Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Joda, jeg så det, men skrev ikke dette særlig bra. Først skrev jeg jo at størelsen på det observerbare universet var 46.5 mrd. lysår, så skrev jeg at størelsen på hele universet, er minst 93 mrd. lysår, altså alt fra det observerbare univeset, til uendelig, da ingen, som du sier, vet dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teit_IQ_test.bmp

er det bare meg eller er det svaret/spørsmålet helt feil. hvis jeg har forstått det riktig så skal det være 2+3+4+5...+10 = 54

en annen mulighet er jo 1+2+3+4...+11 = 66

dette blir litt feil da det står MELLOM 1 og 11

 

hva er det som er riktig på dette spørsmålet?

 

jeg vet at dette ikke er en seriøs IQ test, men de kan vel skrive riktig for det om

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
Teit_IQ_test.bmp

er det bare meg eller er det svaret/spørsmålet helt feil. hvis jeg har forstått det riktig så skal det være 2+3+4+5...+10 = 54

en annen mulighet er jo 1+2+3+4...+11 = 66

dette blir litt feil da det står MELLOM 1 og 11

 

hva er det som er riktig på dette spørsmålet?

 

jeg vet at dette ikke er en seriøs IQ test, men de kan vel skrive riktig for det om

Kunne også vært 45 hvis man skulle regnet tallet 10 som to tall, altså 1 og 0.

 

Nei, kan ikke helt se hvilken løsning de er ute etter der. Det mest logiske er jo 2+3+4+...10 = 54

Lenke til kommentar
Vannet har størst tetthet ved 4 grader, men dette betyr ikke at vannet ALLTID er 4 grader på bunnen.

Jo. Hvis litt av vannet på bunnen blir litt kaldere enn 4 grader så stiger det vannet fordi det har mindre tetthet enn vannet rundt. Hvis vannet på bunnen blir litt varmere enn 4 grader så stiger det vannet fordi det får mindre tetthet enn vannet rundt. Altså sålenge det er vann som er kaldt nok til å kun være 4 grader, så vil det etter min logikk alltid være 4 grader på bunnen.

Lenke til kommentar

Mener å ha blitt fortalt at det i Singapor og Bali er dødstraff for å importere narkotia. Blir dette virkelig praktisert?

 

Spørsmål 2: Syntes det er merkelig at det ikke er mer trikke ulykker i Oslo. Hva skjer dersom sporene blir fylt med grus, småstein, metalbiter etc? Det er jo spor som går rundt i hele oslo, det må jo ALLTIDS være et sted som dette skjer?

 

 

Edit: Mente selvfølgelig Trikk, og ikke T-bane.

Endret av Tide
Lenke til kommentar
Syntes det er merkelig at det ikke er mer trikke ulykker i Oslo. Hva skjer dersom sporene blir fylt med grus, småstein, metalbiter etc? Det er jo spor som går rundt i hele oslo, det må jo ALLTIDS være et sted som dette skjer?

Jeg vet ikke hvor ofte Sporveien renser skinnene men steiner og grus blir bare knust av vekten til trikken.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Kan dette brukes til å lage strøm?

Og i så fall, hvorfor er ikke hele havet dekket av rør allerede?

Det er så utrolig lite effektivt at det ikke lønner seg. Selv ikke en ideell varmekraftmaskin klarer å omgjøre all varme fra et varmt reservoar til arbeid, uten å samtidig avgi en del av varmen til et kaldt reservoar. Virkningsgraden er da gitt ved den såkalte Carnot-faktoren, ηCarnot = 1 - TC/TH. (Dette kan utledes med litt triksing med termodynamikkens 2. lov.)

 

I tilfellet med 4 °C på bunnen av en innsjø og en badetemperatur på 20 °C i øvre vannsjikt, er denne virkningsgraden helt nede i 5,5 %. Da blir det fort enorme mengder vann som må strømme før man kan få noen usle watt arbeid ut av systemet. Og det er til og med under ideelle forhold, i virkeligheten blir det enda verre.

Lenke til kommentar
Leste et sted på forumet at man kan bli drita fort ved å dynke tamponger i sprit og ha de under armen pga den tynne huden. Dersom dette er sant, kan man måle den promillen ved blåsing i måler? Og kan man bli drita av overdreven bruk av deodorant?

 

Fikk svar på noe lignende noen sider tilbake. Men er litt usikkerp å om det hadde slått ut på blåsing....

 

Og, siden man blir rusa av sprit på tampong under armen, er deodorant helsefarlig siden det mest sannsynlig går inn i blodet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...