Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Fins det et tall på hvor mange nettsider det fins? Nå snakker jeg om alle sidene på nettet, hvor f.eks. to filmer på YouTube regnes som to sider.

Mer eller mindre utellbart. Du har jo som sagt mange her på diskusjon.no med hver eneste tråd/innlegg og sidetall, innstillinger, skin, profiler osv osv. Youtube har uhordelig mange med hver video, og relaterte til videoer, hvert land og. Google har sikkert enda fler med tanke på gmail, og søking etter alt mulig og der kommer også sider inn, og for hver side har du oversetting fra oversettingssiden til google blandt annet.

Du har også mange sider som har en (tekst).(domene).(nasjon) som viser hva du skrev som (tekst) i form av et bilde eller no, som igjen kan oversettes.

I tillegg så har du viderelinking, for eksempel så går vel alle sidene du besøker via stumpleupon via en slags stumbleupon.com/redirect(lalala)tegn...(webside)? Som igjen kan oversettes :) .

Altså utrolig mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen må finne opp en maskin som kan telle alle. :ninja:

Dynamiske sider er sider som blir generert i farta, tilpasset brukeren som laster inn siden. F.eks at siden tilpasser seg det skinet som er valgt, om brukeren er logget inn eller ikke, skjermstørrelsen til brukeren og en rekke andre forhold. Det vil si at man får generert en ny side hver eneste gang man trykker reload på siden.

Telleren vil altså generere sine egne sider kontinuerlig og skape så mange sider som den selv er i stand til. Jo raskere telleren fungerer jo raskere vil den telle. Den kommer aldri til noen ende.

Lenke til kommentar
Noen må finne opp en maskin som kan telle alle. :ninja:

Dynamiske sider er sider som blir generert i farta, tilpasset brukeren som laster inn siden. F.eks at siden tilpasser seg det skinet som er valgt, om brukeren er logget inn eller ikke, skjermstørrelsen til brukeren og en rekke andre forhold. Det vil si at man får generert en ny side hver eneste gang man trykker reload på siden.

Telleren vil altså generere sine egne sider kontinuerlig og skape så mange sider som den selv er i stand til. Jo raskere telleren fungerer jo raskere vil den telle. Den kommer aldri til noen ende.

Uendelig altså.... faen så jeg hater ting som er uendelige :wallbash:

Men, kan man på noen måte få Heel-toe downshift på Automatgir?

Opplevd mange ganger (i LFS) å spinne ut av kontroll i BMW`en (F1 bil) som er der, pga av at den har giret ned i en sving... Nå kjøre jeg med manuelt da, men uansett :)

Lenke til kommentar
Jeg står hvertfall på mitt om jeg har forkjørsrett, så du hadde fått meg i døra :p

Ordet "forkjørsrett" ble fjernet fra norske trafikkregler tidlig på 70-tallet. Nå finnes egentlig kun ordet vikeplikt i reglene. En forkjørsvei ble før regelendringen definert ved at alle på denne veien hadde forkjørsrett. Etter regelendringen er en forkjørsvei en vei der alle som kommer fra sideveier har vikeplikt for de som allerede befinner seg på forkjørsveien. Bakgrunnen for regelendringen var at mange tolket forkjørsrett som påkjørsrett, etter regelendringen kan man få tildelt forkjøringsrett, men kun hvis den som har vikeplikt overholder vikeplikten.

Overholdes ikke vikeplikten er også den som allerede er på forkjørsveien pålagt å forsøke å unngå kollisjon. Derfor er det direkte dårlig gjort (og ulovlig) å ruse fram mot vikepliktslinja og bråstoppe foran den, for dette tvinger faktisk de som er på forkjørsveien å bremse ned for å unngå kollisjon. Den som har vikeplikt skal tydelig og i god tid vise at vedkommende har til hensikt å overholde vikeplikten.

§ 7. Vikeplikt

1. Trafikant som det skal vikes for, må ikke hindres eller forstyrres. Den som har vikeplikt, skal tydelig vise dette ved i god tid å sette ned farten eller stanse.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html#7
Lenke til kommentar

Vel, Google gjør jo grovjobben med å telle sider når den følger alle linkene på internett og finner nesten alle sidene som er. Dessverre ser jeg ingen statistikk sider på Google hvor det står et nøyaktig tall over antall indekserte sider, men sånn grovt sett så står det "over 8 billion pages". :)

Lenke til kommentar
Hvorfor har det seg slik at jenter/kvinner kan tenke på flere ting samtidig, mens gutter/menn kun kan tenke på en ting om gangen? Eller er det kun en myte?

Gammel myte.

Spørs hvordan du tolker det. Selvfølgelig kan både kvinner og menn snakke og klø seg armen samtidig, men det som menes er at kvinner for eksempel kan holde styr på potetene, kjøttet og kokende grønnsaker samtidig som de prater med sønnen om fotballtreningen. Kvinner klarer dette bedre ifølge et program jeg så på tv for et par år siden, der testet de nettopp en liknende situasjon med kvinner og menn, der mennene stressa helt ut og mistet kontrollen, og kvinnene klarte seg.

Har desverre ingen kilder :shrug:

Nytt spørsmål:

Hvorfor har vi bare grønn, blå, brun og "grå" øyenfarger? Hvorfor ikke hele fargeutvalget?

Lenke til kommentar
Er det ikke generelt et "krav" om at det skal være stille klokken 23? Uansett så legger unger seg tidligere enn voksne, og det kan jo være greit å ta hensyn til de også om du bor en plass det er lydt.

Akkurat. Det var det jeg også tenkte på. Finnes det et sted hvor dette "kravet" er skrevet ned?

Lenke til kommentar
at kvinner for eksempel kan holde styr på potetene, kjøttet og kokende grønnsaker samtidig som de prater med sønnen om fotballtreningen.

Kanskje fordi en god del menn i denne gruppen ikke kunne lage mat selv? :p

De hadde litt simplere oppgaver som å riste brød og steke speilegg eller noe slikt, noe alle bør få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...