Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok fordi du ikke klarer å kontrollere små nok grupperinger av muskler. Jeg er f.eks. flinkere til å lukke mitt venstre øye enn jeg er til å lukke mitt høyre. Venstre kan jeg enkelt lukke for seg selv uten å bevege nevneverdig på resten av ansiktet, høyre må jeg konsentrere meg langt mer med, og jeg får det ikke til like isolert.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke reise raskere enn lyset for å se tilbake i tid. Alt du ser rundt deg, er verden slik den var for en brøkdel av et sekund siden. Når du ser på sola, ser du den slik den så ut for 8 min siden. Når du ser på månen, ser du den slik den så ut for 1.3 sek siden. Når du ser på stjernehimmelen, ser du stjerner slik de så ut for årevis siden.Proxima Centauri - vår nærmeste stjerne etter sola - er 4.2 lysår borte.

Endret av bmoisa
Lenke til kommentar
Du trenger ikke reise raskere enn lyset for å se tilbake i tid. Alt du ser rundt deg, er verden slik den var for en brøkdel av et sekund siden. Når du ser på sola, ser du den slik den så ut for 8 min siden. Når du ser på månen, ser du den slik den så ut for 1.3 sek siden. Når du ser på stjernehimmelen, ser du stjerner slik de så ut for årevis siden.

Suser i kroppen av tanken. Moro å tenke på. :)

Lenke til kommentar

jeg mener, om jeg reiser i i ett år i 1,5x lysets hastighet med et teleskop som er så kraftig at jeg kan se små detaljer fra 1,5 lysår unna, kan jeg da se tilbake på jorda og se meg gjøre det jeg gjorde 6 mnd siden? om dere skjønner..

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar
jeg mener, om jeg reiser i i ett år i 1,5x lysets hastighet med et teleskop som er så kraftig at jeg kan se små detaljer fra 1,5 lysår unna, kan jeg da se tilbake på jorda og se meg gjøre det jeg gjorde 6 mnd siden? om dere skjønner..

Ja.

hvordan er det døv-blinde lærer å kommunisere? hehe, mye ting som roter rundt på nattestid

Fra 00:55 :)

http://www.youtube.com/watch?v=d6xS5E9Foj8

Lenke til kommentar
Kan alle lære å flyte på ryggen? Jeg kunne det da jeg var yngre men nå har jeg ikke sjangs, beina synker stadig dypere helt til bare leppene og nesa er over overflaten, så må jeg begynne å svømme igjen. Har jeg for høy massetetthet?

Jeg trodde alle kunne, ja.. Men du må selvsagt ha en viss mengde luft i lungene, puster du helt ut uten å puste inn igjen, synker man jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...