Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er dette?
Lignar kanskje litt på eit filter av eit slag. Frekvensen som slepp i gjennom blir bestemd av størrelsen på motstandane og kondensatoren. Var litt merkeleg konstruert sidan motstandane vil dempe ein del av signalet.

Du har rett. Det er et filter. Et lavpassfilter for å være mer presis. Hensikten til R1 er å redusere ladestrømmen til kondensatoren. Hensikten til R2 er å redusere utladingsstrømmen til kondensatoren. Uten R2 ville kanskje kondensatoren ladet ut raskere enn ønskelig (så raskt som den ohmske lasten på Uut definerer). Filteret kan f.eks brukes på styresignalet til en kontaktor.

Takk til begge. :)

Lenke til kommentar
Kanskje ikke så snedig

men finnes det en nett tjeneste / program

der man kan skrive inn to lister med ord.

Så dukker et av ordene opp og man må skrive inn motstykket.

Virker banalt enkelt å kode, men dessverre er jeg helt

grønn på slike områder.

Kjekt å ha til gloser og andre ting man vil prøve å lære seg.

Litt gammelt, men jeg brukte dette den gang jeg pugget gloser: http://folk.uio.no/hennikul/gloser97.shtml

Lenke til kommentar
Hva gjør man hvis det brenner i et sykehus? Har de rutiner som kan få alle ut? Hva med de som ligger på operasjonsbordet, helt åpne?

Alle sykehus er pålagt å ha en evakueringsplan. De er også pålagt å ha øvelser av og til for å teste beredskapen. Men jeg tviler sterkt på om de noensinner tester sånt med virkelige åpne operasjonspasienter.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at man har plikt til å leve i Norge. Er selvmordsforsøk straffbart?

Stemmer det at 4000 jøder ikke kom på jobb i WTC 11. september?

Du tror vel at jorden går under i 2012 og at vi ikke har vært på månen, eller?

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at man har plikt til å leve i Norge. Er selvmordsforsøk straffbart?

Stemmer det at 4000 jøder ikke kom på jobb i WTC 11. september?

Du tror vel at jorden går under i 2012 og at vi ikke har vært på månen, eller?

Istedetfor å kritisere slik så kunne du vel heller besvart spørsmålet på en saklig måte. Å tilbakevise konspirasjonsteorier med fakta er mye, mye bedre enn å svare på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...