Jann - Ove Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Akkurat når det gjelder ipod så kan det nevnes at kun minijack-utgangen har effektforsterker med noe særlig effekt - dockconnectoren gir ett linjesignal. Watt er oppskrytt, men det er ett fint skryteargument for å selge bra siden det ikke koster mye å jukse tallet opp i skyene. F.eks ved å oppgi effekt ved 10%THD. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Men hva er liksom fordelen med mye watt da? Er Watt veldig oppskrytt da, siden det ser ut som om det første mange tenker på er, nemlig Watt! Jeg tenker nå, hvis en høytaler tåler f.eks 15k watt, må det jo være et poeng i at den faktisk tåler så mye watt, det må jo ha en fordel, selv om det kanskje ikke er avgjørende. Lyd er jo trykkforandringer i luften. For å lage disse trykkbølgene så må vi ha effekt. Jo større trykkbølgene er, jo høyere oppfatter vi lyden. Og for å lage større trykkbølger så trengs det mer effekt/watt. Men det som er at det hjelper ikke at høytaleren takler store wattstyrker om den er så stiv/ineffektiv at man trenger opp til flere watt for å produsere like høy lyd som en bedre høytaler klarer å produsere på en watt. Watten sier jo heller ingenting om kvaliteten på lyden som lages. En annen ting, som også blir nevnt, er jo at watten som oppgis ofte heller ikke er reell watt. Fex mange produsenter av billige forsterkere og høytalere oppgir fex kun det høytaleren tåler i korte øyeblikk på toppen av lydbølgene (peak), og det kan være fex "2000W basselement!!". Så står det samme på forsterkeren, altså det forsterkeren maks klarer å levere av effekt i et millisekund akkurat på toppen av en lydbølge. Så står det kanskje i små bokstaver den kontinuerlig wattstyrken den tåler (gjennomsnittet over lengre tid). Hadde alle produsenter oppgitt wattstyrken i samme måling, fex RMS, så hadde det gitt et bedre pekepinn, men fremdeles, det sier ingenting om kvaliteten og det sier nødvendigvis ikke hvor høyt det spiller da flere faktorer spiller inn på det (konstruksjon, impedanse osv...). Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvor stor andel av markedet har Opera, FF og IE? Og hvordan er dowsing mulig? Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvor stor andel av markedet har Opera, FF og IE? Og hvordan er dowsing mulig? Google er din venn når det gjelder nettleserstatistikk Premissene for det andre spørsmålet ditt er feil, siden dowsing (eller å lete etter vann med ønskekvist) er tull og tøys. Og jeg bryr meg ikke om du har sett aldri så mange videoer på youtube eller tøvete 'dokumentarer'. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Da lukker du deg for sannheten. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Finnes det ikke noe lignende som man bruker for å finne folk i snøskred? Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Da lukker du deg for sannheten. Og dette fra en som har "Ateisme motvirker religion, overtro og irrasjonalitet. Det er nesten magisk!" i signaturen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dowsing - Wikipedia I følge flere tester foretatt, er "Dowsing" humbug. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Da lukker du deg for sannheten. Og dette fra en som har "Ateisme motvirker religion, overtro og irrasjonalitet. Det er nesten magisk!" i signaturen. Signaturen er ironisk. Ateisme motvirker ingenting annet enn gudetro. Når det er sagt, kjenner jeg flere som har prøvd dowsing og kan bekrefte at det virker. Endret 3. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Signaturen er ironisk. Ateisme motvirker ingenting annet enn gudetro. Når det er sagt, kjenner jeg flere som har prøvd dowsing og kan bekrefte at det virker. Og jeg kan peke på flere som tror Snåsamannen har helbredende krefter. Poenget ditt er? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hvorfor blir glass mer eller mindre duggfritt etter å ha blitt vasket med Jif eller lignende? Når du vasker med Jif, blir det liggende igjen en tynn film av Jif på glasset. Vaskemidler som Jif er såkalte overflateaktive stoffer, og reduserer dermed overflatespenningen til vann. På en ren glassflate kondenserer vanndamp til mikroskopiske dråper som sprer reflektert lys i alle retninger, og det er dette du ser som dugg på glasset. Når overflatespenningen til vannet reduseres pga. det overflateaktive stoffet, dannes derimot ikke disse mikroskopiske dråpene - vannet legger seg i stedet som et jevnt lag over glasset, noe som er mye vanskeligere å se med det blotte øye, og derfor ser glasset duggfritt ut. Endret 3. mars 2009 av TwinMOS Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det sant at det ikke går an å banne på hebraisk? Jeg synes det er rart at det finnes banneord i det hele tatt. Hvorfor skal noen ord absolutt være så fæle at de ikke kan nevnes i offentligheten? Tenk på hva banneordene i språket vårt egentlig betyr: Faen/Satan: Eventyrfigur med horn og hale Helvete: Imaginært sted funnet på av kristne Fitte: Kvinnelig kjønnsorgan Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det sant at det ikke går an å banne på hebraisk? Jeg synes det er rart at det finnes banneord i det hele tatt. Hvorfor skal noen ord absolutt være så fæle at de ikke kan nevnes i offentligheten? Tenk på hva banneordene i språket vårt egentlig betyr: Faen/Satan: Eventyrfigur med horn og hale Helvete: Imaginært sted funnet på av kristne Fitte: Kvinnelig kjønnsorgan Jeg kan ikke hebraisk, men jeg fant denne siden: http://www.youswear.com/index.asp?language=Hebrew Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Blandet med cherokee http://motorsportsnews.net/archives/109 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Da lukker du deg for sannheten. Og dette fra en som har "Ateisme motvirker religion, overtro og irrasjonalitet. Det er nesten magisk!" i signaturen. Signaturen er ironisk. Ateisme motvirker ingenting annet enn gudetro. Når det er sagt, kjenner jeg flere som har prøvd dowsing og kan bekrefte at det virker. Hvorfor funker det da ikke under kontrollerte forhold? Det er gjort flere dobbeltblinde tester, og ingen har vist noen som helst tegn på at det funker. Det du sier her, er jo et personlig vitnemål. Hadde du stolt på en kristen som sier at Gud eksisterer, fordi han selv har opplevd Gud, og kjenner andre som også har opplevd Gud? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hadde du stolt på en kristen som sier at Gud eksisterer, fordi han selv har opplevd Gud, og kjenner andre som også har opplevd Gud? Alt jeg kan si er at om du ikke ser fforskjell på Gud og enn pinne som tiltrekkes av vann, så...ja... Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 I utgangspunktet går det ut på det samme. Begge er like usannsynlige Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Troller du nå? Uansett, dowsing fungerer ikke. Hvis du er uenig (noe du er), kan du få lov til å motbevise meg. Inntill da, må du også akseptere at jeg kan lese tanker til andre, da jeg vet det selv, og har gjort det på flere av mine venner, og personer i familien, med stor suksess. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det sant at det ikke går an å banne på hebraisk? Jeg synes det er rart at det finnes banneord i det hele tatt. Hvorfor skal noen ord absolutt være så fæle at de ikke kan nevnes i offentligheten? Tenk på hva banneordene i språket vårt egentlig betyr: Faen/Satan: Eventyrfigur med horn og hale Helvete: Imaginært sted funnet på av kristne Fitte: Kvinnelig kjønnsorgan Fitte betyr vel egentlig "våt eng", så ser ikke problemet i å si det. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En pro sjakkspiller som karlsen! Analysere han situasjonen der og da? Eller ser han i et langt løp? Sånn.. kan han på en måte komme i midt i en match? Eller må han ha det fra starten! I en hver situasjon vet han vel han hva burde gjøre? Memorer han alle mulig kombinasjoner? og hva er best til de forskjellige kombinasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå