thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvor mye får man for en nyre i India? Er det derfor 7000 indiske jenter drepes av foreldrene hvert år? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Mange studenter har blodgiving som en sideinntekt, så ja, du får betalt for å gi blod. Sikker på det? Vet om flere som gir blod og de får bare kopper og lignende. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Man får bare "symbolske gaver", som knapper; sportsbager, T-skjorter etc. tror jeg. Det skal visstnok være sunt å gi blod da - eller kanskje det bare er noe de sier for å få flere til å gi blod? Vet ikke hvor mye en god nyre går for i India, men det er sikkert noen tusen. Kanskje nok til en flybillett tur-retur India? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Finnes det smertefrie måter å drepe et menneske på? I så fall lurer jeg på hvorfor disse metodene ikke tas i bruk USA når folk skal henrettes. Jeg har hørt at både elektrisk stol og sprøyte er jævlig. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Bedøve dem først for så å slippe de ned et høyt nok stup skulle vel være greit. Lenke til kommentar
passivaggresivsnekkern Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hoppe forran et tog har jeg hørt er ganske så effektivt Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva betyr "holy smokes", altså uttrykket, hvis man kan kalle det det? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Mange studenter har blodgiving som en sideinntekt, så ja, du får betalt for å gi blod. På noen blodgiversentraler fikk man tidligere valget mellom en kopp, ei t-skjorte eller f.eks 100 kr som takk for innsatsen, men i og med at man ikke får gi blod oftere enn hver tredje måned, så er det umulig å satse på blodgiving som et yrkesvalg. https://www.GiBlod.no/ Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hmmm... En kopp, ei t-skjorte eller 100 kroner.... What to choose, what to choose.... Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 dersom man har en veldig sjelden blodtype, kan man få litt ekstra? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Nei, men har du en veldig sjelden blodtype er du pålagt å gi blod (tror jeg)... Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis man får svekket hørsel av mye høy musikk, blir hørselen ennå svekket om man spiller like høyt, men allerede har svekket hørselen såpass at det høres normalt ut? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Nei, men har du en veldig sjelden blodtype er du pålagt å gi blod (tror jeg)... Hva med å faktisk sjekke litt før man poster? Dette er nok bare noe du tror. Og skulle noen komme opp med en så idiotisk regel hadde den i praksis bare hvert tull uansett, da det er forholdhvis strenge krav til å bli/være blodgiver. Skulle du være pålagt å gi blod, skal det ikke mer til enn (å si at) at du har hatt ubeskyttet sex siste 6 mnd så får du ikke lov. Så ett slikt påbud hadde vært helt ubrukelig. Ellers finner du vel det meste av nyttig informasjon om boldgivning her. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis man får svekket hørsel av mye høy musikk, blir hørselen ennå svekket om man spiller like høyt, men allerede har svekket hørselen såpass at det høres normalt ut? Hørselsskaden skyldes konkrete slitasjeskader på hørselscellene i øret, på grunn av for høy lyd. Så jeg kan ikke se at den ikke kan bli skadet av enda mer høy musikk. De "overlevende" cellene kan fortsatt skades av musikken, og man får dermed enda dårligere hørsel. Om du slår løs på en piano med en hammer og ødelegger noen av tangentene, betyr det at de resterende tangentene plutselig ikke kan skades lenger? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis man får svekket hørsel av mye høy musikk, blir hørselen ennå svekket om man spiller like høyt, men allerede har svekket hørselen såpass at det høres normalt ut? Folk med svekket hørsel synes ikke høye lyder høres normale ut, de bare hører ikke lave lyder like godt, smerteterskelen er fortsatt på samme sted. Om noe er man mer utsatt for yttligere skader når hørselen allerede er hemmet. AtW Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvorfor får noen vondt under knærene når man er forkjøla? Jeg har vært syk i 2-3 dager nå, og jeg får ofte vondt under knærene, det føles som at man MÅ strekke ut, det kjennes ut som slike vokse-smerter man hadde når man var liten! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hvis man får svekket hørsel av mye høy musikk, blir hørselen ennå svekket om man spiller like høyt, men allerede har svekket hørselen såpass at det høres normalt ut? Folk med svekket hørsel synes ikke høye lyder høres normale ut, de bare hører ikke lave lyder like godt, smerteterskelen er fortsatt på samme sted. Om noe er man mer utsatt for yttligere skader når hørselen allerede er hemmet. AtW Ahaa. Kan mennesker lage høyfrekvente lyder? Uten noe annet hjelpemiddel enn kroppen sin? Endret 19. februar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis man får svekket hørsel av mye høy musikk, blir hørselen ennå svekket om man spiller like høyt, men allerede har svekket hørselen såpass at det høres normalt ut? Folk med svekket hørsel synes ikke høye lyder høres normale ut, de bare hører ikke lave lyder like godt, smerteterskelen er fortsatt på samme sted. Om noe er man mer utsatt for yttligere skader når hørselen allerede er hemmet. AtW Ahaa. Kan mennesker lage høyfrekvente lyder? Uten noe annet hjelpemiddel enn kroppen sin? Rent høyfrekvent, eller lyder som også har høyfrekvent innhold? Om sistnevnte så kan man gjøre det med å klappe. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå