Cryflopp Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 hva er det gule som kommer ut av kvisene når man klemmer på dem egentlig ? Og hva kommer det av? hvordan oppstår det.. ? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 hva er det gule som kommer ut av kvisene når man klemmer på dem egentlig ? Og hva kommer det av? hvordan oppstår det.. ? Det er talg som hoper seg opp i de små talgkanalene i huden som har tettet seg med møkk eller andre ting. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kan man regne ut hattestørrelsen til en person ved å ta utgangspunkt i et eller flere bilder av de? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Kan man regne ut hattestørrelsen til en person ved å ta utgangspunkt i et eller flere bilder av de? Man kan ikke regne ut det 100% sikkert, med mindre personen presser et målebånd mot pannen eller noe tilsvarende på bildet. Men kan hende en erfaren hattemaker kan gjøre en kvalifisert gjetning. Endret 17. februar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hmm, da får jeg finne meg en hattemaker i Steinkjer og spørre. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du må vel ha en referanse i bildet som du veit størrelsen på. Et bilde av hva som helst egentlig (fiskefangst, dyr osv...) kan være veldig lite eller veldig stort, det er umulig å si sålenge det ikke er en referanse som en fyrstikkeske eller en målestokk i bildet. Samme gjelder ansikt, alt er i proposjonalitet til hverandre, men man veit ikke om helheten er lite eller stort før man har en ting til vedsidenav å se det i forhold til. Men har du bilde hvor personen står i forhold til en dagligdags ting som man veit størrelsen på, så er det mulig å gjøre en kvalifisert gjetning eller evt regne ut. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) i en reklame på discovery, så sier en mann at i fremtiden kommer vi til å ha hjemmepc'er som har en prosessorhastighet som tilsvarer 9 milliarder hjerner. hvor mye blir dette? og er det noe som kan si om når vi får det? hvis vi tenker utvikling frem til i dag? Endret 18. februar 2009 av k_flaathe Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det gir ingen mening. En hjerne og en prosessor er ikke direkte sammenlignbar. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hjernen vil jeg tror er ganske avansert, med tanke på alt den holder styr på, både bevisst og ubevisst. Tror det skal en del til for å matche alt dette. Og begrepet "i fremtiden" er ganske difust, hvor lenge er dette til? I morgen? 5år? 10? 100? 1000? Enda lengre? Men det er nok ikke umulig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvem holdt verdens første rockekonsert? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Er det en... snedig ting å vite?... *edit* speaking of brains. Jeg husker å ha lest at forskere driver i disse dager å fremstiller kunstige hjerner, som fungerer. Noen som har noe ypperlig materiell og lese ang. dette? Endret 18. februar 2009 av Slimda Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er det sant at oralsex er kreftfremkallende?Mener jeg ahr hørt om at det er et virus man kan pådra seg som gir noe større sannsynlighet for visse krefttyper om man praktiserer oralsex. Men det bør tas med en klype salt. Klamydia kan smitte ved oralsex. Dvs. man kan få klamydia i slimhinnene i halsen. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hvis jeg skriver et innlegg i en tråd og i mellomtia blir tråden stengt. Hva skjer når jeg trykker på svar da? Kommer innlegget mitt med eller blir det bare avvist? Endret 18. februar 2009 av W202 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan fungerer postens system med utkjøring? Har de faste ruter som de må holde, eller er det opp til hver enkelt å velge rekkefølge på husene i ruten? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Finnes det en miljøvennlig væske som kan smelte is uten å fryse selv? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis jeg skriver et innlegg i en tråd og i mellomtia blir tråden stengt. Hva skjer når jeg trykker på svar da? Kommer innlegget mitt med eller blir det bare avvist? "tråden du poster i er sperret, etc". Noe slikt. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Saltvann og sprit smelter is. Vet ikke hvor mange - grader saltvann tåler. kommer vell litt ann på salt innhold. Endret 18. februar 2009 av Ground Z Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 i en reklame på discovery, så sier en mann at i fremtiden kommer vi til å ha hjemmepc'er som har en prosessorhastighet som tilsvarer 9 milliarder hjerner. hvor mye blir dette? og er det noe som kan si om når vi får det? hvis vi tenker utvikling frem til i dag? Det er vel først og fremst med tanke på operasjoner med tall: tiden det tar for et menneske å utføre et gitt regnestykke av en viss kompleksitet. Det estimeres at én vanlig stasjonær pc (spør meg ikke hvilken; stor forskjell også der) i dag har mer slik regnekraft enn hele verdens befolkning til sammen (6,7 mrd). Med tanke på hvor rask den teknologiske utviklingen er, og hvis vi antar at vi nå ligger på 7 mrd hjerner, så er det ikke lange veien opp til 9. Slike estimater må tas med en stor klype salt. Det er vel mer for å illustrere omtrentlig hvor dårlig hjernen er med tall i forhold til en datamaskin, fremfor å gi et nøyaktig forhold dem imellom. Å bygge videre på estimatene slik det er gjort i nevnte reklame, og bruke det som mål på prosessorkraft, har neppe annet enn undringsverdi. En aldri så liten faktoid? Hvis jeg skriver et innlegg i en tråd og i mellomtia blir tråden stengt. Hva skjer når jeg trykker på svar da? Kommer innlegget mitt med eller blir det bare avvist? Det blir avvist. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Saltvann og sprit smelter is. Vet ikke hvor mange - grader saltvann tåler. kommer vell litt ann på salt innhold. hva med isopropanol(spylevæske)? Er det miljøvennlig? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det er vel kanskje ikke miljøvennlig, men ifølge denne lenken , er det ikke akkurat miljøskadelig heller. Miljø:MILJØOPPLYSNINGERMOBILITET: Produktet er oppløselig i vann. Produktet fordamper lett fra overflater. NEDBRYTBARHET: Produktet er lett bionedbrytbart. AKKUMULERING: Bioakkumulerer ikke. ØKOTOKSISITET: Ikke ansett for å være miljøfarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå