Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor er det så mange måter å låse platen fast i coveret? finnes det ikke standarder? noen ganger er jeg redd for å knekke sundt spillet eller DVDen. xbox spill har forskjellige låsemekanismer. har playstation det?

 

har DVDer fra same utgiver også forskjellige?

 

jeg ser bort fra special edition og slikt, bare cover som ser vanlige ut, men i noen er platen helt fast og i andre er det bare å trykke ned så får du den lett ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom igjen folkens, det er lov å slå opp på wikipedia før man spør her. Annenhvert spørsmål blir jo greit forklart av å slå opp begrepet dere lurer på på wikipedia.

 

AtW

 

4/5 deler av aktiviteten i tråden er folk som leser andre sine spørsmål og finner ut ting du ikke visste..

Ikke like mye her hvis alle bare finner det ut selv, uten å skrive noe.

 

Hva så? Om folk synes det er interessant å få svar på ting man lett kan finne ut selv, så kan man jo starte "trivielle ting man lurer på" eller noe liknende. Jeg synes ikke slikt hører hjemme i denne tråden. Ja, det er ikke alt man skjønner selv om det er på wikipedia, og noen spørsmål er for kompliserte til å bare lese på wikipedia og skjønne ting. Men spørsmål av typen "hva heter macgyver til fornavn" er ikke særlig snedig, ei heller spørsmål som åpenbart ikke er mulig å svare på. For å bare lese om diverse kan jeg anbefale å begynne på en wiki-artikkel, og bare følge lenkene videre, man lærer mye artig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er også en god del spørsmål som ikke har et snev av teknologi eller vitenskap i seg, og som derfor ikke hører hjemme her.

 

Apropos det.

 

Du tror ikkje at vi skal flytte denne tråden til OT-baren?

 

Forrige/Første versjon av denne tråden startet i OT-baren, så det er nok en grunn til at den er her nå ;)

Lenke til kommentar
Er det sant at man kan dø av å putte en snus under armen?

Hørte det fra en kompis. Høres utrolig lite sannsynlig ut, men man kan jo alltids spørre :)

Huden i armhulen er veldig tynn og det er visst derfor man fort blir beruset ved å bruke tampong dyppet i sprit i armhulen-trikset. Vil tro det samme gjelder for snus. Dø? Tviler. Sterk rus? Sannsynligvis. ;)

Hvorfor veier en lastebil med fugler like mye, uavhengig av om fuglene flyr eller sitter på "bakken" inni lastebilen. Vet at Mythbusters har testet dette, og at de kom frem til konklusjonen at de veide like mye - men er interessert i hvorfor. :)

Fuglene flyr ved å flakse med vingene og skape oppdrift. Vingene "dytter" lufta ned, noe som gjør at når alt kommer til alt så vil det ekstra trykket fra lufta som presses nedover tilsvare vekten av fuglene. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor veier en lastebil med fugler like mye, uavhengig av om fuglene flyr eller sitter på "bakken" inni lastebilen. Vet at Mythbusters har testet dette, og at de kom frem til konklusjonen at de veide like mye - men er interessert i hvorfor. :)

Fuglene flyr ved å flakse med vingene og skape oppdrift. Vingene "dytter" lufta ned, noe som gjør at når alt kommer til alt så vil det ekstra trykket fra lufta som presses nedover tilsvare vekten av fuglene. :)

 

 

Så om jeg hadde puttet to ekstremt kraftige vifter på en metallblokk på 2 tonn, og fikk den til å "hovre" over meg, ville jeg ha blitt utsatt for mellom 1-2 tonn luft-trykk da? Eller blir luften såpass spredt utover at det blir mye mindre kraft på bare meg?

 

 

Edit: Skrivefeil og div.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...