Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Fikk ikke svar, så jeg prøver igjen.

 

Klarte å få sveisesprut inn i skoen i går, det smeltet noen hull i sokken min, og brant noen hål i huden. Det gjorde ganske vondt det første halve minuttet, så kjente jeg ikke noe mer til det, og kjenner fortsatt ikke noe til det, verken når jeg tar på såret eller har på sko.

 

Vaneligvis når jeg brenner med på ovnen eller noe, så gjør det jo vondt i mange timer etterpå, hvorfor gjør ikke mit sår det?

9202396[/snapback]

'tipper sikker du har kommet intil noen nerver og fjerna de sånn at du ikke føler noe akurat der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis det har blitt spurt om før:

 

Men hvordan fungere et sånt sikkerhetskort du får av banken til bruk av Nettbank? En sånn "kalkulator"..

 

Hvordan gir den deg den riktige koden og hvordan fungerer hele mekanismen med at den gir deg en ny kode hver gang..

 

Det jeg kommer på er at den har ferdig installert maaange koder som tilhører din konto, men hvis det er mange koder som random kan passer er jo ikke sikkerheten alt for høy

Lenke til kommentar

$biter_negler_statistikk++;

 

:p

 

 

 

--

 

 

Hvis vi tar en normalt tung bil, la oss si 1,5t

Hvor fort ma hjulene spinne (la oss si 20" hjul (vi liker store dekk og runde tall ja :p ) ) (eller bilen kjore) for at, hvis dekkene er ordentlig festet til selve hjulet, at bilen kan kjore uten a ha luft i dekket, forutsatt at dekket ser fint ut hvis det ikke sitter pa bilen.

 

 

Kort summert: hvor fort ma en bil kjore for at rotasjonen pa dekkene kan holde oppe bilen. Om det i det hele tatt er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg siterer fra et donald blad: (uke 31, 2007, side 25)

 

"Stilleste sted på jorden

Det stilleste stedet på jorden

er det lydtette test-rommet ved

Ordfieldlaboratoriet i Minnea-

polis i USA. Ultrasensitive tester

utført 21. januar viste en

bakgrunnsstøymåling på

-9.4 dBA."

 

Hvordan er det mulig? jeg trodde absolutt stillhet var på 0 dBA :ermm:

Lenke til kommentar
Hvis vi tar en normalt tung bil, la oss si 1,5t

Hvor fort ma hjulene spinne (la oss si 20" hjul (vi liker store dekk og runde tall ja :p ) ) (eller bilen kjore) for at, hvis dekkene er ordentlig festet til selve hjulet, at bilen kan kjore uten a ha luft i dekket, forutsatt at dekket ser fint ut hvis det ikke sitter pa bilen.

 

 

Kort summert: hvor fort ma en bil kjore for at rotasjonen pa dekkene kan holde oppe bilen. Om det i det hele tatt er mulig.

9203393[/snapback]

 

Kommer helt ann på hvor stor felg og dekk, dekk dimensjonen, typen dekk, hvor hard sidevegg dekket har.

 

Om du står bak en drag bil når den gjør en burnout, så kan du se at dekkene bilr smalere og høyere når dem spinner. på grunn av sentregugkraften

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Beklager hvis det har blitt spurt om før:

 

Men hvordan fungere et sånt sikkerhetskort du får av banken til bruk av Nettbank? En sånn "kalkulator"..

 

Hvordan gir den deg den riktige koden og hvordan fungerer hele mekanismen med at den gir deg en ny kode hver gang..

 

Det jeg kommer på er at den har ferdig installert maaange koder som tilhører din konto, men hvis det er mange koder som random kan passer er jo ikke sikkerheten alt for høy

9203260[/snapback]

Du kan lese litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749952&hl=

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l.

9203653[/snapback]

Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på.

Sånn ca :D

Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske.

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l.

9203653[/snapback]

Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på.

Sånn ca :D

Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske.

9203704[/snapback]

 

 

der forklarte du ca alt det jeg visste selv, men det er ikke din feil :)

trenger dypere forklaring...

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer speedometere som bruker vaier? den type speedometer på mopeder o.l.

9203653[/snapback]

Vairen er festet til en mekanisk roterende tannhjul i framdekket som roterer like fort som hjulet, det gør at vaieren snurrer inne i strømpen. Og snurer noe rundt inne i speedometerboksen, som igjen får nålen til og vise hvilken fart du er på.

Sånn ca :D

Om du lurer så er turtallmåleren basert på det samme, men den er festet i en mekanisk overføring på veivstangen, mener jeg og huske.

9203704[/snapback]

 

 

der forklarte du ca alt det jeg visste selv, men det er ikke din feil :)

trenger dypere forklaring...

9203745[/snapback]

Aahh.. Si det da :p Jaja, nå vet jo flere det :D

Lenke til kommentar

I land sør for Ekvator, hvor systemet med vinter og sommer er snudd på hodet, kaller de da sommerne for vinter og vinteren for sommer. Hvis ikke: hvorfor er akkurat vår definisjon i bruk, og ikke deres? Eller kanskje er det deres som er i bruk, og at det egentlig skal være varmt om vinteren? :s

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg trur de brukar somar og vinter sånn omvendt. Kjenne ein frå New Zealand og han gjer det.

 

Hvis ikkje så trur eg at europeisk imperialisme vil vere eit dekkjande ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...