Zlatzman Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvorfor er det sånn at staten oppfordrer til kollektivtrafikk, men har så ekstremt høye priser? Jeg velger heller å gå hjem fra skolen i en time, og spare 13 kr. De vil heller at du går eller sykler enn at du tar bussen. De prøver derimot å få folk til å droppe bilen og heller ta kollektivt. Da har ikke enkeltbilletten særlig mye å si, men heller månedskortet. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 13x191~2500-kroner-ish. Ikke mye det - dere får vel stipend også, hvis det er vgs? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Når jeg gikk på vgs. betalte jeg 200 kroner for et månedskort. Syns ikke det var så galt. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 hehe, eller, så bor man bare så langt unna at man får gratis buss Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Gratis buss er for nek som bor i skogen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 STFU or GTFO! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Gratis buss er for nek som bor i skogen. Noe sånt ja Endret 16. januar 2009 av Atzz Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hva er en bakgrunnsartikkel går utpå? (eksempler på det hadde vært flott... fra vg,dagbladet+ ellnero) er det akkurat som en vanlig artikkel? baserer den seg på faktastoff, mtp ordet "bakgrunn" ? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Må hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ? Omformulerer du spørsmålet ditt til "Må selgere av gatebladet "=Oslo" betale skatt av inntektene?" så kan jeg svare deg. Nei. Pengene de tjener på salg går 100% til selger. Enten det er en narkoman, en hjemløs, en fattiglus, en prostituert eller en med dårlig råd som skal dobble pengene sine. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er gullerøtter vanskelige å fordøye? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Må hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ? Omformulerer du spørsmålet ditt til "Må selgere av gatebladet "=Oslo" betale skatt av inntektene?" så kan jeg svare deg. Nei. Pengene de tjener på salg går 100% til selger. Enten det er en narkoman, en hjemløs, en fattiglus, en prostituert eller en med dårlig råd som skal dobble pengene sine. Betaler de ikke først 25 kroner per =Oslo blad, og så selger dem for 50 kroner med 100% fortjeneste? Bare for å svare litt mer på spørsmålet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Prisen for et månedskort er fort halvparten av det det koster å betale hver gang. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Betaler de ikke først 25 kroner per =Oslo blad, og så selger dem for 50 kroner med 100% fortjeneste? Bare for å svare litt mer på spørsmålet. Jo. Tar 100% av salget. Selger dem for dobbelte av kjøpsprisen. Halvparten av pengene blir feil og si, siden de ofte får en femtilapp eller hundrelapp i tips. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Hvorfor er noen keypad-er (tenker ikke bare på PC-tastatur) utstyrt med 1-tallet nederst til venstre, mens andre har det øverst? Har det vært noen stor standard-debatt på et eller annet tidspunkt? Endret 16. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det lurer jeg også veldig på, hadde det ikke vært for at numpaden er "opp ned" (ettall nederst), hadde jeg brukt den masse. Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ... Spørsmål: Tar ingenting skade av røntgenstråler (som brukes på flyplasser og i tollen)? Tenker på elektronikk o.l. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Det lurer jeg også veldig på, hadde det ikke vært for at numpaden er "opp ned" (ettall nederst), hadde jeg brukt den masse. Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ... Spørsmål: Tar ingenting skade av røntgenstråler (som brukes på flyplasser og i tollen)? Tenker på elektronikk o.l. Kortterminaler har som PC. Og godt er det. Endelig lært seg inntrykkinga av pin-koden og så skal de bytte? En standard hadde vært veldig kjekt for alle slike 0-9 med * og # Endret 16. januar 2009 av chokke Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvorfor er noen keypad-er (tenker ikke bare på PC-tastatur) utstyrt med 1-tallet nederst til venstre, mens andre har det øverst? Har det vært noen stor standard-debatt på et eller annet tidspunkt? Tja, hvorfor? Det har blitt sånn: http://en.wikipedia.org/wiki/Keypad Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ... Dette er vel bare litt historieløst. De første tastafonene som kom på slutten av 70-tallet hadde 1-tallet nederst til venstre, etter mønster fra regnemaskiner, kassa-apperater og kalkulatorer. Det er det som var standarden. Det de moderne mobiltelefonene som ikke "følger standarden". Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hva skjer med lån og andre økonomiske forpliktelser dersom man må i fengsel over tid? Får man hjelp med slikt?Si jeg måtte i buret 2 år f.eks: -Fryser banken lånet mitt så jeg kan beholde leiligheten? -Fellesutgiftene i borettslaget må dekkes månedlig, finnes det regler/ordninger for å hjelpe innsatte med dette? Jeg _tror_: Du må kontakte banken for å prøve å få en avtale. I beste fall tipper jeg de vil gi deg betalingsutsettelse til etter soning med løpende renter. Fellesutgiftene må nok fortsatt betales, med mindre du får en spesialdeal med styret. Eventuelt kan jo leiligheten leies ut under soningen for å dekke fellesutgiftene? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) En ting jeg har fundert på er hvordan det har seg at CO2 gjør det vanskeligere for varmen å slippe ut - jeg forstår drivhuseffekten - men hvorfor er det slik at det blir varmere? Den samme CO2 må jo gjøre det vanskeligere for varmen å komme inn i første omgang. Kan det ha med at farten er mindre når varmen er på vei opp igjen? Endret 16. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå