Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvordan ser nyttårsaften ut fra et passasjerfly?

Nyttårsaften er det mørkt så du ser ikke så mye. Med mindre flyet står på bakken. Og da ser nyttårsaften ut som om du satt hjemme (hvis du bor ved flyplassen). Om flyet er på marsj-høyde er det enten skyer eller ikke skyer. Er det skyer ser du ingenting. Er det ikke skyer så er du så høyt over bakken at du ikke ser noe særlig. Om flyet flyr lavt (normalt bare ved landing og letting) ser du kanskje noe fyrverkeri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen av dere glupinger som kan finne ut symtomer på magesår?

Magesår kjennetegnes ved smerter i mageregionen, ofte sviende eller brennende smerter. For noen avtar smertene etter å ha spist (spesielt melkeprodukter). Sure oppstøt,kvalme og oppkast,blod i avføringen.

Lenke til kommentar
Hva drømmer blinde?

 

Hvordan kan fører-hunder vite om det er grønt eller rødt lys når de er blinde?

 

Hvorfor får mennesker dårlig syn?

 

Blinde drømmer vel det de hører? :hmm:

 

Førerhunder ser ikke farger tror jeg, men de vet at når det lyser grønt(det lyse som er under rødt) så kan de gå. Så lenge de ikke lager trafikklys noen plass med omvendt rekkefølge så skal det gå bra.

 

Hvorfor mennesker får dårlig syn er det nok en medisinsk forklarling på, noe jeg ikke skal uttale meg om.

Lenke til kommentar
Hvorfor veier en ball mer med luft inni enn uten, når molekylene svever rundt og kræsjer inni ballen?

 

Med luft mener du vel overtrykk? Altså at du har pumpet den opp.

Isåfall vil det jo da si at molekylene inni ballen er tettere pakket sammen, og det er flere molekyler per cm3 enn lufta utenfor. Hvis det ikke er trykk i ballen, veier lufta utenfor og inni ballen akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Fire innlegg ble slettet, ett innlegg ble splittet ut til en egen tråd i kategorien for "Skole og leksehjelp".

 

Noen innlegg om blinde og drømmer ble forresten flyttet over. - Zeph

 

Har noen linket til den semesteroppgaven/masteroppgaven som handlet om smertene på penis ved bruk av støvsuger som redskap ?

Alt jeg husker var at den var skrevet på tysk.

Det er ikke lov å gi lenke til denne artikkelen på grunn av bildene. Men jeg sender deg en PM.

 

Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Hva gjør egentlig nesespray for å få nesen "brukbar" igjen?

Nesespary inneholder vel en del salt. Salt renser godt opp i systemet. Dvs. får gammel snørr som har gjort nesen tett til å bli rennende igjen, slik at du kan snyte den ut og puste normalt med nesen igjen.

Lenke til kommentar

 

Hva drømmer blinde?

 

Hvordan kan fører-hunder vite om det er grønt eller rødt lys når de er blinde?

 

Hvorfor får mennesker dårlig syn?

 

 

Et lite oppfølgerspørsmål til denne.

 

Hva er egenklig de vanelige oppgavene til en førerhund?

 

Altså hva er det en førerhund hjelper eieren med?

(jeg har sett en del førerhunder som virker ganske vimsete og blir distraherte av andre ting som andre hunder eller noe "spennende" lukt på bakken, ol. og trudde at førerhundene skulle bli opplært til å ikke være slik)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva gjør egentlig nesespray for å få nesen "brukbar" igjen?

Får slimhinnene i nesa til å trekkje seg saman. Sidan nesa er ganske lita så skal det ikkje mykje utviding til før ho er blokkert og du ikkje han bruke henne til pusting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...