Khaffner Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg tipper blandingen mellom sur appelsinjuice og basisk tannkrem Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva er det egentlig som skjer når man kjører full trøkk på vannkrana, f.eks oppi en tom karaffel/saftmugge(ettellerannet som har "liv", innsving rett før toppen), og det spruter over lenge før det er fullt? Når det virker som det dannes en slags hinne på det smaleste punktet hvor vannet spruter mot.. Skjer vel også i flasker, selv om strålen ikke treffer kantene. Er det fordi man forsøker å presse vann fortere nedi enn lufta slipper ut, så vannet rett og slett stopper mot lufta? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Når skolebussen min står i ro begynner den plutselig å humpe opp og ned, som om den skal slippe på passasjerer, selv om døra ikke åpnes eller noe. Hvorfor gjør den det? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Om man sover i 8-9 timer, som skal være nok, så blir man ofte likevel veldig trøtt om morgenen. Hvorfor er man alltid trøtt selv om man sover mer enn nok? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Når skolebussen min står i ro begynner den plutselig å humpe opp og ned, som om den skal slippe på passasjerer, selv om døra ikke åpnes eller noe. Hvorfor gjør den det? Du er luftfjæringer, er ikke helt sikker, rett på meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 ...... Er det fordi man forsøker å presse vann fortere nedi enn lufta slipper ut, så vannet rett og slett stopper mot lufta? Ja. Nettopp. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg tipper blandingen mellom sur appelsinjuice og basisk tannkrem Høres logisk ut. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Et speil har ikke farge, det er svart. Men dette ser vi ikke fordi den er veldig reflektiv. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan kan det ha en farge vi ikke kan se? Lenke til kommentar
pululf Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Angående tannkrem + appelsinjus: Hvorfor smaker tannkrem og kaviar så jævlig da? Og Tannkrem og saft? Jeg har en regel, og det er at jeg ikke skal spise noe annet en brøskie med salami hvis jeg nettop har pussa tennene. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Godt poeng. Det gjelder jo ikke bare ting med mye syre. Men det er faktisk appelsinjuice som smaker verst. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 hva er forskjell på 1080i og 1080p? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Godt poeng. Det gjelder jo ikke bare ting med mye syre. Men det er faktisk appelsinjuice som smaker verst. Eple er heller ikke digg Lenke til kommentar
Crex Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Er det noen her som vet hvorfor du blir trukket lenger ned i kviksand hvis du prøver å "gå" /trekke/ deg opp? Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Så et program for lenge siden om kjemi på kjøkkenet. Handlet for det meste om hvordan sjokolade herder. Men de nevnte også litt om hvorfor noen ting med veldig forskjellig smak smaker godt sammen mens andre ting smaker helt pyton. Det de sa var at matretter hvor stoffene som gir oss smaken var rimelig likt bygd opp ville maten så og si alltid smak godt sammen. Var de ulikt bygd opp ville det så og så alltid smake pyton sammen. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) hva er forskjell på 1080i og 1080p? i 1080i vises bildet Interlaced og 1080p vises bildet progressivt Her vises en ganske klar forskjell Endret 20. januar 2009 av Applebee Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 khaffner: Når jeg tenker meg om så støtter jeg pululf på kaviar. Udigg. Men hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Er det noen her som vet hvorfor du blir trukket lenger ned i kviksand hvis du prøver å "gå" /trekke/ deg opp? Vil tro at om du beveger deg i kvikksanden lager du rom for at mer kvikksand kommer inn og presser deg ned. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan kan det ha en farge vi ikke kan se? Metallet er kanskje ikke svart, men jeg antar at den er grå. Hvis man tok en klump av det metallet som brukes til speil, og gjorde det om til pulver eller gjorde overflaten ureflektiv, ville man se hvilken farge den har. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Men er det ikke hva vi ser som avgjør hvilken farge en gjenstand har? Endret 20. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå