Fanta4free Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Fikk ikke svar, så jeg prøver igjen. Klarte å få sveisesprut inn i skoen i går, det smeltet noen hull i sokken min, og brant noen hål i huden. Det gjorde ganske vondt det første halve minuttet, så kjente jeg ikke noe mer til det, og kjenner fortsatt ikke noe til det, verken når jeg tar på såret eller har på sko. Vaneligvis når jeg brenner med på ovnen eller noe, så gjør det jo vondt i mange timer etterpå, hvorfor gjør ikke mit sår det? 9202396[/snapback] 'tipper sikker du har kommet intil noen nerver og fjerna de sånn at du ikke føler noe akurat der Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Beklager hvis det har blitt spurt om før: Men hvordan fungere et sånt sikkerhetskort du får av banken til bruk av Nettbank? En sånn "kalkulator".. Hvordan gir den deg den riktige koden og hvordan fungerer hele mekanismen med at den gir deg en ny kode hver gang.. Det jeg kommer på er at den har ferdig installert maaange koder som tilhører din konto, men hvis det er mange koder som random kan passer er jo ikke sikkerheten alt for høy Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Tror chippen på kortet har en lesbar algoritme eller noe i den duren Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvor mange prosent av norges befolkning biter negler? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 $biter_negler_statistikk++; -- Hvis vi tar en normalt tung bil, la oss si 1,5t Hvor fort ma hjulene spinne (la oss si 20" hjul (vi liker store dekk og runde tall ja ) ) (eller bilen kjore) for at, hvis dekkene er ordentlig festet til selve hjulet, at bilen kan kjore uten a ha luft i dekket, forutsatt at dekket ser fint ut hvis det ikke sitter pa bilen. Kort summert: hvor fort ma en bil kjore for at rotasjonen pa dekkene kan holde oppe bilen. Om det i det hele tatt er mulig. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 $biter_negler_statistikk++; 9203393[/snapback] Hvorfor så mange tegn? Er det noe jeg har gått glipp av her? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg siterer fra et donald blad: (uke 31, 2007, side 25) "Stilleste sted på jorden Det stilleste stedet på jorden er det lydtette test-rommet ved Ordfieldlaboratoriet i Minnea- polis i USA. Ultrasensitive tester utført 21. januar viste en bakgrunnsstøymåling på -9.4 dBA." Hvordan er det mulig? jeg trodde absolutt stillhet var på 0 dBA Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hvis vi tar en normalt tung bil, la oss si 1,5tHvor fort ma hjulene spinne (la oss si 20" hjul (vi liker store dekk og runde tall ja ) ) (eller bilen kjore) for at, hvis dekkene er ordentlig festet til selve hjulet, at bilen kan kjore uten a ha luft i dekket, forutsatt at dekket ser fint ut hvis det ikke sitter pa bilen. Kort summert: hvor fort ma en bil kjore for at rotasjonen pa dekkene kan holde oppe bilen. Om det i det hele tatt er mulig. 9203393[/snapback] Kommer helt ann på hvor stor felg og dekk, dekk dimensjonen, typen dekk, hvor hard sidevegg dekket har. Om du står bak en drag bil når den gjør en burnout, så kan du se at dekkene bilr smalere og høyere når dem spinner. på grunn av sentregugkraften Endret 3. august 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Beklager hvis det har blitt spurt om før: Men hvordan fungere et sånt sikkerhetskort du får av banken til bruk av Nettbank? En sånn "kalkulator".. Hvordan gir den deg den riktige koden og hvordan fungerer hele mekanismen med at den gir deg en ny kode hver gang.. Det jeg kommer på er at den har ferdig installert maaange koder som tilhører din konto, men hvis det er mange koder som random kan passer er jo ikke sikkerheten alt for høy 9203260[/snapback] Du kan lese litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749952&hl= Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l. 9203653[/snapback] Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på. Sånn ca Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske. Endret 3. august 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l. 9203653[/snapback] Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på. Sånn ca Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske. 9203704[/snapback] der forklarte du ca alt det jeg visste selv, men det er ikke din feil trenger dypere forklaring... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Stikk til bilforumet så får du sikkert en mer avansert forklaring Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilket armbåndsur er er det mest verdifulle i verden? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l. 9203653[/snapback] Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på. Sånn ca Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske. 9203704[/snapback] der forklarte du ca alt det jeg visste selv, men det er ikke din feil trenger dypere forklaring... 9203745[/snapback] Aahh.. Si det da Jaja, nå vet jo flere det Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilket armbåndsur er er det mest verdifulle i verden? 9203851[/snapback] Det jeg har snekret. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 I land sør for Ekvator, hvor systemet med vinter og sommer er snudd på hodet, kaller de da sommerne for vinter og vinteren for sommer. Hvis ikke: hvorfor er akkurat vår definisjon i bruk, og ikke deres? Eller kanskje er det deres som er i bruk, og at det egentlig skal være varmt om vinteren? :s Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Eg trur de brukar somar og vinter sånn omvendt. Kjenne ein frå New Zealand og han gjer det. Hvis ikkje så trur eg at europeisk imperialisme vil vere eit dekkjande ord Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Finnes det levende dyr (dyr som i dyr/insekt ikke som i organisme dypt nede på havbunnen) som ikke tåler vann? Og samme spørsmål bare det gjelder oksygen istedenfor vann. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 De som ikke tåler oksygen tror jeg ikke hadde holdt ut så lenge Hvor mange prosent av norges befolkning biter negler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå