Khaffner Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 En mulighet er også at man på den måten varslet de andre i flokken at man ble trøtt. Veldig kjekt at jaktkameratene dine vet om du dupper av snart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva er egentlig massetettheten for menneskebein? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Massetettheten varierer fra 1.2g/cm3 til under halvparten etterhvert som en eldes. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 når jeg lukker begge øynene bruker jeg ikke noen muskler i ansiktet (ikke som jeg merker hvertfall), men når jeg prøver å lukke bare ett øye så løftes hele siden av ansiktet opp? hvorfor? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er nok fordi du ikke klarer å kontrollere små nok grupperinger av muskler. Jeg er f.eks. flinkere til å lukke mitt venstre øye enn jeg er til å lukke mitt høyre. Venstre kan jeg enkelt lukke for seg selv uten å bevege nevneverdig på resten av ansiktet, høyre må jeg konsentrere meg langt mer med, og jeg får det ikke til like isolert. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fungerer hypnose? Har en viss tro på at det kan hjelpe til å huske. Har sett endel programmer på tv, Der kan de liksom styre andre til de utroligste påfunn. Fake eller fakta? Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 om man finner ut en måte å reise raskere enn lysets hastighet, har man da mulighet til å se tilbake i tid? Lenke til kommentar
bmoisa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Du trenger ikke reise raskere enn lyset for å se tilbake i tid. Alt du ser rundt deg, er verden slik den var for en brøkdel av et sekund siden. Når du ser på sola, ser du den slik den så ut for 8 min siden. Når du ser på månen, ser du den slik den så ut for 1.3 sek siden. Når du ser på stjernehimmelen, ser du stjerner slik de så ut for årevis siden.Proxima Centauri - vår nærmeste stjerne etter sola - er 4.2 lysår borte. Endret 24. februar 2009 av bmoisa Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du trenger ikke reise raskere enn lyset for å se tilbake i tid. Alt du ser rundt deg, er verden slik den var for en brøkdel av et sekund siden. Når du ser på sola, ser du den slik den så ut for 8 min siden. Når du ser på månen, ser du den slik den så ut for 1.3 sek siden. Når du ser på stjernehimmelen, ser du stjerner slik de så ut for årevis siden. Suser i kroppen av tanken. Moro å tenke på. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) jeg mener, om jeg reiser i i ett år i 1,5x lysets hastighet med et teleskop som er så kraftig at jeg kan se små detaljer fra 1,5 lysår unna, kan jeg da se tilbake på jorda og se meg gjøre det jeg gjorde 6 mnd siden? om dere skjønner.. Endret 24. februar 2009 av k_flaathe Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) hvordan er det døv-blinde lærer å kommunisere? hehe, mye ting som roter rundt på nattestid Endret 24. februar 2009 av k_flaathe Lenke til kommentar
bmoisa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 jeg mener, om jeg reiser i i ett år i 1,5x lysets hastighet med et teleskop som er så kraftig at jeg kan se små detaljer fra 1,5 lysår unna, kan jeg da se tilbake på jorda og se meg gjøre det jeg gjorde 6 mnd siden? om dere skjønner.. Ja. hvordan er det døv-blinde lærer å kommunisere? hehe, mye ting som roter rundt på nattestid Fra 00:55 http://www.youtube.com/watch?v=d6xS5E9Foj8 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kan alle lære å flyte på ryggen? Jeg kunne det da jeg var yngre men nå har jeg ikke sjangs, beina synker stadig dypere helt til bare leppene og nesa er over overflaten, så må jeg begynne å svømme igjen. Har jeg for høy massetetthet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kan alle lære å flyte på ryggen? Jeg kunne det da jeg var yngre men nå har jeg ikke sjangs, beina synker stadig dypere helt til bare leppene og nesa er over overflaten, så må jeg begynne å svømme igjen. Har jeg for høy massetetthet? Jeg trodde alle kunne, ja.. Men du må selvsagt ha en viss mengde luft i lungene, puster du helt ut uten å puste inn igjen, synker man jo. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vet dumme mennesker at de er dumme? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Virker ikke sånn siden de bare fortsetter å være dumme. De mener vel det er alle de andre som er dumme, ikke dem selv. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vet dumme mennesker at de er dumme? Men en gang i tiden, mente du jo at eksen din var av de smarteste. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg vet det tar år for en stjernes lys å nå jorden, men hvorfor tar det tid når en stjerne dør? Altså, det er jo ikke noe lys som skal nå frem til oss da. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fordi man fortsatt ser det gamle lyset i veldig lang tid. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kan jo si det på denne måten: Hvis man kjører i en bil fra et hus til et annet, og dette tar omtrent 1 time, så vil ikke bilen forsvinne fra veien om man fjerner huset den kjørte fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå