Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører mye, og heller på eget skjønn enn på lover og regler. Fått mange bøter, men ikke for det. Jeg har vanskelig for å tro at mange bryter vikeplikt med vitende og vilje, men heller av uoppmerksomhet?

Jeg står hvertfall på mitt om jeg har forkjørsrett, så du hadde fått meg i døra :p

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett bare farten jeg har fått inntrykk av at folk (og meg selv...) bryter ganske ofte. Ellers har vi det ganske bra i Norge i forhold til andre deler av Europa.

 

Spørsmål:

 

Hvorfor føler jeg en trang for å drite hver gang jeg går mot huset mitt? Altså, når jeg for eksempel går av bussen, og går de 500m mot huset, så skjer det relativt ofte at jeg nesten må løpe til døra. Det har heller lite å si hva jeg har foretatt meg den dagen. Som oftest har jeg ikke kjent noe i det hele tatt, før det plutselig kommer i det jeg begynner å nærme meg tomta.

 

Jeg antar at dette er noe av det samme fenomenet med at en kan ha vanskeligheter med å tisse i ugjestmilde omgivelser. At en på en måte føler seg trygg (ubevisst riktignok..) hjemme?

 

Alltid irritert meg over dette, synspunkter?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvem den kjente fortellerstemmen i den Coop-reklamen som går nå heter? Ganske lang reklame, med noe blinkende trafikklys på slutten, tror jeg. Lurer på hva denne (kjente) fortelleren heter, som snakker ganske fort og med en karakteristisk stemme? Og enda bedre: Noen som veit hva musikken i den denne Coop-reklamen heter?

 

Hadde vært evig takknemlig for svar - blomter i postkassa venter ;)

Endret av Ituca
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på klinisk bevist i motsetning til vitenskapelig bevist?

Klinisk bevist er vel noe sånt som statistisk bevis gjennom prøving og feiling på dyr/mennesker. F.eks at lebestift på mus ikke gir statistisk signifikant økt kreftfare. Ergo er det klinisk bevist at lebestiften ikke er kreftfremkallende.

 

Vitenskapelig bevist kan nok inkludere statistiske undersøkelser som kliniske bevis gir, men inkluderer også en rekke andre måter å føre bevis på. F.eks at man kjenner den direkte virkemåten til ting. La oss si mangel på Vitamin A + sykdom X gir symptom Z fordi vitaminmangelen hemmer utvikling av sykdomsbekjempende T-celler. Noe i den duren. Eller mer matematiske, kjemiske, fysiske og logiske slutninger. Omtrent som å sette opp en ligning som beviser påstanden.

 

Jeg ser i hvert fall på kliniske bevis som en gren av vitenskapelige bevis.

Lenke til kommentar
Hvorfor har det seg slik at jenter/kvinner kan tenke på flere ting samtidig, mens gutter/menn kun kan tenke på en ting om gangen? Eller er det kun en myte?

Det gir ihvertfall mening. Før var mennene ute på jakt og måtte fokusere på 1 ting, nemlig jakten. Kvinnene da måtte samle bær og røtter i tillegg til å passe barna og opprettholde husstanden. De passet også gjerne på flere barn av gangen

Lenke til kommentar
Fins det et tall på hvor mange nettsider det fins? Nå snakker jeg om alle sidene på nettet, hvor f.eks. to filmer på YouTube regnes som to sider.

 

umulig å regne seg til da, når sidene er dynamiske vil det bli ett "uendelig" antall, f.eks her på forumet kan man jo regne en side pr skin, tråd, post, instilling, bruker, osv...

Lenke til kommentar
Hvorfor har det seg slik at jenter/kvinner kan tenke på flere ting samtidig, mens gutter/menn kun kan tenke på en ting om gangen? Eller er det kun en myte?

Alle som er en gutt og har en hjerne vet vel at det er tull, tipper den myten har en rot i forskning som viste at jenter har flere koblinger mellom hjernehalvdelene enn menn. Nå husker jeg ikke akkurat dette helt sikkert, men jeg mener at jenter har som sagt et mer sammenkoblet nettverk mellom hjernehalvdelene, mens menn har større "båndbredde" på de koblingene de har så informasjonsflyten mellom hjernehalvdelene på gutter og jenter er omentrent likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...