Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har mennesker trangen til å kle seg ut eller late som de er noen andre enn det de er?

F.eks. skuespillere. Det finnes jo ikke et eneste annet dyr på planeten som later som de er noe annet enn de er. Bortsett fra oss. Du finner ingen hester som later som de er kuer på kvelden.

Lenke til kommentar
Hvorfor har mennesker trangen til å kle seg ut eller late som de er noen andre enn det de er?

F.eks. skuespillere. Det finnes jo ikke et eneste annet dyr på planeten som later som de er noe annet enn de er. Bortsett fra oss. Du finner ingen hester som later som de er kuer på kvelden.

Nå er ikke det helt sammenlignbart siden dyr styres av instinkt og hemmes ikke av psykologisk press på den måten mennesker gjør

Lenke til kommentar
Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr.

Det er en forsvarsmekanisme, ikke noe en blekksprut får lyst til å gjøre bare for morro skyld.

Den bruker det til å jakte med også. Jeg har nemmelig sett dokumentaren.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Kan man slukke tørsten ved å drikke blod? Menneskeblod, hesteblod ol. (Mener "slukke tørsten" som i å bli mindre dehydrert.)

Jeg antar at det er mulig så lenge den du drikker blodet til har en lavere konsentrasjon av de saltene du har for mye av. Noen tanker?

Forekommer det forresten at man blir dehydrert uten å ha for høye saltkonsentrsjoner i blodet? (Rett og slett for lite væske)

Lenke til kommentar
Det er en kul blekksprut som kamuflerer seg som masse andre dyr.

Det er en forsvarsmekanisme, ikke noe en blekksprut får lyst til å gjøre bare for morro skyld.

Den bruker det til å jakte med også. Jeg har nemmelig sett dokumentaren.

Det er fortsatt en nyttig funksjon for overlevelse, ikke for å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Kan man slukke tørsten ved å drikke blod? Menneskeblod, hesteblod ol. (Mener "slukke tørsten" som i å bli mindre dehydrert.)

Jeg antar at det er mulig så lenge den du drikker blodet til har en lavere konsentrasjon av de saltene du har for mye av. Noen tanker?

man klarer vist ikke drikke nok blod til at man kan slukke tørsten skikkelig, ca 3dl er vel det som er ca grensen før det kommer opp igjen, men utenom det ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne drikke det.

det inneholder samme mengde salt som din kropp, og skal dermed ikke dehydrere deg. slik saltvann gjør.

Forekommer det forresten at man blir dehydrert uten å ha for høye saltkonsentrsjoner i blodet? (Rett og slett for lite væske)

er vel dette som er den vanligste måten å bli dehydrert på, de fleste er dehydrerte mange ganger uten at de vet om det.

pisser du gult er du dehydrert, jo mørkere piss, jo mer dehydrert.

Lenke til kommentar

man klarer vist ikke drikke nok blod til at man kan slukke tørsten skikkelig, ca 3dl er vel det som er ca grensen før det kommer opp igjen, men utenom det ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne drikke det.

det inneholder samme mengde salt som din kropp, og skal dermed ikke dehydrere deg. slik saltvann gjør.

Hvor har du det fra at 3dl blod er noen ca grense på hvor mye blod du kan drikke? Hele poenget er jo at hvis du er dehydrert vil vel en person som ikke er dehydrert ha en lavere saltkonsentrasjon i blodet.

er vel dette som er den vanligste måten å bli dehydrert på, de fleste er dehydrerte mange ganger uten at de vet om det.

pisser du gult er du dehydrert, jo mørkere piss, jo mer dehydrert.

Nå er vel grunnen til at du pisser gult nettop at du har for høye saltkonsentrasjoner.(Eller andre avfallstoffer) Men når jeg tenker etter er egentlig svaret på det jeg spør om feks dersom du blør mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...