

Edit2: 3min forskjell, er jeg så treg til å skrive altså?:p

Endret av SiMoB
Lenke til kommentar

Tror jeg fant et system her:

99 blir 99-18 = 81

98 blir 98-17 = 81

97 blir 97-16 = 81

96 blir 96-15 = 81

...

91 blir 91-10 = 81

90 blir 90-9 = 81

89 blir 89-17 = 72

88 blir 88-16 = 72

87 blir 87-15 = 72

Ser dere mønsteret?

Det blir altså kun noen få verdier.

For 7X nummer blir det 63.

For 6X nummer blir det 54.

For 5X nummer blir det 45.

For 4X nummer blir det 36.

For 3X nummer blir det 27.

For 2X nummer blir det 18.

For 1X nummer blir det 9.

Altså enda et mønster.

Om man så ser på symbolene er det samme symbol for alle disse tallene. Men de blir byttet ut hver gang.

ENDRET: For sen. :(

ENDRET2: Men det var ihvertfall gøy å skjønne den. :p

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har skjønt den. :)

For det første, det er ikke et unikt symbol for hvert tall, det er vel rundt 10 stk som går igjen. Resten er ren matte. Når en gjør den regneoperasjonen som de ber deg gjøre (velger f.eks. 22, som gir 22-4=18), så uansett hvilket tall en velger mellom 10 og 99, så er det et fåtall tall en kan treffe, for eksempel 12 forskjellige tall en treffer når en utfører den regneoperasjonen. Altså, den viser bare det symbolet som representerer alle disse tallene. For å gjøre det enda mer mystisk, bytter den på hvilken symbol som skal representere alle disse tallene.

Skal legge ved forklarende bilder

post-103104-1237415785_thumb.jpg

post-103104-1237415791_thumb.jpg

post-103104-1237415796_thumb.jpg

Jeg ser også at alle tallene er delelig med ni, men vet ikke hvorfor.

Alle tall jeg har prøvd med, treffer et av de tallene i ringene.

40: 40-4=36

21: 21-3=18

55: 55-10=45

71: 71-8=63

EDIT: For sen, ja.

Frexxia: Kan du forklare den ligningen? Jeg skjønte ikke helt hvordan du kom frem til den.

Fant ut av det. :)

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Ja, øyet hadde fungert bedre om det var bygd opp på samme måte som et blekksprutøye. (les, uten blindflekk, og uten å måtte igjennom et lag med nevroner før man treffer reseptorene)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange som synes det er stas å kjøre rundt i gamle dieseldrevne mercedeser som tåkelegger veien bak seg med et stort svart røykteppe? Det skulle vært en lov mot sånt!

Tja, de har kanskje ikke råd til nyere og mer "miljøvennlige" biler?

EU-kontroller skal jo hindre biler med for høyt utslippsnivå å kjøre på veien, men det er jo veier rundt disse kontrollene..

Og, det er sota som ser jævlig ut, men det er NOx'en som er farlig. Litt sot gjør bare brøytekantene sorte :p

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange som synes det er stas å kjøre rundt i gamle dieseldrevne mercedeser som tåkelegger veien bak seg med et stort svart røykteppe?

Tja, de har kanskje ikke råd til nyere og mer "miljøvennlige" biler?

Hvis du kjører lite nok, så kan det også argumenteres for at det er mer miljøvennlig å kjøre den gamle bilen - tross alt så kreves det litt energi og resurser for å lage en ny bil og å destruere den gamle, så hvis en beholder sin gamle så lenge som mulig så sparer en dermed miljøet.

er det billigere å bruke en el-bil enn en diesel/bensin-bil? så nettopp at en politiker vil forby bensinbiler.. men er ikke det bedre da å øke vrakpanten og fjerne avgifter for hybrid-biler og el-biler?

Hovedpoenget er vel at el-biler bruker en fornybar resurs?

Tror ikke det er særlig med avgifter på en el-bil i forhold til en bensin bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...