Sovende Panda Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kvifor er himmelen blå om dagen, og svart om natta? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er det mulig å få lastet ned ikonet til en nettside? F.eks: Diskusjon her har et lite blått ikon, mens Google har en hvit g med flere farger rundt, og Telefonkatalogen har en grønn T. Jeg skulle gjerne hatt tak i de her. Hvordan? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Høyreklikk -> Vis kildekode Så finner du en linje som ligner på dette: <link rel="shortcut icon" href="http://static.new.gfx.no/images/icons/hardware.ico" type="image/x-icon" /> Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Tar kvinner skade av å få kjørt opp i seg et alt for stort kjønnsorgan? Fra Bokhandleren i Kabul: I boken skildrer Seierstad i detalj hvordan to kvinner har sex med et esel. Den første velger å tre en gresskarbit rundt lemmet for å gjøre det kortere. Den andre gir seg hen uten «beskyttelsen» - og blir drept av lemmet. Har også hørt om en mann som kalte seg Mr. Hands, som hadde seg med en hest i en typisk Goatse-video. Dyret var så voldsomt at han fikk indre blødninger og døde. Er noe av dette sant? Endret 2. februar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kvifor er himmelen blå om dagen, og svart om natta? Dagen: lyset fra sola treffer atmosfæren. Det blå lyset vil da spres til alle retninger, dermed blir himmelen blå. Natta: fravær av dette lyset er svart Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Tar kvinner skade av å få kjørt opp i seg et alt for stort kjønnsorgan? Fra Bokhandleren i Kabul: I boken skildrer Seierstad i detalj hvordan to kvinner har sex med et esel. Den første velger å tre en gresskarbit rundt lemmet for å gjøre det kortere. Den andre gir seg hen uten «beskyttelsen» - og blir drept av lemmet. Har også hørt om en mann som kalte seg Mr. Hands, som hadde seg med en hest i en typisk Goatse-video. Dyret var så voldsomt at han fikk indre blødninger og døde. Er noe av dette sant? Ja, det må det nå være. Kan ikke se hvorfor man ikke kan dø av det. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 1) Hvorfor har de vertikale strekene som brukes for å vis absoluttveriden til et tall ( ||||||||||||) fått en hel tast på tastaturet, når man bruker det så sjeldent? Den tasten kunne jo blitt brukt til f.eks. alfakrøll eller noe annet mer viktig. 2) Hvorfor var det vi europeere som kolonialiserte Afrika og Asia, og ikke omvendt? Rikene i Egypt, Malia og Mesopotamia var jo overlegne, i forhold til europa på den tiden. Hvordan tok europa dem "plutselig" igjen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 | brukes mye i programmering blant annet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 | brukes mye i programmering blant annet. For å fylle litt mer opp: I for eksempel php (som dette forumet er skrevet med) bruker man den som en 'logical operator'. || tilsvarer da "or", og && tilsvarer 'and'. if ($a > $b) || ($a == $c) "om a er større enn b eller lik c". Så jeg bruker den ihvertfall en del. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 nÅR MAN HAR SKREVET EN HEL SETNING I cAPS, UTEN Å LEGGE MERKE TIL DET... Oops. Kan man da omgjøre teksten til små bokstaver uten å skrive det på nytt? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Mener å ha lest noe om at man kan merke teksten og trykke en tastekombinasjon. Mulig det bare gjelder i kontorprogrammer? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 nÅR MAN HAR SKREVET EN HEL SETNING I cAPS, UTEN Å LEGGE MERKE TIL DET...Oops. Kan man da omgjøre teksten til små bokstaver uten å skrive det på nytt? Trikset er å se på skjermen mens man skriver, ikke tastaturet Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 1) Hvorfor har de vertikale strekene som brukes for å vis absoluttveriden til et tall ( ||||||||||||) fått en hel tast på tastaturet, når man bruker det så sjeldent? Den tasten kunne jo blitt brukt til f.eks. alfakrøll eller noe annet mer viktig. Som på de fleste (alle?) mac-tastatur. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hørt noe om at det går ann å putte tampongen i armhulen også, og at man kan bli full av dette.Stemmer det? Les på side 1249. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Legger man på seg av å drikke Cola? Man legger på seg av å få i seg flere kalorier enn man forbrenner. 1 liter Coca Cola inneholder rundt 4-500 kcal, så man må drikke en del for å legge på seg av Cola alene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Er det så stor sjangs for det? La oss si man vil ha maks 3 i promille, godt innefor dødlig dose. Det tilsvarer 3/1000 deler av blodets volum, delt på 0,4, mao ca 50 milliliter (med 7 liter blod), eller litt over en shot.Får man virkelig så mye sprit ut av en tampong? (og dette forutsetter 100% av alkohol går rett i blodet) AtW Unntaket er om opptaket av alkohol skjer raskt. Man kan da få mye alkohol i litt av blodet. Dersom dette ikke blandes godt nok før det når vitale organer tror jeg det kan være dødelig. Jeg har ikke helt den store tiltroen til at det ikke blir utvannet ganske kjapt før det når sentranervesystemet. I tilegg vil man aldri rekke å trekke inn så store mengder som 5 cl på sekunder. Nå er jeg ingen lege, så jeg kan ta feil, men jeg kjøper ikke den forklaringen uten videre. AtW Endret 2. februar 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har ikke helt den store tiltroen til at det ikke blir utvannet ganske kjapt før det når sentranervesystemet. I tilegg vil man aldri rekke å trekke inn så store mengder som 5 cl på sekunder. Nå er jeg ingen lege, så jeg kan ta feil, men jeg kjøper ikke den forklaringen uten videre. AtW Intravenøst? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har ikke helt den store tiltroen til at det ikke blir utvannet ganske kjapt før det når sentranervesystemet. I tilegg vil man aldri rekke å trekke inn så store mengder som 5 cl på sekunder. Nå er jeg ingen lege, så jeg kan ta feil, men jeg kjøper ikke den forklaringen uten videre. AtW Intravenøst? Å ha en tampong i rompa er ikke intravenøs administrering. AtW Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 2) Hvorfor var det vi europeere som kolonialiserte Afrika og Asia, og ikke omvendt? Rikene i Egypt, Malia og Mesopotamia var jo overlegne, i forhold til europa på den tiden. Hvordan tok europa dem "plutselig" igjen? et spørsmål jeg faktisk har lurt på selv. henger meg på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå