Simen1 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvorfor får jeg sånn passelig høy piping i en av ørene, som blir gradvis lavere helt til det forsvinner? Det varer alt fra 30 sekunder til max 1,5 minutt. Lengden og hvor høyt det er varierer, altså. Får det av og til. Noen som vet hvorfor dette skjer, og hva som lager lyden? Regner med jeg ikke er den eneste som har opplevd dette...9195762[/snapback] Det skjer med meg også. Jeg tror det er en form for tinitus og innbiller meg at det skjer når en nervevelle i forbindelse med et av flimmerhårene i sneglehuset dør. Heldigvis har vi svært mange sånne nerveceller å ta av. Hvorfor kaller de skrittet til dama for musa? syntes at det høres så ulogisk ut 9197201[/snapback] Pelsdotten er omtrent på størrelse med en stor norsk skogsmus. Mulig det har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvorfor er noen kili og noen ikke? =) Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvor mange penger hadde det blitt på hver innbygger i norges land, om man hadde fordelt det likt? mener å ha hørt rundt 50.000? Snakker om statens penger.. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvor mange penger hadde det blitt på hver innbygger i norges land, om man hadde fordelt det likt? mener å ha hørt rundt 50.000? Snakker om statens penger.. 9197818[/snapback] Har hørt at det er 200000? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Etter å ha funnet ut BNP og innbyggertall, regnet google ut følgende: 1.21196176 trillion / 4 695 134 = 258 131.453 Altså, Norge kan gi ~258 131 kr 50 øre til hver innbygger i landet. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvorfor kaller de skrittet til dama for musa? syntes at det høres så ulogisk ut 9197201[/snapback] Pelsdotten er omtrent på størrelse med en stor norsk skogsmus. Mulig det har noe med saken å gjøre. Sånn som det på engelsk kalles beaver eller det velkjente pussy. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Man hører ofte om 3.parts programmvareutviklere, spillutviklere osv. Men hvem er da 1. og 2.parts utviklere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Sidan 3. parts utviklarar er ikkje uten nokon påvirkning av sjølve lagaren av produktet må vel 1. part vere den som laga sjølve produktet/designa den, og 2 part er eit anna selskap som hjalp 1 part med å lage produktet. rein spekulering, men virker logisk for meg Lenke til kommentar
War Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Om en sterk mann bærer ett badekar med 200 liter vann i som veier tilsammen 220kg. Hvor mye vil badekaret og vannet veie dersom en mann på 50kg fløyt i vannet? 270kg? Når man flyter i et badekar føler man seg ikke serlig tung, føles ikke ut som man har 50 kg trykk på vannet under kroppen. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Vannet gjør jo ikke at man veier mindre da. Det ville veid 270kg Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Man hører ofte om 3.parts programmvareutviklere, spillutviklere osv. Men hvem er da 1. og 2.parts utviklere? 9197965[/snapback] Det er programmet som er den tredje parten, ikke en spesifikk person som utvikler det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Man hører ofte om 3.parts programmvareutviklere, spillutviklere osv. Men hvem er da 1. og 2.parts utviklere? 9197965[/snapback] 1. og 2. part er deg og den som har laget programmet. 3. part er noen andre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvor mange penger hadde det blitt på hver innbygger i norges land, om man hadde fordelt det likt? mener å ha hørt rundt 50.000? Snakker om statens penger..9197818[/snapback] Mr.Crowly kom fram til ca en kvart million hvis man deler statsbudsjettet på oss alle. Men du tenker kanskje på pensjonsfondet (tidligere: oljefondet) ? Det har en verdi på om lag 2,0 trilliarder kroner for øyeblikket. Delt på 4,6 millioner nordmenn blir det ca 435.000 kroner per person. Dette er pengene som skal vokse og bli pensjonen vår når vi blir gamle og oljen tar slutt. Pensjonsfondet skal altså fordeles ut over mange tiår med forbruk. Statsbudsjettet er derimot noe vi bruker hvert år. De pengene forsvinner ikke ut av landet deltar i stor grad i et nasjonalt økonomisk økosystem som blant annet gir oss en rekke goder: sykehus, skoler, rettsvesen, politi, diverse etater som gjør en jobb for befolkninga, veier, infrastruktur, og mye annet. Tar man det bort vil Norge ikke bli til å kjenne igjen. Hvorfor kaller de skrittet til dama for musa? syntes at det høres så ulogisk ut 9197201[/snapback] Pelsdotten er omtrent på størrelse med en stor norsk skogsmus. Mulig det har noe med saken å gjøre.Sånn som det på engelsk kalles beaver eller det velkjente pussy.9197952[/snapback] Engelske og amerikanske damer er vel litt større og feitere ja og har fått navn deretter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Om en sterk mann bærer ett badekar med 200 liter vann i som veier tilsammen 220kg. Hvor mye vil badekaret og vannet veie dersom en mann på 50kg fløyt i vannet? 270kg? Når man flyter i et badekar føler man seg ikke serlig tung, føles ikke ut som man har 50 kg trykk på vannet under kroppen.9198301[/snapback] Det stemmer det som rublings sier. Totalen blir 270 kg. Han i badekaret føler seg lettere fordi han fortrenger vann. Hvis han føler seg 5kg (f.eks ved å holde seg oppe med hendene med en kraft på 5kg) så vil han ha fortrengt 45kg vann. Med fortrengt mener jeg at vannstanden stiger på sidene av han som om det skulle vært 45 kg vann i stedet for han. Dermed kan man si at det er "45kg ekstra vann" i badekaret + 5kg person i stedet for å si at det er 50kg person i badekaret. Det er bare en måte å se det på som forklarer hvordan vekten fordeles, men i virkeligheten er det jo fortsatt 50kg person det er snakk om. Man hører ofte om 3.parts programmvareutviklere, spillutviklere osv. Men hvem er da 1. og 2.parts utviklere?9197965[/snapback] 1. og 2. part er deg og den som har laget programmet. 3. part er noen andre.9198556[/snapback] Jeg er litt spent på om noen har en god forklaring på det. Her er min teori: 1. Utvikleren (f.eks Bill Gates og Co) 2. Samarbeidspartnere (f.eks underleverandører som lager programsnutter på oppdrag fra MS og som lanseres under MS sitt navn) 3. Leverandører uten nært samarbeid. F.eks en ansatt hos Nokia som skriver drivere for å få en mobiltelefon til å fungere med Windows eller en produsent av virusfjernere. Ok, det er min teori. Jeg vet ikke om det er riktig. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 A first-party developer is a developer who is part of a company that actually manufactures a video game console. First-party developers may either use the name of the company itself (like Nintendo), or have a specific division name (like Sony's Polyphony Digital). Second-party developer is a developer who, while being a separate entity from any console manufacturer, is tied to a specific one usually through contract or partial ownership and makes games specifically for that console manufacturer. A third-party developer is a developer not directly tied to the primary product that a consumer is using. The primary product may be hardware or software. For lat til å oversette http://en.wikipedia.org/wiki/First-party_developer etc Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hva skjer med lånet mitt hvis banken går konkurs? Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 You get the cash back? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 You get the cash back? 9199130[/snapback] Javel? Det er jo han som har lånt pengene. Spørsmålet blir vel heller om lånet blir solgt til en annen bank, sendt til inkasso eller om det forsvinner. ____ Hvis jeg blander ut la oss si ca 1L 45% sprit med 1L 30% sprit, vil spriten da blande seg sammen, eller vil den ligge lagvis? Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Da får du 85% sprit! Tenk, jeg kan enda matte, selvom det er ferie! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Med tanke på at lån er lukrative greier blir nok lånet kjøpt opp av en annen låneinstitusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå