Fredrik. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hebraisk har vel ord for kjønnsdeler og religionsrelaterte ting de og? Er jo bare å rope ut en av de orda i en veldig sur tone så blir det jo "banning"? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har mennesker like blodårder? Dvs. like mange, på samme steder osv.? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det tror jeg ikke, ikke på samme sted ihvertfall.. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En pro sjakkspiller som karlsen! Analysere han situasjonen der og da? Eller ser han i et langt løp? Sånn.. kan han på en måte komme i midt i en match? Eller må han ha det fra starten! I en hver situasjon vet han vel han hva burde gjøre? Memorer han alle mulig kombinasjoner? og hva er best til de forskjellige kombinasjonen? De planlegger flere trekk frem i tid, og må ta høyde for hva motstanderen kan gjøre av mottrekk. Skulle han komme midt i en match så må han vel se ann posisjonene til brikkene, og vurdere forskjellige mulig trekk og strategi ut i fra slik "stillingen" er der og da. Å huske på alle mulig kombinasjoner er neppe mulig, men de har studert tidligere partier og strategier slik at man kan gjenkjenne mønster, og mottrekk til disse. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Alle mulige brettoppstillinger er selvfølgelig en hard jobb å huske på, men lynsjakk-spillere klarer å huske flere hundre tusen brettoppstillinger. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har mennesker like blodårder? Dvs. like mange, på samme steder osv.? Mener på at hovedpulsårene er lagt opp ganske likt hos alle, mens de øvrige blodårene er mer tilfeldig plassert. Nå har jeg absolutt ikke studert medisin og hatt anatomi, men jeg mener det var det jeg fikk til svar når jeg spurte en doktor ved et medisinsk fakultet i Madrid om det samme da jeg var på studietur med VG2. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvor tilfeldig lagt opp er blodårene? Er det sånn at de ligger nogenlunde på samme sted bare flyttet litt i diverse retninger ettersom, eller ligger de helt forskjellig og utvikles ettersom hvor det er behov? Har alle mennesker de samme forgreiningene i blodårene og dermed samme antall eller er det også forskjellig hvor de deles av? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva er det som gir energien i en matvare? På pizzaen står det 915kJ per 100gram. Sukker, fett og karbohydrater? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva er det som gir energien i en matvare? På pizzaen står det 915kJ per 100gram.Sukker, fett og karbohydrater? Kroppen gjør om energien til varme og bevegelse. Sukker og fett for eksempel er bare drivstoffet som kroppen ved hjelp av kjemiske reaksjoner forbrenner. Akkurat som bensin forbrennes i en bil og blir til varme og bevegelse. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Karbohydrater er jo bare en felles betegnelse på ulike sukkerarter. Så det og sukker er det samme. Ellers er det som gir energi i maten karbohydrater (sukker), fett og proteiner. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Sukker er karbohydrater. For øvrig er det karbohydrater og fett som gir oss energi. Det skal visst også kunne hentes energi fra protein i visse tilfeller, men dette er ikke proteinenes funksjon i kroppen. Det er karbohydrater og fett som er tingen. Endret 4. mars 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Proteiner regnes også som en av tre hovedgrupper næringsstoffer i kosten, ved siden av fett og karbohydrater. Proteinene som vi får i oss gjennom maten, brytes ned til aminosyrer i fordøyelsessystemet. Disse aminosyrene kan kroppen bruke enten som byggesteiner til å bygge opp egne proteiner, eller som brensel («drivstoff») i cellene på samme måte som fettsyrer (fra fett) og druesukker (fra karbohydrater). Så selv om aminosyrene i proteiner i hovedsak gjør annet, har de fortsatt muligheten til å gi energi. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er det sant at det ikke går an å banne på hebraisk? Jeg trodde det var en seiglivet myte blant kristne israelsvenner. Selvsagt kan man banne som på alle andre språk. Hebraisk har vel ord for kjønnsdeler og religionsrelaterte ting de og? Er jo bare å rope ut en av de orda i en veldig sur tone så blir det jo "banning"? La oss prøve samme oppskriften på det norske språket. Sint stemme: PENIS!!! VAGINA!!! KORS!!! Nja, funket ikke helt for min del. Eller hva tror du? Lenke til kommentar
MVR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg har hørt at fargeblinde har problemer med å se skiftninger i hudfarge, stemmer det? Vil de da ikke se skille etter soling, røde nupper/porer og slikt? Lenke til kommentar
MVR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hebraisk har vel ord for kjønnsdeler og religionsrelaterte ting de og? Er jo bare å rope ut en av de orda i en veldig sur tone så blir det jo "banning"? La oss prøve samme oppskriften på det norske språket. Sint stemme: PENIS!!! VAGINA!!! KORS!!! Nja, funket ikke helt for min del. Eller hva tror du? Mange som bruker fitte som banneord da. Sint stemme: FITTE!!! Funker det, kuk gjør vel og det.. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 I denne videoen, stemmer det han sier om hva de og de tegnene betyr osv? Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Skapte The Big Bang hele universet, eller bare vår galakse? Og hva var før The Big Bang? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Skapte The Big Bang hele universet, eller bare vår galakse? Og hva var før The Big Bang? Big Bang skapte hele universet og vi vet ingenting om hva som var før Big Bang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå