Simen1 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hva skjer egentlig når vann fryser til is? Vannmolekylene vil bevege seg stadig mindre når temperaturen faller. Ved frysepunktet er de såpass rolige at det blir energetisk gunstig å ligge på rad og rekke fremfor å vandre fritt rundt. Dermed legger vannmolekylene seg systematisk i et 6-kantet mønster og blir til et hardt, fast stoff, is. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ahh takker. Er nok bare jeg som ikke har fulgt med i naturfagtimene.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hva er "lekeslim" laget av? Hva er det som gjør det så ekstremt elastisk? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvis man ser mot de høye bygningene vest for Nationaltheatret (Oslo sentrum) ser man masse neonskilt øverst. Hvordan fungerer EUROSIGN skiltet? Alle fargene kan dukke opp over alt med stor variasjon og oppløsning. Er det lysdioder, lcd eller hva? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dioder kan ha flere farger etter hva de er laget av og hvilken spenning du setter på. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Men eurosign går gjennom så godt som alle farger. kan en lysdiode ha så stort omfang av farger? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 I mange pimp-filmer o.l. har jeg sett en slags hvit kule. Eksempel på filmer med den i er Ali G Indahouse. Hva brukes denne kulen til? Ingen som vet? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Nå vet jeg ikke hva slags skilt det er snakk om her. Men det finnes lys som har både rød, grønn og blå LED innebygd i samme kapsel. Med disse kan man få til utrolig mange farger ved å blande disse grunnfargene. Endret 17. februar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 I mange pimp-filmer o.l. har jeg sett en slags hvit kule. Eksempel på filmer med den i er Ali G Indahouse. Hva brukes denne kulen til? Ingen som vet? Hvis du har sett filmen forstår du nok hva de bruker pingpongballen til Lenke til kommentar
564215 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 I mange pimp-filmer o.l. har jeg sett en slags hvit kule. Eksempel på filmer med den i er Ali G Indahouse. Hva brukes denne kulen til? Ingen som vet? Hvis du har sett filmen forstår du nok hva de bruker pingpongballen til Joda Men har det noen nytelse for damene, eller hva skal det være for noe? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvordan er det egentlig med lov til bruk av musikk og bilder? Om det er copyrights, la oss si tatt av AP og fremlagt i VG, hvordan kan jeg bruke dette lovlig i en presentasjon på universitetet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Si man er musiker, og kjent kun i Norge, synger på norsk f.eks. Si man er på nivå med mestselgende i norge. -Hvor mange plater må man gi ut, for å til slutt kunne ha en gjennomsnittlig årsinntekt (350.000+) i overskuelig framtid, kun på royalties? Altså inntekter fra platesalg og radiospilling, ingen konserter eller nye plater. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Er det sant at oralsex er kreftfremkallende? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Like sant som at du blir blind og får hår inni håndflatene av å onanere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Er det sant at oralsex er kreftfremkallende? Mener jeg ahr hørt om at det er et virus man kan pådra seg som gir noe større sannsynlighet for visse krefttyper om man praktiserer oralsex. Men det bør tas med en klype salt. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har hørt at om damen bruker en billig leppestift, kan mannen som hun suger få peniskreft. Jeg vet ikke, men antar at det er et kjemikalie i den leppestiften som ikke skader lepper, men som er veldig skadelig for peniser... Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kvifor har me tidssonar? Ville det ikkje vore betre og mykje enklare med bare ei tidssone? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 http://www.timeanddate.com/norsk/omtidssoner.html Her får du en grei forklaring. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Kvifor har me tidssonar? Ville det ikkje vore betre og mykje enklare med bare ei tidssone? les linken over du... Endret 17. februar 2009 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå