Konnis Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvor mange poser snus er det i en pakke med vanlig Skruf Portion? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Får facebook nytt design om 12 minutter? Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er nazi-symboler forbudt i Norge? Nei. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Får facebook nytt design om 12 minutter? Tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 hva sier fisen din om deg? er det sunt å fise, eller ikke? merker at jeg fiser mindre når jeg spiser lavkarbo. kan det bety at fordøyelsen går lettere? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva er dette?Lignar kanskje litt på eit filter av eit slag. Frekvensen som slepp i gjennom blir bestemd av størrelsen på motstandane og kondensatoren. Var litt merkeleg konstruert sidan motstandane vil dempe ein del av signalet. Du har rett. Det er et filter. Et lavpassfilter for å være mer presis. Hensikten til R1 er å redusere ladestrømmen til kondensatoren. Hensikten til R2 er å redusere utladingsstrømmen til kondensatoren. Uten R2 ville kanskje kondensatoren ladet ut raskere enn ønskelig (så raskt som den ohmske lasten på Uut definerer). Filteret kan f.eks brukes på styresignalet til en kontaktor. Takk til begge. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kanskje ikke så snedig men finnes det en nett tjeneste / program der man kan skrive inn to lister med ord. Så dukker et av ordene opp og man må skrive inn motstykket. Virker banalt enkelt å kode, men dessverre er jeg helt grønn på slike områder. Kjekt å ha til gloser og andre ting man vil prøve å lære seg. Litt gammelt, men jeg brukte dette den gang jeg pugget gloser: http://folk.uio.no/hennikul/gloser97.shtml Lenke til kommentar
Palme Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Reagerte litt på at en tid tilbake på nyhetene brukte oppleseren bevisst begrepene skred og ras (i begge tilfeller snøskred/ras) Er det forskjell på et skred og et ras? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Er det forskjell på et skred og et ras? Nei. Dette brukes om hverandre. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg lurer på forskjellen på politi, ambulanse og brannbil sirener... noen som kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Har hørt at peanøtter skal være rimelig energirike, hvor mye er det snakk om i en gjennomsnittlig peanøtt? Endret 6. mars 2009 av hernil Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva gjør man hvis det brenner i et sykehus? Har de rutiner som kan få alle ut? Hva med de som ligger på operasjonsbordet, helt åpne? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva gjør man hvis det brenner i et sykehus? Har de rutiner som kan få alle ut? Hva med de som ligger på operasjonsbordet, helt åpne? Alle sykehus er pålagt å ha en evakueringsplan. De er også pålagt å ha øvelser av og til for å teste beredskapen. Men jeg tviler sterkt på om de noensinner tester sånt med virkelige åpne operasjonspasienter. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 På grey's anatomy hadde de steril gla-pack de kunne pakke inn folk med Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg mente: Hva gjør man med operasjonspasientene som ligger åpne på bordet når det brenner? Kjøres de ut åpne, lukkes de kjapt midlertidig, dekkes de til eller hva? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har hørt at man har plikt til å leve i Norge. Er selvmordsforsøk straffbart? Stemmer det at 4000 jøder ikke kom på jobb i WTC 11. september? Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor har man lunula? o_O Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Jeg har hørt at man har plikt til å leve i Norge. Er selvmordsforsøk straffbart? Stemmer det at 4000 jøder ikke kom på jobb i WTC 11. september? Du tror vel at jorden går under i 2012 og at vi ikke har vært på månen, eller? Endret 6. mars 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du tror vel at jorden går under i 2012 Jeg har hørt det, ja. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har hørt at man har plikt til å leve i Norge. Er selvmordsforsøk straffbart? Stemmer det at 4000 jøder ikke kom på jobb i WTC 11. september? Du tror vel at jorden går under i 2012 og at vi ikke har vært på månen, eller? Istedetfor å kritisere slik så kunne du vel heller besvart spørsmålet på en saklig måte. Å tilbakevise konspirasjonsteorier med fakta er mye, mye bedre enn å svare på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå