Khaffner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 i USA trenger man pyrolappen for å pakke mer enn ett gram svartkrutt mener jeg å huske. Er det noe lignende her? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ville nok heller spurt om det i jussdelen av forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor har mennesker trangen til å kle seg ut eller late som de er noen andre enn det de er? F.eks. skuespillere. Det finnes jo ikke et eneste annet dyr på planeten som later som de er noe annet enn de er. Bortsett fra oss. Du finner ingen hester som later som de er kuer på kvelden. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor har mennesker trangen til å kle seg ut eller late som de er noen andre enn det de er?F.eks. skuespillere. Det finnes jo ikke et eneste annet dyr på planeten som later som de er noe annet enn de er. Bortsett fra oss. Du finner ingen hester som later som de er kuer på kvelden. Nå er ikke det helt sammenlignbart siden dyr styres av instinkt og hemmes ikke av psykologisk press på den måten mennesker gjør Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Fordi vi er kreative. Så vidt vi vet er det ingen andre (bortsett fra delfiner til en liiiten grad) som er kreative på den måten som vi er. Dessuten kan jeg se for meg at mange dyr bedriver skuespill for å høyne sosial status, uansett. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr. Det er en forsvarsmekanisme, ikke noe en blekksprut får lyst til å gjøre bare for morro skyld. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Det kan det faktsk være at den bare har lyst noen ganger også :O en vet det vell ikke 100% sikkert ? Endret 9. februar 2009 av Crex Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr. Det er en forsvarsmekanisme, ikke noe en blekksprut får lyst til å gjøre bare for morro skyld. Den bruker det til å jakte med også. Jeg har nemmelig sett dokumentaren. Endret 9. februar 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kan man slukke tørsten ved å drikke blod? Menneskeblod, hesteblod ol. (Mener "slukke tørsten" som i å bli mindre dehydrert.) Jeg antar at det er mulig så lenge den du drikker blodet til har en lavere konsentrasjon av de saltene du har for mye av. Noen tanker? Forekommer det forresten at man blir dehydrert uten å ha for høye saltkonsentrsjoner i blodet? (Rett og slett for lite væske) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr. Det er en forsvarsmekanisme, ikke noe en blekksprut får lyst til å gjøre bare for morro skyld. Den bruker det til å jakte med også. Jeg har nemmelig sett dokumentaren. Det er fortsatt en nyttig funksjon for overlevelse, ikke for å ha det gøy. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kan man slukke tørsten ved å drikke blod? Menneskeblod, hesteblod ol. (Mener "slukke tørsten" som i å bli mindre dehydrert.)Jeg antar at det er mulig så lenge den du drikker blodet til har en lavere konsentrasjon av de saltene du har for mye av. Noen tanker? man klarer vist ikke drikke nok blod til at man kan slukke tørsten skikkelig, ca 3dl er vel det som er ca grensen før det kommer opp igjen, men utenom det ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne drikke det. det inneholder samme mengde salt som din kropp, og skal dermed ikke dehydrere deg. slik saltvann gjør. Forekommer det forresten at man blir dehydrert uten å ha for høye saltkonsentrsjoner i blodet? (Rett og slett for lite væske) er vel dette som er den vanligste måten å bli dehydrert på, de fleste er dehydrerte mange ganger uten at de vet om det. pisser du gult er du dehydrert, jo mørkere piss, jo mer dehydrert. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Blir man immun eller mer motstandsdyktig mot kjønnssykdommen klamydia om man har hatt klamydialungebetennelse? Er jo samme bakteriene ettersom jeg har forstått, bare på forskjellige steder Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Blokkerer karbonfiber rfid-signaler? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hva var det Meat loaf ikke ville gjøre for kjærlighet? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hva var det Meat loaf ikke ville gjøre for kjærlighet? http://en.wikipedia.org/wiki/I%27d_Do_Anyt...y_of_.22that.22 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Wow...noen analyserer Meatloaf-låter SÅ nøye. Awesome. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvor mange spiller Fifa 2009 online på Xbox 360? Finner det søren ikke ut. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kan et lyn oppstå i vakum? Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kan man slukke tørsten ved å drikke blod? Menneskeblod, hesteblod ol. (Mener "slukke tørsten" som i å bli mindre dehydrert.)Jeg antar at det er mulig så lenge den du drikker blodet til har en lavere konsentrasjon av de saltene du har for mye av. Noen tanker? man klarer vist ikke drikke nok blod til at man kan slukke tørsten skikkelig, ca 3dl er vel det som er ca grensen før det kommer opp igjen, men utenom det ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne drikke det. det inneholder samme mengde salt som din kropp, og skal dermed ikke dehydrere deg. slik saltvann gjør. Hvor har du det fra at 3dl blod er noen ca grense på hvor mye blod du kan drikke? Hele poenget er jo at hvis du er dehydrert vil vel en person som ikke er dehydrert ha en lavere saltkonsentrasjon i blodet. Forekommer det forresten at man blir dehydrert uten å ha for høye saltkonsentrsjoner i blodet? (Rett og slett for lite væske) er vel dette som er den vanligste måten å bli dehydrert på, de fleste er dehydrerte mange ganger uten at de vet om det. pisser du gult er du dehydrert, jo mørkere piss, jo mer dehydrert. Nå er vel grunnen til at du pisser gult nettop at du har for høye saltkonsentrasjoner.(Eller andre avfallstoffer) Men når jeg tenker etter er egentlig svaret på det jeg spør om feks dersom du blør mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå