Simen1 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva er dette?Lignar kanskje litt på eit filter av eit slag. Frekvensen som slepp i gjennom blir bestemd av størrelsen på motstandane og kondensatoren. Var litt merkeleg konstruert sidan motstandane vil dempe ein del av signalet. Du har rett. Det er et filter. Et lavpassfilter for å være mer presis. Hensikten til R1 er å redusere ladestrømmen til kondensatoren. Hensikten til R2 er å redusere utladingsstrømmen til kondensatoren. Uten R2 ville kanskje kondensatoren ladet ut raskere enn ønskelig (så raskt som den ohmske lasten på Uut definerer). Filteret kan f.eks brukes på styresignalet til en kontaktor. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 I denne videoen, stemmer det han sier om hva de og de tegnene betyr osv? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er utrykningsbiler normalt utstyrt med manuell eller automatisk girkasse? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Er utrykningsbiler normalt utstyrt med manuell eller automatisk girkasse? Automatkasse på de ambulansene jeg har sett her i byen. Ganske logisk valg egentlig, så sjåførene under slipper å gire i tillegg til å konsentrere seg om trafikken under utrykninger. Endret 5. mars 2009 av ChrML Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 I denne videoen, stemmer det han sier om hva de og de tegnene betyr osv? Selvsagt stemmer det 100%. Det er nemlig alltid sånn som dette at seriøse forskere publiserer sine vitenskaplige forskningsresultater. I slike videoer som dette, med mystisk musikk og mystiske bilder. </ironi> :!: Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nå tenkte ikke jeg på det siste med de dommedagspropaganda tingene, men stemte det hva de og de tegnene betydde. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Men hva skjedde med akrylamid-griene som plaget oss for vel et år siden? Til og med chips skulle være farlig. Men var det Akrylamid i chips, og er det veldig krefetfremkallende? Ja, akrylamid er kreftfremkallende. Akrylamid finnes ikke direkte i chips, men hvis steke/frityr-prosessen er for hard så omdannes noen av stoffene i chipsen slik at akrylamid dannes under stekeprosessen. Akrylamid finnes i varierende mengder i den svart/brune stekeskorpen som ofte dannes ved for mye/hard steking. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 I denne videoen, stemmer det han sier om hva de og de tegnene betyr osv? Noen av symbolene og referansene stemmer sånn rent historisk, men ellers er filmen stort sett bare tull. Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg koblet platespilleren min til MIC-inngangen på PC-en min for å "rippe" LP-plater, og det ser ut til å fungere perfekt. Samtidig står det flere steder at den ikke må kobles til MIC-inngangen, men i stedet Line In-inngangen. Kan jeg skade lydkortet/platespilleren? Endret 5. mars 2009 av operg Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 I denne videoen, stemmer det han sier om hva de og de tegnene betyr osv? 12/21/2012 har ihvertfall noe med Maya å gjøre. December 21 - The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the Maya civilization among others of pre-Columbian Mesoamerica, completes its thirteenth b'ak'tun cycle since the calendar's mythical starting point (equivalent to August 11, 3114 BC in the proleptic Gregorian calendar, according to the "GMT-correlation" JDN= 584283).[4] The Long Count b'ak'tun date of this starting point (13.0.0.0.0) is repeated, for the first time in a span of approximately 5,125 solar years. The significance of this period-ending to the pre-Columbian Maya themselves is unclear, and there is an incomplete inscription (Tortuguero Monument 6) that records this date. It is also to be found carved on the walls of the Temple of Inscriptions in Palenque, where it functions as a base date from which other dates are computed.[5] This date figures prominently in the religious syncretism of New Age Mayanism. 2012 Betyr, som videoen sier, The Holy Trinity, Sjekk her. Er et pentagram, ja. Og det er sant at det er en gudinne som het Ceres, men finner ingen plass at hun har noe med pentagram å gjøre. Nå har jeg ikke tid til å gå igjennom alt, og det virker som tilfeldigheter som er satt sammen. Men om du lurer på hva symboler betyr er http://symbols.com veldig bra. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvis du blåser en hund på snuten vil den snu hodet vekk. Allikevel er det mange hunder som liker å stikke hodet ut av vinduet når de sitter på i en bil. Hvorfor? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hvordan vet simen1 nesten alt om alt? Er han en sånn miniversjon av einstein,newton, osv? Endret 5. mars 2009 av Quakecry Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hvis du blåser en hund på snuten vil den snu hodet vekk. Allikevel er det mange hunder som liker å stikke hodet ut av vinduet når de sitter på i en bil. Hvorfor? Når du blåser hunden på snuten får den noe direkte i nesen, som er dens viktigste sans. Når hunden stikker hodet ut av vinduet er det for frihetsfølelsen (mange hunder trives ikke i bil) og den får vind over alt, ikke bare i nesen. Har hund selv. Endret 5. mars 2009 av Hyperio Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvordan vet simen1 nesten alt om alt? Er han en sånn miniversjon av einstein,newton, osv? Han har Internets! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hvordan vet simen1 nesten alt om alt? Er han en sånn miniversjon av einstein,newton, osv? Han har Internets! Og sikkert et par YottaByte oppe i hodet Endret 5. mars 2009 av Applebee Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg koblet platespilleren min til MIC-inngangen på PC-en min for å "rippe" LP-plater, og det ser ut til å fungere perfekt. Samtidig står det flere steder at den ikke må kobles til MIC-inngangen, men i stedet Line In-inngangen. Kan jeg skade lydkortet/platespilleren? MIC-inngangen har en forforsterker som gjør at signalnivået kan bli litt for høyt. Men det kan jo forsåvidt være greit hvis du ikke har innebygget/separat RF-forsterker. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvordan vet simen1 nesten alt om alt? Er han en sånn miniversjon av einstein,newton, osv? Han har Internets! Og sikkert et par YottaByte oppe i hodet Og han har fulgt med på skolen, spist grønnsakene sine og bodd i tromsø :!: Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 simen1 har vært et prosjekt jeg har jobba med lenge! Han skal ha en menneskelig estimert IQ på rundt 137! Det har vært mye jobb med å utvikle han! Men... jeg er fornøyd! Ser ut som dere har gått helt på han. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Har Simen1 noen gang tatt en IQ test av ekte kaliber? Og vil han noengang i fremtiden si oss hvilket resultat han fikk? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Er nazi-symboler forbudt i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå